REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Podgrzewacz silnika: co to jest? Jak działa? Ile kosztuje?
Podgrzewacz silnika: co to jest? Jak działa? Ile kosztuje?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Podgrzewacz silnika, czyli dziś pokażemy sposoby kierowców na zimowe problemy z rozruchem silnika. Czy prosta grzałka może być remedium?

Dogrzewacz elektryczny: jak działa?

Grzałki płynu chłodniczego zazwyczaj działają na jeden z dwóch sposobów. Po pierwsze dogrzewacz elektryczny może przyjąć formę grzałki wpinanej do układu elektrycznego samochodu. Montuje się ją zaraz za blokiem silnika, a zasada jej działania polega na tym, że po uruchomieniu silnika zaczyna dodatkowo podgrzewać płyn chłodniczy. W ten sposób silnik szybciej osiąga temperaturę roboczą, a tym samym szybciej zaczyna np. ogrzewać kabinę pasażerską.

REKLAMA

REKLAMA

Grzałki płynu chłodniczego: ile kosztują i jakie... mają wady?

Niestety urządzenia tego typu mają też pewną wadę. Nie usprawniają rozruchu jednostki napędowej o poranku. To raz. A dwa podgrzewacz płynu chłodniczego w samochodzie stanowi dodatkowy odbiornik prądu. Może zatem ograniczać ilość prądu kumulowanego w akumulatorze podczas jazdy. Ile trzeba zapłacić za taki podgrzewacz silnika? Ceny startują już od jakiś 130 - 140 złotych. Kwota ta nie zawiera jednak kosztu montażu.

Podgrzewacz silnika 230V: co to takiego?

Drugim typem jest podgrzewacz silnika 230V. W tym przypadku w ramach układu chłodzenia - przy jednym z połączeń - montuje się pompę wyposażoną w grzałkę elektryczną. Co to daje? Tak zaprojektowany podgrzewacz wody do samochodu podłącza się do standardowego gniazdka 230V, a przez to ogrzewanie silnika zaczyna działać jeszcze przed jego rozruchem. Ogrzewanie postojowe elektryczne zazwyczaj posiada termostat ustawiony na 55 stopni Celsjusza. Gdy płyn chłodniczy osiągnie tą temperaturę, pompka automatycznie wyłączy się.

Webasto elektryczne: wyższy poziom funkcjonalności?

Webasto elektryczne ma szereg zalet. Ogrzewa silnik jeszcze przed jego rozruchem, tym samym usprawnia odpalanie jednostki napędowej w czasie zimowych poranków. Poza tym jako że drastycznie skraca czas potrzebny na osiągnięcie przez motor temperatury roboczej, sprawia że praktycznie od razu do kabiny wdmuchiwane jest ciepłe powietrze, a do tego silnik spala mniejszą ilość paliwa i generuje mniej toksyczne spaliny.

REKLAMA

Dogrzewacz elektryczny - kolejne zalety?

  • w autach zasilanych LPG zimą motor szybciej przechodzi na tańsze paliwo,
  • mniej zużywane są elementy silnika, bo pracują w mniej ekstremalnych warunkach,
  • podgrzewacz oleju silnikowego (bo tak, zwiększa też i jego temperaturę) poprawia ochronę np. turbosprężarki,
  • redukując toksyczność spalin, zmniejsza stopień wypełnienia DPF-ów i EGR-ów w dieslach,
  • montaż urządzenia jest na tyle prosty, że kierowca przy odrobinie wiedzy technicznej może go wykonać samodzielnie.

Podgrzewacz silnika 230V to wynalazek szczególnie spopularyzowany w Skandynawii. Auta pochodzące z tamtych rejonów posiadają charakterystyczne wtyczki w zderzakach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ogrzewanie postojowe elektryczne: ile kosztuje?

Podgrzewacz płynu chłodniczego w samochodzie jest nieco bardziej skomplikowanym urządzeniem od grzałki montowanej w układzie chłodzenia. Ile zatem kosztuje webasto elektryczne? Na szczęście nie ma zaporowej ceny. Ogrzewanie postojowe elektryczne dedykowane samochodom osobowym - a konkretnie pompa z pełnym osprzętem - to wydatek startujący od kwoty na poziomie 300 złotych. Grzałki płynu chłodniczego wyposażone są również w kable zasilające. Kierowca musi się jedynie zastanowić nad tym jak ukryć przewód pod maską.

Podgrzewacz wody do samochodu nie powinien kosztować więcej niż nieco ponad 700 złotych. Ostateczna cena zależy w dużej mierze od pojemności i mocy silnika.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA