Czy brak nagrzewania kabiny powinien nas zaniepokoić?
REKLAMA
REKLAMA
Jeśli po kilkunastu minutach jazdy wnętrze się nie nagrzewa, to na pewno coś nie działa tak, jak należy. Winą za nieprawidłowe działanie układu chłodzenia obarczany jest najczęściej termostat sterujący obiegiem płynu chłodniczego. Fakt, nawet zawory stosowane w nowoczesnych samochodach lubią się czasem zacinać. Jednak prawdziwe problemy zaczynają się często po wymianie termostatu oraz po innych pracach, które wymagają przynajmniej częściowego opróżnienia układu chłodzenia z płynu, a potem jego powtórnego zalania chłodziwem.
REKLAMA
Zobacz również: Wymiana wentylatora chłodnicy w Fiacie Punto – jak to zrobić?
REKLAMA
Niestety samodzielne odpowietrzenie układu chłodzenia bywa trudne Bywają auta, w których usunięcie powietrza z układu wymaga skorzystania z zaworów odpowietrzających, a są też i takie, które na dobrą sprawę odpowietrzyć jest w stanie tylko doświadczony mechanik.
Przyczyną braku chłodzenia może być również uszkodzona dmuchawa. Są sytuacje, kiedy dmuchawa tłoczy powietrze, ale nic z tego nie wynika. Zdarza się to w samochodach, w których trafia ono do kratek wentylacyjnych za pośrednictwem zaworów sterowanych elektrycznie lub pod ciśnieniem. Awaria systemu sterowania (spowodowana np. zsunięciem się jednego małego przewodu podciśnieniowego z króćca) może skutecznie sparaliżować cały system grzewczy.
Zobacz również: Jak używać klimatyzacji?
REKLAMA
REKLAMA