REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Eksploatacja silnika 1.4 TSI

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Miłkowski
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.

REKLAMA

REKLAMA

Benzynowy silnik 1.4 TSI jest nowoczesny i dynamiczny, ale potrafi być bardzo kłopotliwy. Czasem bardziej niż jednostka wysokoprężna. Czym może nas jeszcze zaskoczyć silnik Volkswagena 1,4 TSI?

Silnik o pojemności 1.4 i oznaczeniu TSI miał swoją premierę wiosną w 2006 roku. W motorze zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercoler, turbinę oraz kompresor. Silnik ten zaczęto umieszczać od początku produkcji w Volkswagenach np. Polo GTI, Golfie, Jettcie, Passacie, czy też Tiguanie. W 2007 roku skorzystało z tego rozwiązania Audi. Zmieniło jednak nazwę z TSI na TFSI i wykorzystało go w modelach A1, oraz A3.  W 2008 pojawił się w siostrzanych modelach Skody: Fabii RS, Octavii czy Superbie II, oraz Seacie. W hiszpańskim koncernie motor pracuje pod maskami takich modelów jak: Ibiza FR i Cupra, Leon, Toledo, czy Altea.

REKLAMA

Zobacz galerię: Volkswagen za 25 000 zł

Dzięki zastosowaniu w tym silniku mechanicznej sprężarki miano wyeliminować efekt turbodziury. Działanie to polega na tym, iż wysokie ciśnienie doładowania dostępne jest już od najniższych obrotów. Kolejnym plusem miało być niższe zużycie paliwa. Niestety silnik Volkswagena doczekał się choroby wieku dziecięcego. W modelach z lat produkcji 2007 do 2009 dość szybko rozciągał się łańcuch rozrządu. Problem dotyczył przeważnie jednostek o mocy: 140 KM oraz 170 KM. Mechanicy chcąc wyeliminować tą usterkę proponowali stosować rzadszy olej, oraz zmieniać go, co 15 tyś. kilometrów, a nie jak zaleca producent, co 30 tys. kilometrów. Kolejną wadą silnika 1.4 TSI jest wadliwy napinacz łańcucha, oraz przestawiacz faz tzw. wariator.

Zobacz też: Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów?

Jedną z najbardziej kłopotliwych jednostek 1.4 TSI jest wersja o mocy 160 KM. W tym motorze psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody, które odpowiada za włączanie i odłączanie kompresora. Naprawa tej usterki to cena około 700 zł. Jeżeli jednak kupiliśmy auta z tym silnikiem po 2010 roku nam to nie grozi, ponieważ producent wprowadził poprawiony element.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie są najczęstsze usterki silnika?

Do częstych usterek silnika 1.4 TSI zaliczyć należy także pękające tłoki. Problem ten pojawia się w silnikach o mocy 160 KM, choć zdarza się to także w wariantach o mocy niższej np. w wersji 122 KM. Taką naprawę wykonamy poza ASO jej koszt to około 4 tyś. złotych. W naszym silniku możemy się spotkać także z problemami układu wtryskowego. Usterka ta pojawia się dość sporadycznie, ale warto o niej wspomnieć ze względu na cenę naprawy wynoszącą około 1300 zł.

   Orientacyjne ceny części (w złotych)

                                                ASO                                         Zamienniki

Filtr oleju/powietrza             51/77                                          od 40/ od 54

Cewka zapłonowa              153                                              od 140

Wtryskiwacz                          628                                              od 580

Łańcuch rozrządu                472                                              od 450

Kompresor                           4050                                            nie występuje

Turbosprężarka                   4049                                            nie występuje

Pompa wody                         340                                             od 240

Termostat                              323                                              od 80

Zobacz też: Po co w silniku jest olej?

Czynności obsługowe:

Wymiana oleju:, co 30 tyś. km

Wymiana świec zapłonowych:, co 90 tyś. km

Wymiana filtra powietrza:, co 60 tyś. km

Zobacz też: Docieranie silnika. Poradnik

Bardzo dużym atutem silnika 1.4 TSI jest dobra dynamika, nawet, jeśli jedziemy najsłabszą wersją o mocy 122 KM. Plusem jest także jego spalanie. Jeżeli podróżujemy rozsądnie auto zadowoli się umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie 8 l/100 km. Jednak nie możemy zapomnieć o jego przykrych usterkach takich jak: pękające tłoki i pierścienie.   Podsumowując: jest to silnik, który kusi nas osiągami, ale grozi awariami.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA