REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Eksploatacja silnika 1.4 TSI

Jakub Miłkowski
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.

REKLAMA

REKLAMA

Benzynowy silnik 1.4 TSI jest nowoczesny i dynamiczny, ale potrafi być bardzo kłopotliwy. Czasem bardziej niż jednostka wysokoprężna. Czym może nas jeszcze zaskoczyć silnik Volkswagena 1,4 TSI?

Silnik o pojemności 1.4 i oznaczeniu TSI miał swoją premierę wiosną w 2006 roku. W motorze zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercoler, turbinę oraz kompresor. Silnik ten zaczęto umieszczać od początku produkcji w Volkswagenach np. Polo GTI, Golfie, Jettcie, Passacie, czy też Tiguanie. W 2007 roku skorzystało z tego rozwiązania Audi. Zmieniło jednak nazwę z TSI na TFSI i wykorzystało go w modelach A1, oraz A3.  W 2008 pojawił się w siostrzanych modelach Skody: Fabii RS, Octavii czy Superbie II, oraz Seacie. W hiszpańskim koncernie motor pracuje pod maskami takich modelów jak: Ibiza FR i Cupra, Leon, Toledo, czy Altea.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz galerię: Volkswagen za 25 000 zł

Dzięki zastosowaniu w tym silniku mechanicznej sprężarki miano wyeliminować efekt turbodziury. Działanie to polega na tym, iż wysokie ciśnienie doładowania dostępne jest już od najniższych obrotów. Kolejnym plusem miało być niższe zużycie paliwa. Niestety silnik Volkswagena doczekał się choroby wieku dziecięcego. W modelach z lat produkcji 2007 do 2009 dość szybko rozciągał się łańcuch rozrządu. Problem dotyczył przeważnie jednostek o mocy: 140 KM oraz 170 KM. Mechanicy chcąc wyeliminować tą usterkę proponowali stosować rzadszy olej, oraz zmieniać go, co 15 tyś. kilometrów, a nie jak zaleca producent, co 30 tys. kilometrów. Kolejną wadą silnika 1.4 TSI jest wadliwy napinacz łańcucha, oraz przestawiacz faz tzw. wariator.

Zobacz też: Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów?

REKLAMA

Jedną z najbardziej kłopotliwych jednostek 1.4 TSI jest wersja o mocy 160 KM. W tym motorze psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody, które odpowiada za włączanie i odłączanie kompresora. Naprawa tej usterki to cena około 700 zł. Jeżeli jednak kupiliśmy auta z tym silnikiem po 2010 roku nam to nie grozi, ponieważ producent wprowadził poprawiony element.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie są najczęstsze usterki silnika?

Do częstych usterek silnika 1.4 TSI zaliczyć należy także pękające tłoki. Problem ten pojawia się w silnikach o mocy 160 KM, choć zdarza się to także w wariantach o mocy niższej np. w wersji 122 KM. Taką naprawę wykonamy poza ASO jej koszt to około 4 tyś. złotych. W naszym silniku możemy się spotkać także z problemami układu wtryskowego. Usterka ta pojawia się dość sporadycznie, ale warto o niej wspomnieć ze względu na cenę naprawy wynoszącą około 1300 zł.

   Orientacyjne ceny części (w złotych)

                                                ASO                                         Zamienniki

Filtr oleju/powietrza             51/77                                          od 40/ od 54

Cewka zapłonowa              153                                              od 140

Wtryskiwacz                          628                                              od 580

Łańcuch rozrządu                472                                              od 450

Kompresor                           4050                                            nie występuje

Turbosprężarka                   4049                                            nie występuje

Pompa wody                         340                                             od 240

Termostat                              323                                              od 80

Zobacz też: Po co w silniku jest olej?

Czynności obsługowe:

Wymiana oleju:, co 30 tyś. km

Wymiana świec zapłonowych:, co 90 tyś. km

Wymiana filtra powietrza:, co 60 tyś. km

Zobacz też: Docieranie silnika. Poradnik

Bardzo dużym atutem silnika 1.4 TSI jest dobra dynamika, nawet, jeśli jedziemy najsłabszą wersją o mocy 122 KM. Plusem jest także jego spalanie. Jeżeli podróżujemy rozsądnie auto zadowoli się umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie 8 l/100 km. Jednak nie możemy zapomnieć o jego przykrych usterkach takich jak: pękające tłoki i pierścienie.   Podsumowując: jest to silnik, który kusi nas osiągami, ale grozi awariami.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA