REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Eksploatacja silnika 1.4 TSI

Jakub Miłkowski
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.

REKLAMA

REKLAMA

Benzynowy silnik 1.4 TSI jest nowoczesny i dynamiczny, ale potrafi być bardzo kłopotliwy. Czasem bardziej niż jednostka wysokoprężna. Czym może nas jeszcze zaskoczyć silnik Volkswagena 1,4 TSI?

Silnik o pojemności 1.4 i oznaczeniu TSI miał swoją premierę wiosną w 2006 roku. W motorze zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercoler, turbinę oraz kompresor. Silnik ten zaczęto umieszczać od początku produkcji w Volkswagenach np. Polo GTI, Golfie, Jettcie, Passacie, czy też Tiguanie. W 2007 roku skorzystało z tego rozwiązania Audi. Zmieniło jednak nazwę z TSI na TFSI i wykorzystało go w modelach A1, oraz A3.  W 2008 pojawił się w siostrzanych modelach Skody: Fabii RS, Octavii czy Superbie II, oraz Seacie. W hiszpańskim koncernie motor pracuje pod maskami takich modelów jak: Ibiza FR i Cupra, Leon, Toledo, czy Altea.

REKLAMA

Zobacz galerię: Volkswagen za 25 000 zł

Dzięki zastosowaniu w tym silniku mechanicznej sprężarki miano wyeliminować efekt turbodziury. Działanie to polega na tym, iż wysokie ciśnienie doładowania dostępne jest już od najniższych obrotów. Kolejnym plusem miało być niższe zużycie paliwa. Niestety silnik Volkswagena doczekał się choroby wieku dziecięcego. W modelach z lat produkcji 2007 do 2009 dość szybko rozciągał się łańcuch rozrządu. Problem dotyczył przeważnie jednostek o mocy: 140 KM oraz 170 KM. Mechanicy chcąc wyeliminować tą usterkę proponowali stosować rzadszy olej, oraz zmieniać go, co 15 tyś. kilometrów, a nie jak zaleca producent, co 30 tys. kilometrów. Kolejną wadą silnika 1.4 TSI jest wadliwy napinacz łańcucha, oraz przestawiacz faz tzw. wariator.

Zobacz też: Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów?

Jedną z najbardziej kłopotliwych jednostek 1.4 TSI jest wersja o mocy 160 KM. W tym motorze psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody, które odpowiada za włączanie i odłączanie kompresora. Naprawa tej usterki to cena około 700 zł. Jeżeli jednak kupiliśmy auta z tym silnikiem po 2010 roku nam to nie grozi, ponieważ producent wprowadził poprawiony element.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie są najczęstsze usterki silnika?

Do częstych usterek silnika 1.4 TSI zaliczyć należy także pękające tłoki. Problem ten pojawia się w silnikach o mocy 160 KM, choć zdarza się to także w wariantach o mocy niższej np. w wersji 122 KM. Taką naprawę wykonamy poza ASO jej koszt to około 4 tyś. złotych. W naszym silniku możemy się spotkać także z problemami układu wtryskowego. Usterka ta pojawia się dość sporadycznie, ale warto o niej wspomnieć ze względu na cenę naprawy wynoszącą około 1300 zł.

   Orientacyjne ceny części (w złotych)

                                                ASO                                         Zamienniki

Filtr oleju/powietrza             51/77                                          od 40/ od 54

Cewka zapłonowa              153                                              od 140

Wtryskiwacz                          628                                              od 580

Łańcuch rozrządu                472                                              od 450

Kompresor                           4050                                            nie występuje

Turbosprężarka                   4049                                            nie występuje

Pompa wody                         340                                             od 240

Termostat                              323                                              od 80

Zobacz też: Po co w silniku jest olej?

Czynności obsługowe:

Wymiana oleju:, co 30 tyś. km

Wymiana świec zapłonowych:, co 90 tyś. km

Wymiana filtra powietrza:, co 60 tyś. km

Zobacz też: Docieranie silnika. Poradnik

Bardzo dużym atutem silnika 1.4 TSI jest dobra dynamika, nawet, jeśli jedziemy najsłabszą wersją o mocy 122 KM. Plusem jest także jego spalanie. Jeżeli podróżujemy rozsądnie auto zadowoli się umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie 8 l/100 km. Jednak nie możemy zapomnieć o jego przykrych usterkach takich jak: pękające tłoki i pierścienie.   Podsumowując: jest to silnik, który kusi nas osiągami, ale grozi awariami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA