REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana żarówek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Cala operacja jest uzależniona od tego czy nasz samochód ma na wyposażeniu światła ksenonowe.
Cala operacja jest uzależniona od tego czy nasz samochód ma na wyposażeniu światła ksenonowe.

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość wymiany żarówek okazuje się bardzo pomocna podczas długich podróży. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Mercedesie W210.

Przednia lampa

REKLAMA

Światła: mijania, drogowe, postojowe

Cala operacja jest uzależniona od tego czy nasz samochód ma na wyposażeniu światła ksenonowe. Jeśli tak, to w przypadku wymiany żarówki lewego reflektora należy wyjąć do góry dodatkowy zbiorniczek ze zbiornika spryskiwacza szyb. W ten sposób zapewnimy sobie o wiele lepszy dostęp do tylnej części reflektora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

Odciągamy do zewnątrz dwa zatrzaski z drutu i zdejmujemy pokrywę obudowy. Teraz odpinamy złącze elektryczne. W przypadku świateł mijania i drogowych należy odpiąć klamrę mocującą i wyjąć żarówkę. Nową montujemy w taki sposób, żeby pasowała do wycięć w obudowie. Wymieniając żarówki światła postojowego należy wyjąć oprawkę razem z żarówką a następnie wyjąć żarówkę z oprawki i zamontować w jej miejsce nową.

Zakładamy dekiel ochronny i mocujemy go za pomocą klamer z drutu. Jeżeli wymontowaliśmy dodatkowy zbiorniczek ze zbiornika wtryskiwaczy to również należy go zamontować.

Kierunkowskazy przednie

Wymiana żarówek kierunkowskazów przednich przebiega bardzo szybko. Na początku odłączamy złącze od oprawki i obracamy ją w lewo o 90 stopni. Następnie wciskamy delikatnie żarówkę i obracamy ją w lewo i wyjmujemy z oprawki. Instalujemy nową żarówkę w oprawkę i obracamy ją w prawo do nominalnego położenia. Na końcu montujemy oprawkę i obracamy również w prawo do momentu aż wyczujemy opór.

Światła przeciwmgielne

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana żarówek

Przepalona żarówka świateł przeciwmgielnych wymaga trochę pracy. Wymiana na poboczu może okazać się zbyt trudna i czasochłonna. Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Do tego zadania będzie nam potrzebny lewarek razem z podstawkami. Następnie obracamy o 90 stopni dwa zatrzaski o otwieramy pokrywę, która znajduje się w osłonie pod reflektorem przeciwmgielnym.

Teraz wciskamy klamrę i zdejmujemy pokrywę z tyłu reflektora. Odpinamy złącze elektryczne od reflektora i wyjmujemy klamrę mocującą z zaczepów. Wyjmujemy przepaloną żarówkę i instalujemy w jej miejsce nową, musi idealnie pasować do obudowy. Wsadzamy klamrę mocującą w zaczepach i podłączamy złącze elektryczne do reflektora. Montujemy pokrywę z tyłu lampy i zamykamy drugą pokrywę w osłonie pod reflektorem przeciwmgielnym i blokujemy zatrzaskami.

Kierunkowskaz boczny

Opis ten dotyczy samochodów wyprodukowanych do czerwca 1999. Najpierw przesuwamy do przodu lampę kierunkowskazu i wyjmujemy ją. Następnie przekręcamy oprawkę żarówki o kąt prosty i wyjmujemy z obudowy. W miejsce przepalonej żarówki wciskamy nową i obracamy oprawkę w prawo do nominalnego położenia. Na końcu instalujemy lampę kierunkowskazu w błotniku naszego Mercedesa.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Lampa tylna

Najpierw otwieramy klapę bagażnika i odchylamy poszycie znajdujące się przy lampie. W klapie bagażnika znajduje się światło przeciwmgielne i światło cofania. W błotniku jest kierunkowskaz, światło stopu i postojowe, Wymiana tych żarówek jest możliwa po zdjęciu wspomnianego poszycia. Jeżeli chcemy zdemontować dodatkowe światło stopu w nadwoziu typu sedan to należy wcisnąć zaczepy z prawej i lewej strony a następnie zdąć osłonę. Wciskamy zaczep przy odbłyśniku i wyjmujemy go.

W nadwoziu typu kombi należy zdemontować całe poszycie tylnej klapy. Kolejne kroki są takie same dla obydwu wersji i każdej żarówki w tylnej lampie. Przekręcamy oprawkę żarówki w lewo o 90 stopni i wyjmujemy z obudowy. W przypadku dodatkowego światła hamowania wyjmujemy z odbłyśnika. Wciskamy żarówkę w oprawkę i obracamy w lewo, w jej miejsce instalujemy nową. Montujemy oprawkę w lampie i obracamy ją w prawo do wyczuwalnego oporu. Pozostaje nam zamontować poszycia.

Podświetlenie rejestracji

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola automatycznej skrzyni biegów

W kombi odkręcamy dwa wkręty mocujące lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej i odłączamy wtyczkę elektryczną. W sedanie odkręcamy cztery wkręty i zdejmujemy listwę rączki bagażnika. Podważamy klosz za pomocą śrubokręta i demontujemy go. Wyjmujemy przepaloną żarówkę rurkową i w jej miejsce instalujemy nową. Sprawdzamy stan uszczelki, w razie potrzeby wymieniamy ją na nową. Montaż pozostałych elementów przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Klasa E (W210)

  • Światła pozycyjne przód: H6W
  • Światła pozycyjne tył: P21/4W i R5W
  • Światła krótkie: H7 lub ksenon D2R
  • Światła drogowe: H7
  • Kierunkowskazy przednie: P21W lub PY21W
  • Kierunkowskazy tylne: PY21W
  • Kierunkowskazy boczne: LED lub W5W
  • Światła cofania: P21W
  • Światła stopu: P21/4W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H1
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA