Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od sprawdzenia szczelności skrzyni biegów. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju, półosie w miejscu łączenia ze skrzynią. Metoda jest bardzo łatwa.
REKLAMA
Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Nie jest to zabieg konieczny, duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30 km wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne ślady oleju na obudowie przekładni.
Teraz przechodzimy do sprawdzenia poziomu oleju i wymiany filtra w automatycznej skrzyni biegów. Operacja ta tyczy się samochodów, które zostały wyprodukowane od czerwca 1995 do marca 1996 roku. Jeżeli mamy skrzynię przekładniową 722.6 to nie jest wymagane wykonywanie niżej wymienionych czynności (jedynie w przypadku demontażu skrzyni).
Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej
Na początku należy rozgrzać olej w skrzyni. Wymianę przeprowadzamy przy rozgrzanym oleju. Skrzynia biegów powinna mieć temperaturę około 80 stopni.
REKLAMA
Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie P i zaciągamy hamulec ręczny. Teraz należy podnieść samochód. Jeżeli mamy dostęp do platformy warsztatowej to warto z niej skorzystać. W przypadku braku takiej możliwości pozostaje nam tradycyjny podnośnik razem z podstawkami. Demontujemy dolną osłonę silnika i podstawiamy pod skrzynie biegów puste naczynie na olej przekładniowy.
Wykręcamy korek spustowy oleju i zlewamy cały olej. Następnie obracamy wał korbowy za koło pasowe zgodnie z kierunkiem obrotów silnika podczas pracy do momentu aż korek spustu oleju przy przekładni hydrokinetycznej znajdzie się nad otworem kratki wentylacyjnej, odkręcamy go i czekamy aż spłynie cały olej.
Zobacz też: Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla
.Teraz zdejmujemy miskę olejową i demontujemy zużyty filtr oleju. Montujemy nowy filtr i dokładnie czyścimy miskę olejową. Przed montażem należy zamontować nową uszczelkę. Montujemy miskę olejową i dokręcamy odkręcone wcześniej korki spustowe. Pamiętajmy o użyciu nowych uszczelek. Opuszczamy samochód i przystępujemy do napełniania przekładni.
Zaciągamy hamulec awaryjny, wyjmujemy bagnet ze skrzyni biegów i nalewamy około 4 litrów oleju. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na biegu jałowym. Dolewamy brakującą ilość i przełączamy dźwignię we wszystkie możliwe położenia. Wsuwamy bagnet i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie ponownie sprawdzamy poziom oleju.
REKLAMA
REKLAMA