REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

Robert Kuśpiel
Automatyczna skrzynia biegów wymaga systematycznych przeglądów.
Automatyczna skrzynia biegów wymaga systematycznych przeglądów.

REKLAMA

REKLAMA

Automatyczna skrzynia biegów wymaga systematycznych przeglądów. W poradniku tym opiszemy, jak dbać o przekładnię automatycznej w Mercedesie W210.

Zaczynamy od sprawdzenia szczelności skrzyni biegów. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju, półosie w miejscu łączenia ze skrzynią. Metoda jest bardzo łatwa.

REKLAMA

Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Nie jest to zabieg konieczny, duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30 km wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne ślady oleju na obudowie przekładni.

Teraz przechodzimy do sprawdzenia poziomu oleju i wymiany filtra w automatycznej skrzyni biegów. Operacja ta tyczy się samochodów, które zostały wyprodukowane od czerwca 1995 do marca 1996 roku. Jeżeli mamy skrzynię przekładniową 722.6 to nie jest wymagane wykonywanie niżej wymienionych czynności (jedynie w przypadku demontażu skrzyni).

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

Na początku należy rozgrzać olej w skrzyni. Wymianę przeprowadzamy przy rozgrzanym oleju. Skrzynia biegów powinna mieć temperaturę około 80 stopni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie P i zaciągamy hamulec ręczny. Teraz należy podnieść samochód. Jeżeli mamy dostęp do platformy warsztatowej to warto z niej skorzystać. W przypadku braku takiej możliwości pozostaje nam tradycyjny podnośnik razem z podstawkami. Demontujemy dolną osłonę silnika i podstawiamy pod skrzynie biegów puste naczynie na olej przekładniowy.

Wykręcamy korek spustowy oleju i zlewamy cały olej. Następnie obracamy wał korbowy za koło pasowe zgodnie z kierunkiem obrotów silnika podczas pracy do momentu aż korek spustu oleju przy przekładni hydrokinetycznej znajdzie się nad otworem kratki wentylacyjnej, odkręcamy go i czekamy aż spłynie cały olej.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

.Teraz zdejmujemy miskę olejową i demontujemy zużyty filtr oleju. Montujemy nowy filtr i dokładnie czyścimy miskę olejową. Przed montażem należy zamontować nową uszczelkę. Montujemy miskę olejową i dokręcamy odkręcone wcześniej korki spustowe. Pamiętajmy o użyciu nowych uszczelek. Opuszczamy samochód i przystępujemy do napełniania przekładni.

Zaciągamy hamulec awaryjny, wyjmujemy bagnet ze skrzyni biegów i nalewamy około 4 litrów oleju. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na biegu jałowym. Dolewamy brakującą ilość i przełączamy dźwignię we wszystkie możliwe położenia. Wsuwamy bagnet i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie ponownie sprawdzamy poziom oleju.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA