REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

Robert Kuśpiel
Wymianę filtrów paliwa i powietrza należy przeprowadzić co 4 lata lub co 80 000 kilometrów.
Wymianę filtrów paliwa i powietrza należy przeprowadzić co 4 lata lub co 80 000 kilometrów.

REKLAMA

REKLAMA

Czyste filtry paliwa i powietrza są jednym z gwarantów prawidłowej eksploatacji w silnikach Diesla. W poradniku tym opisaliśmy wymianę filtrów paliwa i powietrza w Mercedesie W210.

Filtr paliwa

Wymianę filtrów paliwa i powietrza należy przeprowadzić co 4 lata lub co 80 000 kilometrów. Do wykonania tej operacji nie będą nam potrzebne żadne specjalne narzędzia. Jedynie należy zwrócić uwagę na to, żeby kupić odpowiedni rodzaj filtrów i filtrów wstępnych. Poniżej znajduje się zestawienie materiałów eksploatacyjnych do wszystkich wersji silnikowych.

REKLAMA

REKLAMA

  • Silnik 2.2 2.9 3.0  (604/602/606) – filtr paliwa
  • Silnik 3.0 (606) – wstępny filtr paliwa
  • Silnik 2.2 2.7 3.2  (611/612/613) – filtr paliwa

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

Zaczniemy od pierwszej grupy silników. Na początku odkręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy do dołu filtr paliwa. Należy wiedzieć, że jest on całkowicie wypełniony olejem napędowym i może dojść do wycieku. Dlatego warto mieć przy sobie kilka grubych szmatek i pusty pojemnik. Rozlany olej napędowy należy natychmiast wytrzeć. Teraz przechodzimy do montażu.

REKLAMA

Montujemy nowy filtr paliwa i dokręcamy go śrubą mocującą. Pamiętajmy o założeniu nowych pierścieni uszczelniających. Uruchamiamy silnik i ustawiamy obroty na około 1500 obr/min. W ten sposób doprowadzimy do samoczynnego odpowietrzenia układu paliwa. Należy nie dopuścić do wyłączenia się silnika. Ponowne uruchomienie będzie bardzo trudne. Na samym końcu sprawdzamy czy nie ma wycieków w okolicy filtru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

Teraz zajmiemy się drugą grupą, w której znajduje się silnik 3.0 (606). Tutaj należy wymienić wstępny filtr paliwa.

Odkręcamy element mocujący, który znajduje się przy przewodzie paliwowym. Następnie odłączamy ten przewód i wyjmujemy wstępny filtr paliwa. W jego miejsce instalujemy nowy razem z elementem mocującym.

Podpinamy przewód paliwowy i uruchamiamy silnik. Utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/min w celu odpowietrzenia układu. Na końcu sprawdzamy czy nie ma wycieków.

Ostatnia grupa to silniki 611, 612 i 613. Pierwszy krok to demontaż górnej osłony silnika. Następnie odpinamy przewody paliwowe od pokrywy filtru. Odkręcamy i zdejmujemy pierścień gwintowany razem z pokrywą. W tym momencie możemy wyjąć wkład filtru. Sprawdzamy stan obudowy we wnętrz, nie może być zanieczyszczona. Jeżeli jest taka potrzeba to musimy ją zdemontować i wyczyścić.

Zobacz też: Jak dbać o auto, którym nie jeździmy na co dzień?

Wkładamy nowy wkład i napełniamy obudowę filtru czystym olejem aż do górnej krawędzi. Osadzamy gumowy pierścień uszczelniający i montujemy pierścień gwintowany razem z pokrywą filtru w ten sposób, żeby wszedł w rowek obudowy. Przykręcamy ręcznie pierścień gwintowany i podłączamy przewody paliwa. Należy zwrócić uwagę na kolejność, nie można pomylić miejsca montażu.

Uruchamiamy silnik i utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/mon. Spowoduje to samoczynne odpowietrzenie się układu paliwowego. Sprawdzamy szczelność filtru paliwa podczas pracy silnika i zakładamy górną osłonę silnika.

Zobacz też: Zalanie samochodu po powodzi: co zrobić?

Filtr powietrza

Wymianę filtra powietrza producent zaleca przeprowadzić razem z wymianą filtru paliwa. Tutaj również nie będą potrzebne specjalistyczne narzędzia. Pamiętajmy o zakupie odpowiedniego filtra do mocy naszego auta.

Zaczynamy od silników 2.2, 2.9, 3.0 (604, 602, 606). Na początku zdejmujemy pokrywę filtru powietrza. W tym celu należy odpiąć 6 klamer mocujących. Wyjmujemy stary wkład i czyścimy dokładnie całą obudowę filtru. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatki niepozostawiającej włókien. Instalujemy nowy wkład zwracając uwagę aby uszczelka gumowa równo przylegała na całej długości. Na końcu osadzamy pokrywę i zapinamy klamry mocujące.

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Silnik 2.2, 2.7, 3.2 (611, 612, 613). Pierwszy krok to wykręcenie sześciu śrub mocujących. Jeśli mamy silnik 6 cylindrowy to jest ich 9. Demontujemy osłonę przewodu rozdzielającego doładowane powietrze. Zdejmujemy osłonę silnika a następnie odpinamy i zsuwamy opaskę mocującą po czym odłączamy elastyczny przewód powietrza (dolotowy). Teraz odpinamy złącze od przepływomierza powietrza i odkręcamy śruby trzymające pokrywę filtru.

Wyjmujemy wkład z obudowy i zerujemy wskaźnik przeglądów. Wycieramy dokładnie wnętrze obudowy i sprawdzamy czy uszczelka dobrze leży. Zakładamy pokrywę filtra powietrza i dokręcamy wszystkie śruby mocujące. Podłączamy złącze do przepływomierza a następnie podpinamy elastyczny przewód dolotowy i zaciskamy go opaską. Montujemy osłonę silnika i wsuwamy z boku osłonę przewodu rozdzielającego powietrze doładowane. Nakładki powinny wejść w gumowe zaczepy. Na końcu kontrolujemy wszystkie połączenia.

Zobacz też: Czy warto naprawiać pęknięty zderzak, czy lepiej wymienić na nowy zamiennik?

Na koniec komentarz odnośnie okresu serwisowego. Warto wykonywać taki serwis, co roku. Koszt zakupu filtrów nie jest duży a regularna wymiana to podstawa. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stosować się do zaleceń producenta. Nasza rada – wymiana co roku.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA