REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Robert Kuśpiel
Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. fot. Mercedes
Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. W poradniku tym znajduje się opis krok po kroku jak wykonać taką wymianę w Mercedesie W210.

Model Mercedesa - W210 można podzielić na dwie grupy. Pierwsza są to auta produkowane do lutego 1997 a druga to samochody od marca 1997. W przypadku tej pierwszej przegląd wykonujemy raz na 12 miesięcy lub co 15 000 kilometrów. Modele z drugiej grupy są wyposażone w system aktywnej obsługi ASSYST (Active Sernice System). Wszelkie terminy przeglądów są pokazywane na wyświetlaczu informacyjnym. Pierwsza informacja o przeglądzie pojawia się na około 3000 kilometrów przed terminem. My zalecamy wykonywać wszelkie serwisy co roku o tej samej porze lub co 15 000 kilometrów, dotyczy to także wymiany oleju.

REKLAMA

REKLAMA

Do wymiany zalecamy taki sam olej jaki był wcześniej. Zbyt częste zmiany oleju mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika oraz uniemożliwią nam ocenę stanu silnika podczas eksploatacji z racji zastosowania innego oleju. Zaczynamy od skompletowania wszystkich materiałów eksploatacyjnych oraz niezbędnych narzędzi.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

  • Podnośnik samochodowy (ewentualnie kanał lub platforma warsztatowa)
  • Zestaw kluczy nasadowych
  • Puste naczynie na olej
  • Odpowiednia ilość oleju
  • Pierścień uszczelniający korka spustowego
  • Nowy filtr oleju

Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników oraz ilość oleju potrzebna do wymiany

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtrów paliwa i powietrza w silniku Diesla

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik               kod silnika                   ilość oleju

2.2                   611.960                      6.5

2.2                   611.961                      6

2.2                   604.910                      6

2.7                   612.961                      7

2.9                   602.982                      7

3.0                   606.912                      7

3.0                   606.962                      8

3.2                   613.961                      7.5

Przystępujemy do wymiany, na początku należy bardzo dobrze rozgrzać silnik. W tym celu udajemy się na jazdę próbną. Kontynuujemy ją do momentu aż wskazówka temperatury cieczy chłodzącej znajdzie się w zakresie normalnej temperatury pracy. Jeżeli olej nie będzie dostatecznie rozgrzany to nie będziemy w stanie zlać większości zanieczyszczeń. W jednostkach 611, 612 i 613 demontujemy górną osłonę silnika.

Zobacz też: Mercedes W210: naprawa modułu zasilania

W silniku 604 odkręcamy pokrywę filtru oleju. Wykonujemy to za pomocą klucza nasadowego 36. Jednostka 611 wymaga specjalnego klucza do filtrów oraz klucza nasadowego 37. Klucz do filtrów jest do kupienia za około 20 złotych. Wyjmujemy pokrywę filtru oleju razem z wkładem. W tym momencie unosimy samochód. Jeśli mamy do dyspozycji kanał lub platformę warsztatową to warto z niej skorzystać. Praca z wykorzystaniem lewarka i „kobyłek” zajmie nam więcej czasu. Oczywiście pamiętamy o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa.

Demontujemy dolną osłonę silnika i podstawiamy pod korek spustowy puste naczynie o odpowiedniej pojemności. Teraz odkręcamy korek spustowy z miski olejowej i czekamy aż spłynie. Jeśli zauważymy dużą ilość metalowych opiłków to może to świadczyć o usterce silnika, którą należy jak najszybciej wyeliminować. Pamiętajmy, że po takiej naprawie należy dokładnie oczyścić wszystkie kanały z metalowych opiłków oraz wymienić chłodnicę oleju (opcjonalnie).

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Następnie zakręcamy korek spustowy używając nowego pierścienia uszczelniającego. Opuszczamy samochód i wymieniamy pierścień uszczelniający przy filtrze oleju. Montujemy nowy wkład w pokrywę i dokręcamy ją. Przechodzimy do wlewania oleju silnikowego. Odkręcamy korek wlewowy i wlewamy około ¾ nominalnej objętości. Uruchamiamy silnik i po dwóch minutach sprawdzamy jaki jest stan na bagnecie pomiarowym. Jeżeli jest zbyt mało to różnicę uzupełniamy.

Sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków i udajemy się na jazdę próbna. Po powrocie wyłączamy silnik i czekamy około 4 minut aż cały olej spłynie do miski. Jeżeli nadal jest zbyt mało to dolewamy odpowiednią ilość. Pamiętajmy, że zbyt wysoki poziom oleju (ponad górną granicę) nie jest dobry dla silnika. Jeżeli nie zauważyliśmy żadnych wycieków to możemy przejść do montażu osłon.

Zobacz też: Jak przeprowadzić własnoręcznie inspekcję stanu technicznego auta?

Zalecamy kontrolować stan oleju przez kilka najbliższych dni. Jeśli zobaczymy wyraźny ubytek przy braku jakiegokolwiek wycieku możemy być pewni, że nasz silnik jest uszkodzony. Spalanie, ubytki oleju silnikowego w dużych ilościach nie jest zjawiskiem normalnym.

Zużyty olej i filtry oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wyrzucać takich odpadów w dowolne miejsca.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA