REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. fot. Mercedes
Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. W poradniku tym znajduje się opis krok po kroku jak wykonać taką wymianę w Mercedesie W210.

Model Mercedesa - W210 można podzielić na dwie grupy. Pierwsza są to auta produkowane do lutego 1997 a druga to samochody od marca 1997. W przypadku tej pierwszej przegląd wykonujemy raz na 12 miesięcy lub co 15 000 kilometrów. Modele z drugiej grupy są wyposażone w system aktywnej obsługi ASSYST (Active Sernice System). Wszelkie terminy przeglądów są pokazywane na wyświetlaczu informacyjnym. Pierwsza informacja o przeglądzie pojawia się na około 3000 kilometrów przed terminem. My zalecamy wykonywać wszelkie serwisy co roku o tej samej porze lub co 15 000 kilometrów, dotyczy to także wymiany oleju.

REKLAMA

REKLAMA

Do wymiany zalecamy taki sam olej jaki był wcześniej. Zbyt częste zmiany oleju mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika oraz uniemożliwią nam ocenę stanu silnika podczas eksploatacji z racji zastosowania innego oleju. Zaczynamy od skompletowania wszystkich materiałów eksploatacyjnych oraz niezbędnych narzędzi.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

  • Podnośnik samochodowy (ewentualnie kanał lub platforma warsztatowa)
  • Zestaw kluczy nasadowych
  • Puste naczynie na olej
  • Odpowiednia ilość oleju
  • Pierścień uszczelniający korka spustowego
  • Nowy filtr oleju

Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników oraz ilość oleju potrzebna do wymiany

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtrów paliwa i powietrza w silniku Diesla

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik               kod silnika                   ilość oleju

2.2                   611.960                      6.5

2.2                   611.961                      6

2.2                   604.910                      6

2.7                   612.961                      7

2.9                   602.982                      7

3.0                   606.912                      7

3.0                   606.962                      8

3.2                   613.961                      7.5

Przystępujemy do wymiany, na początku należy bardzo dobrze rozgrzać silnik. W tym celu udajemy się na jazdę próbną. Kontynuujemy ją do momentu aż wskazówka temperatury cieczy chłodzącej znajdzie się w zakresie normalnej temperatury pracy. Jeżeli olej nie będzie dostatecznie rozgrzany to nie będziemy w stanie zlać większości zanieczyszczeń. W jednostkach 611, 612 i 613 demontujemy górną osłonę silnika.

Zobacz też: Mercedes W210: naprawa modułu zasilania

W silniku 604 odkręcamy pokrywę filtru oleju. Wykonujemy to za pomocą klucza nasadowego 36. Jednostka 611 wymaga specjalnego klucza do filtrów oraz klucza nasadowego 37. Klucz do filtrów jest do kupienia za około 20 złotych. Wyjmujemy pokrywę filtru oleju razem z wkładem. W tym momencie unosimy samochód. Jeśli mamy do dyspozycji kanał lub platformę warsztatową to warto z niej skorzystać. Praca z wykorzystaniem lewarka i „kobyłek” zajmie nam więcej czasu. Oczywiście pamiętamy o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa.

Demontujemy dolną osłonę silnika i podstawiamy pod korek spustowy puste naczynie o odpowiedniej pojemności. Teraz odkręcamy korek spustowy z miski olejowej i czekamy aż spłynie. Jeśli zauważymy dużą ilość metalowych opiłków to może to świadczyć o usterce silnika, którą należy jak najszybciej wyeliminować. Pamiętajmy, że po takiej naprawie należy dokładnie oczyścić wszystkie kanały z metalowych opiłków oraz wymienić chłodnicę oleju (opcjonalnie).

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Następnie zakręcamy korek spustowy używając nowego pierścienia uszczelniającego. Opuszczamy samochód i wymieniamy pierścień uszczelniający przy filtrze oleju. Montujemy nowy wkład w pokrywę i dokręcamy ją. Przechodzimy do wlewania oleju silnikowego. Odkręcamy korek wlewowy i wlewamy około ¾ nominalnej objętości. Uruchamiamy silnik i po dwóch minutach sprawdzamy jaki jest stan na bagnecie pomiarowym. Jeżeli jest zbyt mało to różnicę uzupełniamy.

Sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków i udajemy się na jazdę próbna. Po powrocie wyłączamy silnik i czekamy około 4 minut aż cały olej spłynie do miski. Jeżeli nadal jest zbyt mało to dolewamy odpowiednią ilość. Pamiętajmy, że zbyt wysoki poziom oleju (ponad górną granicę) nie jest dobry dla silnika. Jeżeli nie zauważyliśmy żadnych wycieków to możemy przejść do montażu osłon.

Zobacz też: Jak przeprowadzić własnoręcznie inspekcję stanu technicznego auta?

Zalecamy kontrolować stan oleju przez kilka najbliższych dni. Jeśli zobaczymy wyraźny ubytek przy braku jakiegokolwiek wycieku możemy być pewni, że nasz silnik jest uszkodzony. Spalanie, ubytki oleju silnikowego w dużych ilościach nie jest zjawiskiem normalnym.

Zużyty olej i filtry oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wyrzucać takich odpadów w dowolne miejsca.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA