REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. fot. Mercedes
Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. W poradniku tym znajduje się opis krok po kroku jak wykonać taką wymianę w Mercedesie W210.

Model Mercedesa - W210 można podzielić na dwie grupy. Pierwsza są to auta produkowane do lutego 1997 a druga to samochody od marca 1997. W przypadku tej pierwszej przegląd wykonujemy raz na 12 miesięcy lub co 15 000 kilometrów. Modele z drugiej grupy są wyposażone w system aktywnej obsługi ASSYST (Active Sernice System). Wszelkie terminy przeglądów są pokazywane na wyświetlaczu informacyjnym. Pierwsza informacja o przeglądzie pojawia się na około 3000 kilometrów przed terminem. My zalecamy wykonywać wszelkie serwisy co roku o tej samej porze lub co 15 000 kilometrów, dotyczy to także wymiany oleju.

REKLAMA

Do wymiany zalecamy taki sam olej jaki był wcześniej. Zbyt częste zmiany oleju mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika oraz uniemożliwią nam ocenę stanu silnika podczas eksploatacji z racji zastosowania innego oleju. Zaczynamy od skompletowania wszystkich materiałów eksploatacyjnych oraz niezbędnych narzędzi.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

  • Podnośnik samochodowy (ewentualnie kanał lub platforma warsztatowa)
  • Zestaw kluczy nasadowych
  • Puste naczynie na olej
  • Odpowiednia ilość oleju
  • Pierścień uszczelniający korka spustowego
  • Nowy filtr oleju

Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników oraz ilość oleju potrzebna do wymiany

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtrów paliwa i powietrza w silniku Diesla

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik               kod silnika                   ilość oleju

2.2                   611.960                      6.5

2.2                   611.961                      6

2.2                   604.910                      6

2.7                   612.961                      7

2.9                   602.982                      7

3.0                   606.912                      7

3.0                   606.962                      8

3.2                   613.961                      7.5

Przystępujemy do wymiany, na początku należy bardzo dobrze rozgrzać silnik. W tym celu udajemy się na jazdę próbną. Kontynuujemy ją do momentu aż wskazówka temperatury cieczy chłodzącej znajdzie się w zakresie normalnej temperatury pracy. Jeżeli olej nie będzie dostatecznie rozgrzany to nie będziemy w stanie zlać większości zanieczyszczeń. W jednostkach 611, 612 i 613 demontujemy górną osłonę silnika.

Zobacz też: Mercedes W210: naprawa modułu zasilania

REKLAMA

W silniku 604 odkręcamy pokrywę filtru oleju. Wykonujemy to za pomocą klucza nasadowego 36. Jednostka 611 wymaga specjalnego klucza do filtrów oraz klucza nasadowego 37. Klucz do filtrów jest do kupienia za około 20 złotych. Wyjmujemy pokrywę filtru oleju razem z wkładem. W tym momencie unosimy samochód. Jeśli mamy do dyspozycji kanał lub platformę warsztatową to warto z niej skorzystać. Praca z wykorzystaniem lewarka i „kobyłek” zajmie nam więcej czasu. Oczywiście pamiętamy o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa.

Demontujemy dolną osłonę silnika i podstawiamy pod korek spustowy puste naczynie o odpowiedniej pojemności. Teraz odkręcamy korek spustowy z miski olejowej i czekamy aż spłynie. Jeśli zauważymy dużą ilość metalowych opiłków to może to świadczyć o usterce silnika, którą należy jak najszybciej wyeliminować. Pamiętajmy, że po takiej naprawie należy dokładnie oczyścić wszystkie kanały z metalowych opiłków oraz wymienić chłodnicę oleju (opcjonalnie).

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Następnie zakręcamy korek spustowy używając nowego pierścienia uszczelniającego. Opuszczamy samochód i wymieniamy pierścień uszczelniający przy filtrze oleju. Montujemy nowy wkład w pokrywę i dokręcamy ją. Przechodzimy do wlewania oleju silnikowego. Odkręcamy korek wlewowy i wlewamy około ¾ nominalnej objętości. Uruchamiamy silnik i po dwóch minutach sprawdzamy jaki jest stan na bagnecie pomiarowym. Jeżeli jest zbyt mało to różnicę uzupełniamy.

Sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków i udajemy się na jazdę próbna. Po powrocie wyłączamy silnik i czekamy około 4 minut aż cały olej spłynie do miski. Jeżeli nadal jest zbyt mało to dolewamy odpowiednią ilość. Pamiętajmy, że zbyt wysoki poziom oleju (ponad górną granicę) nie jest dobry dla silnika. Jeżeli nie zauważyliśmy żadnych wycieków to możemy przejść do montażu osłon.

Zobacz też: Jak przeprowadzić własnoręcznie inspekcję stanu technicznego auta?

Zalecamy kontrolować stan oleju przez kilka najbliższych dni. Jeśli zobaczymy wyraźny ubytek przy braku jakiegokolwiek wycieku możemy być pewni, że nasz silnik jest uszkodzony. Spalanie, ubytki oleju silnikowego w dużych ilościach nie jest zjawiskiem normalnym.

Zużyty olej i filtry oddajemy do punktu utylizacji. Nie należy wyrzucać takich odpadów w dowolne miejsca.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA