REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa
Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie ciśnienia sprężania pozwala na realną ocenę stanu technicznego naszej jednostki. W poradniku tym pokażemy jak dokonać pomiaru ciśnienia sprężania w Mercedesie W210.

Jeżeli mamy wrażenie, że silnik naszego auta nie pracuje jak powinien a do tego jest wyraźny spadek mocy to znak, że warto przeprowadzić kontrolę ciśnienia sprężania. Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa. Maksymalna dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami nie może być większa niż 0.3MPa. Po wykonanym pomiarze możemy stwierdzić, czy zawory i tłoki uległy znacznemu zużyciu.

REKLAMA

REKLAMA

Od uzyskanego wyniku zależy dalszy los naszego silnika. Pozostaje nam podjęcie decyzji czy dokonujemy naprawy lub kupujemy używaną jednostkę. Do wykonania takiego pomiaru będzie nam potrzebny manometr, przeznaczony do obsługi silników wysokoprężnych. Charakteryzuje się on znacznie większym zakresem. Jest on dostępny w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych.

Jeżeli podczas pomiarów zauważymy, że różnica ciśnień pomiędzy poszczególnymi cylindrami wynosi powyżej 0,3MPa to najprawdopodobniej mamy uszkodzone zawory, lub zużyte pierścienie tłoków. Przed podjęciem decyzji odnośnie naprawy, warto zastanowić się nad zakupem drugiego, używanego silnika. Jednak musi być to na tyle sprawdzone źródło, żeby nie zakupić jednostki w znacznie gorszym stanie niż nasza.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

REKLAMA

Przystępujemy do wykonania pomiaru. Całą pracę przeprowadzimy na silniku 602 – 2.9, 604 – 2.2 i 606 – 3.0. Zasad postępowania jest podobna. Wszelkie różnice zostaną wskazane w poniższym poradniku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy krok to dobre rozgrzanie silnika, wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i unosimy przednią maskę. Demontujemy górny przewód powietrza doładowanego oraz górną osłonę silnika.

Następnie należy wymontować świece żarowe. Należy robić to bardzo ostrożnie, ponieważ możemy uszkodzić świece co wygeneruje nam dodatkowe koszty. Podczas wykręcania świecy, klucz powinien być prowadzony równo w osi świecy. Jeżeli wyczuwamy opór nie należy robić nic na siłę. W ten sposób możemy ukręcić świecę. Można spróbować polać ją w miejscu łączenia preparatem typu WD40. Nie jest to lekarstwo na każdą świecę jednak warto spróbować.

Do pomiaru posłuży nam manometr z wbudowanym wyłącznikiem rozruchowym.

Teraz odkręcamy pokrywę sterownika i lokalizujemy na jego obudowie złącze wtykowe zacisku 50. Podłączamy kołek stykowy 1 złącza wtykowego z przewodem sterującym manometru. Ściągamy pokrywę dodatniego zacisku akumulatora i podpinamy do niego przewód zasilający manometru.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

Następnie wkręcamy lub wciskamy końcówkę manometru w otwór po świecy i zaczynamy pomiar. Do przeprowadzenia tego procesu przyda się pomoc drugiej osoby. Jedna osoba trzyma wciśnięty pedał gazu i zaczyna obracać rozrusznikiem przez około 7 sekund. Druga osoba spisuje wartość ciśnienia w momencie kiedy przestaje rosnąć. W taki sam sposób postępujemy w przypadku pozostałych cylindrów. Pamiętajmy o dokładnym wyczyszczeniu okolicy świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Wprowadzenie zanieczyszczeń do otworów po świecach jest niedopuszczalne.

Teraz musimy wkręcić świece żarowe. Operacja ta wymaga również dużej ostrożności podobnie jak demontaż. Zalecamy użycia klucza dynamometrycznego. Świeca nie może być krzywo wkręcona. Moment dokręcania wynosi 20Nm. W przypadku silnika CDI jest to 12 Nm. Warto pomyśleć przy okazji o wymianie świec. Koszt zakupu nie jest duży a przy okazji wykonamy dwie prace równocześnie.

Następnie podłączamy złącze wtykowe zacisku 50 w obudowie sterownika. Zakładamy pokrywę dodatniego zacisku akumulatora i przykręcamy pokrywę ochronną sterownika.

W przypadku silników 604 i 606 czeka nas kilka dodatkowych czynności.

Na pewno należy wymontować przewód dolotowy ewentualnie przewód powietrza doładowanego. Musimy również wymontować osłonę pokrywy głowicy cylindrów. Kolejnym krokiem jest demontaż wtryskiwaczy razem z przewodami wysokiego ciśnienia i dopiero można przystąpić do wykonywania pomiaru. Pomiar dokonujemy w sposób przedstawiony powyżej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

REKLAMA

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA