REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym

Robert Kuśpiel
Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa
Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie ciśnienia sprężania pozwala na realną ocenę stanu technicznego naszej jednostki. W poradniku tym pokażemy jak dokonać pomiaru ciśnienia sprężania w Mercedesie W210.

Jeżeli mamy wrażenie, że silnik naszego auta nie pracuje jak powinien a do tego jest wyraźny spadek mocy to znak, że warto przeprowadzić kontrolę ciśnienia sprężania. Dla każdego z silników wysokoprężnych granica zużycia jest na poziomie 1.8 MPa. Maksymalna dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami nie może być większa niż 0.3MPa. Po wykonanym pomiarze możemy stwierdzić, czy zawory i tłoki uległy znacznemu zużyciu.

REKLAMA

REKLAMA

Od uzyskanego wyniku zależy dalszy los naszego silnika. Pozostaje nam podjęcie decyzji czy dokonujemy naprawy lub kupujemy używaną jednostkę. Do wykonania takiego pomiaru będzie nam potrzebny manometr, przeznaczony do obsługi silników wysokoprężnych. Charakteryzuje się on znacznie większym zakresem. Jest on dostępny w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych.

Jeżeli podczas pomiarów zauważymy, że różnica ciśnień pomiędzy poszczególnymi cylindrami wynosi powyżej 0,3MPa to najprawdopodobniej mamy uszkodzone zawory, lub zużyte pierścienie tłoków. Przed podjęciem decyzji odnośnie naprawy, warto zastanowić się nad zakupem drugiego, używanego silnika. Jednak musi być to na tyle sprawdzone źródło, żeby nie zakupić jednostki w znacznie gorszym stanie niż nasza.

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

Przystępujemy do wykonania pomiaru. Całą pracę przeprowadzimy na silniku 602 – 2.9, 604 – 2.2 i 606 – 3.0. Zasad postępowania jest podobna. Wszelkie różnice zostaną wskazane w poniższym poradniku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy krok to dobre rozgrzanie silnika, wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i unosimy przednią maskę. Demontujemy górny przewód powietrza doładowanego oraz górną osłonę silnika.

Następnie należy wymontować świece żarowe. Należy robić to bardzo ostrożnie, ponieważ możemy uszkodzić świece co wygeneruje nam dodatkowe koszty. Podczas wykręcania świecy, klucz powinien być prowadzony równo w osi świecy. Jeżeli wyczuwamy opór nie należy robić nic na siłę. W ten sposób możemy ukręcić świecę. Można spróbować polać ją w miejscu łączenia preparatem typu WD40. Nie jest to lekarstwo na każdą świecę jednak warto spróbować.

Do pomiaru posłuży nam manometr z wbudowanym wyłącznikiem rozruchowym.

Teraz odkręcamy pokrywę sterownika i lokalizujemy na jego obudowie złącze wtykowe zacisku 50. Podłączamy kołek stykowy 1 złącza wtykowego z przewodem sterującym manometru. Ściągamy pokrywę dodatniego zacisku akumulatora i podpinamy do niego przewód zasilający manometru.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej

REKLAMA

Następnie wkręcamy lub wciskamy końcówkę manometru w otwór po świecy i zaczynamy pomiar. Do przeprowadzenia tego procesu przyda się pomoc drugiej osoby. Jedna osoba trzyma wciśnięty pedał gazu i zaczyna obracać rozrusznikiem przez około 7 sekund. Druga osoba spisuje wartość ciśnienia w momencie kiedy przestaje rosnąć. W taki sam sposób postępujemy w przypadku pozostałych cylindrów. Pamiętajmy o dokładnym wyczyszczeniu okolicy świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Wprowadzenie zanieczyszczeń do otworów po świecach jest niedopuszczalne.

Teraz musimy wkręcić świece żarowe. Operacja ta wymaga również dużej ostrożności podobnie jak demontaż. Zalecamy użycia klucza dynamometrycznego. Świeca nie może być krzywo wkręcona. Moment dokręcania wynosi 20Nm. W przypadku silnika CDI jest to 12 Nm. Warto pomyśleć przy okazji o wymianie świec. Koszt zakupu nie jest duży a przy okazji wykonamy dwie prace równocześnie.

Następnie podłączamy złącze wtykowe zacisku 50 w obudowie sterownika. Zakładamy pokrywę dodatniego zacisku akumulatora i przykręcamy pokrywę ochronną sterownika.

W przypadku silników 604 i 606 czeka nas kilka dodatkowych czynności.

Na pewno należy wymontować przewód dolotowy ewentualnie przewód powietrza doładowanego. Musimy również wymontować osłonę pokrywy głowicy cylindrów. Kolejnym krokiem jest demontaż wtryskiwaczy razem z przewodami wysokiego ciśnienia i dopiero można przystąpić do wykonywania pomiaru. Pomiar dokonujemy w sposób przedstawiony powyżej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA