Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana filtra kabinowego i powietrza
REKLAMA
REKLAMA
Zaczniemy od filtra powietrza. Wymiany należy dokonywać nie rzadziej niż raz na 3 lata. Jeżeli zdecydujemy się na tak długi okres, to należy pamiętać o jego regularnym czyszczeniu. My zalecamy skrócić ten czas i wymieniać filtr raz w roku. Cała operacja nie jest skomplikowana. W silniku benzynowym luzujemy opaskę zaciskową, która znajduje się na przewodzie dopływu powietrza.
REKLAMA
Wyjmujemy koniec tego przewodu z pokrywy filtru. Następnie odkręcamy śruby Torx, za pomocą, których zamocowana jest pokrywa filtru powietrza. Zdejmujemy górną pokrywę i wyjmujemy stary wkład i czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub szmatki, która nie pozostawia włókien. Wkładamy nowy wkład i montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana żarówek
REKLAMA
W silniku Diesla wymiana również przebiega bardzo szybko. Na początku odkręcamy śruby Torx mocujące górną pokrywę. Unosimy ją i wyjmujemy w kierunku przodu samochodu. Wyjmujemy stary wkład, czyścimy dokładnie dolną część obudowy i wkładamy nowy filtr. Na końcu zakładamy i skręcamy obudowę.
Jeżeli zdecydujemy się na wymianę zgodnie z zaleceniami producenta to musimy uwzględnić coroczne czyszczenie filtra. Początek jest taki sam jak dla wymiany, czyli wyjmujemy stary wkład. Po wyjęciu uderzamy nim delikatnie w celu usunięcia większych zabrudzeń. Pamiętajmy, że uderzamy tylko i wyłącznie zanieczyszczoną stroną wkładu. Na końcu przedmuchujemy go sprężonym powietrzem od strony czystej w kierunku zabrudzonej.
Nie czyścimy filtru benzyną, olejem ani rozpuszczalnikami. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: kontrola manualnej skrzyni biegów
Teraz przejdziemy do wymiany filtra przeciwpyłkowego. Znajduje się ona pod lewą częścią tablicy rozdzielczej. Zalecamy wymieniać go co roku lub co 20 000 kilometrów.
Pierwszy krok to wykręcenie dwóch śrub w lewej dolnej części poszycia tablicy rozdzielczej. Demontujemy pokrywę i odkładamy ją na bok. Następnie odkręcamy dwie nakrętki mocujące pedał gazu. Odkładamy pedał na podłodze i wykręcamy trzy śruby wspornika filtru przeciwpyłkowego.
Filtr kabinowy nie podlega czyszczeniu. Wyjmujemy zużyty i w jego miejsce instalujemy nowy. Montaż wszystkich elementów przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA