REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK2 i C-MAX: demontaż zderzaków

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontarz zderzaków w modelu Focus
Demontarz zderzaków w modelu Focus

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku pokażemy jak wymontować przedni i tylny zderzak w Fordzie Focusie MK2 i C-MAX.

Zderzak przedni

Na początku należy podnieść przód auta. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Teraz musimy zdemontować reflektory. Na początku otwieramy przednią maskę i odkręcamy górną śrubę mocującą reflektor do wspornika. Następnie naciskamy do dołu dwa zatrzaski, które znajdują się z tyłu reflektora. Najlepiej wykonać to za pomocą płaskiego śrubokręta. Wyjmujemy reflektor i odłączamy od niego kostkę elektryczną.

REKLAMA

Zobacz też: Jak ratować się po wlaniu niewłaściwego paliwa?

REKLAMA

Odkręcamy cztery śruby mocujące górną ramkę wlotu powietrza i zdejmujemy ją z błotników. Następnie demontujemy grill. Jest on przykręcony za pomocą trzech śrub. Po wykręceniu ich odłączamy zamek pokrywy z zaczepów mocujących. Zalecamy robić to z dużą ostrożnością, gdyż można bardzo łatwo uszkodzić zaczepy.

Jeżeli nasze auto wyposażone jest w spryskiwacze reflektorów to należy wyjąć ramię spryskiwacza ze zderzaka. W tym celu należy przytrzymać je ręką i zdjąć z zaczepów za pomocą płaskiego śrubokręta. Teraz odkręcamy 6 śrub, które znajdują się w nadkolach. W samochodach wyposażonych w przednie światła przeciwmgielne należy zlokalizować pod zderzakiem i rozpiąć złącze elektryczne. Podobnie robimy z instalacją czujników parkowania, jeśli występuje to rozpinamy wtyczkę elektryczną.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: kontrola zawieszenia przedniego i układu kierowniczego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po obu stronach zderzaka znajdują się klamry mocujące, dwa nity z tworzywa sztucznego oraz dwa kołki rozporowe. Klamry ściskamy a nity i kołki luzujemy. W tym momencie zderzak trzyma się tylko i wyłącznie na zatrzaskach. Prosimy o pomoc drugą osobę i zdejmujemy zderzak. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o odpowiednim wyregulowaniu zderzaka. W przeciwnym razie będzie on źle spasowany co będzie bardzo dobrze widoczne.

Zderzak tylny

W przypadku zderzaka tylnego występują pewne różnicę pomiędzy modelem Focus a C-MAX. Na początku przedstawimy demontaż zderzaka w Focusie a na końcu w C-MAX.

Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika, niezależnie czy mamy nadwozie typu sedan, hatchback czy kombi. W każdym z nadkoli znajduje się śruba mocująca, którą należy wykręcić. Teraz demontujemy nadkola i wykręcamy znajdujące się pod nimi nakrętki a następnie luzujemy kołki gwintowane, na których były zakręcone.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana żarówek

REKLAMA

W przypadku modeli 3 i 5 drzwiowych należy odłączyć złącze lamp świateł cofania oraz tylnego światła przeciwmgielnego. Złącze znajduje się po prawej stronie pod zderzakiem. Teraz wyjmujemy obie lampy (cofania i przeciwmgielną) za pomocą płaskiego śrubokręta. Następnie wykorzystując szeroki płaski śrubokręt wypinamy listwę ozdobną ze zderzaka. Jeśli nasze auto wyposażone jest w czujniki cofania to należy pamiętać o rozłączeniu złączy czujników.

Odkręcamy dwie śruby znajdujące się pod zderzakiem oraz po jednej śrubie po każdym z boków zderzaka. Luzujemy cztery klamry mocujące na górnej krawędzi zderzaka. W tym momencie możemy zdejmować tylny zderzak. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, zwracamy szczególną uwagę na spasowanie zderzaka. Musi tworzyć jedną powierzchnie z całym nadwoziem.

W modelu C-MAX demontaż zderzaka wygląda trochę inaczej.  Na początku należy wykręcić 4 śruby w nadkolach, po dwie na każdą stronę. Następnie zdejmujemy nadkola i wykręcamy śruby znajdujące się pod nimi. W zderzaku są specjalne zaślepki, które podważamy za pomocą płaskiego śrubokręta. Pod nimi znajdują się nakrętki, które należy wykręcić. W modelach z czujnikami parkowania należy pamiętać o odłączeniu złącza elektrycznego.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana filtra kabinowego i powietrza

Odkręcamy dwie śruby pod zderzakiem i przechodzimy do całkowitego zdjęcia z nadwozia. Luzujemy cztery klamry mocujące w górnej części zderzaka i odłączamy go od nadwozia. Czynność tą najlepiej wykonywać z pomocą drugiej osoby. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę na odpowiednie spasowanie.

W przypadku uszkodzenia zderzaka przedniego lub tylnego warto zastanowić się nad kupnem używanego w takim samym kolorze. Jeżeli kod lakieru jest taki sam to najprawdopodobniej nie będzie dużej różnicy w odcieniu. Takie rozwiązanie jest znacznie tańsze niż naprawa i lakierowanie uszkodzonego zderzaka.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA