REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana płynu hamulcowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
W Mercedesie W202 wymianę płynu hamulcowego należy wykonywać co 2 lata
W Mercedesie W202 wymianę płynu hamulcowego należy wykonywać co 2 lata

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu hamulcowego zapewnia nam odpowiednią pracę hamulców. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany płynu hamulcowego w Mercedesie C kasy W202.

Wymianę płynu hamulcowego należy wykonywać co 2 lata. Jest to czas, po którym traci on swoje główne właściwości i wymaga wymiany. W modelach wyposażonych w układ ASR (roczniki od czerwca 1993 do maja 1994) wymagane jest specjalne urządzenie do wymiany płynu hamulcowego. Na początku należy skompletować wszystkie potrzebne narzędzia i materiały eksploatacyjne.

REKLAMA

  • Klucz oczkowy do odpowietrznika
  • Puste naczynie
  • Około 0.5 – 1L nowego płynu hamulcowego
  • Szmatki

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes E-klasse W210?

Przebieg całej operacji jest podobny do procesu odpowietrzania hamulców.

REKLAMA

Zaczynamy od odessania płynu hamulcowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Najlepiej zrobić to za pomocą strzykawki. Odciągamy taką ilość, żeby zostało około 10mm płynu. Zlewamy go do butelki lub pustego naczynia, które zostanie oddane do punktu utylizacji. Pamiętajmy, żeby nie opróżnić całego zbiornika.

Teraz wlewamy świeżego płynu aż do poziomu MAX. W tym momencie można unieść samochód, będzie nam o wiele łatwiej wykonać całą pracę. Oczywiście nie jest to konieczne i można próbować bez podnoszenia. Nasuwamy przewód na zawór odpowietrzający tylnego lewego zacisku i podstawiamy puste naczynie. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Pompuje ona pedałem do momentu aż będzie wyczuwalny opór.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

My odkręcamy zawór i czekamy aż spłynie płyn. Zakręcamy go i dopiero w tym momencie druga osoba może puścić pedał hamulca. Całą operację powtarzamy do momentu aż wypływający płyn będzie jasnego koloru (nowy płyn). Podczas tej operacji należy regularnie kontrolować poziom płynu w zbiorniczku. Zakręcamy zawór odpowietrzający i uzupełniamy płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

Zobacz też: Historia motoryzacji: Mercedes - legenda niemieckiej motoryzacji

W identyczny sposób postępujemy z pozostałymi zaciskami zwracając uwagę, żeby wypływający płyn był czysty i pozbawiony pęcherzyków powietrza. Stary płyn oddajemy do punktu utylizacji.

Wszelkie naprawy związane z rozłączeniem przewodów hamulcowych wiążą się z koniecznością odpowietrzenia układu. Pomijając ten punkt przyczyniamy się do obniżenia skuteczności hamowania naszego auta. Po wymianie klocków hamulcowych również warto sprawdzić poziom płynu, najprawdopodobniej podniesie się. Nadmiar należy odciągnąć za pomocą strzykawki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA