REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana płynu hamulcowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
W Mercedesie W202 wymianę płynu hamulcowego należy wykonywać co 2 lata
W Mercedesie W202 wymianę płynu hamulcowego należy wykonywać co 2 lata

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu hamulcowego zapewnia nam odpowiednią pracę hamulców. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany płynu hamulcowego w Mercedesie C kasy W202.

Wymianę płynu hamulcowego należy wykonywać co 2 lata. Jest to czas, po którym traci on swoje główne właściwości i wymaga wymiany. W modelach wyposażonych w układ ASR (roczniki od czerwca 1993 do maja 1994) wymagane jest specjalne urządzenie do wymiany płynu hamulcowego. Na początku należy skompletować wszystkie potrzebne narzędzia i materiały eksploatacyjne.

REKLAMA

REKLAMA

  • Klucz oczkowy do odpowietrznika
  • Puste naczynie
  • Około 0.5 – 1L nowego płynu hamulcowego
  • Szmatki

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes E-klasse W210?

Przebieg całej operacji jest podobny do procesu odpowietrzania hamulców.

Zaczynamy od odessania płynu hamulcowego ze zbiorniczka wyrównawczego. Najlepiej zrobić to za pomocą strzykawki. Odciągamy taką ilość, żeby zostało około 10mm płynu. Zlewamy go do butelki lub pustego naczynia, które zostanie oddane do punktu utylizacji. Pamiętajmy, żeby nie opróżnić całego zbiornika.

REKLAMA

Teraz wlewamy świeżego płynu aż do poziomu MAX. W tym momencie można unieść samochód, będzie nam o wiele łatwiej wykonać całą pracę. Oczywiście nie jest to konieczne i można próbować bez podnoszenia. Nasuwamy przewód na zawór odpowietrzający tylnego lewego zacisku i podstawiamy puste naczynie. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Pompuje ona pedałem do momentu aż będzie wyczuwalny opór.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

My odkręcamy zawór i czekamy aż spłynie płyn. Zakręcamy go i dopiero w tym momencie druga osoba może puścić pedał hamulca. Całą operację powtarzamy do momentu aż wypływający płyn będzie jasnego koloru (nowy płyn). Podczas tej operacji należy regularnie kontrolować poziom płynu w zbiorniczku. Zakręcamy zawór odpowietrzający i uzupełniamy płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

Zobacz też: Historia motoryzacji: Mercedes - legenda niemieckiej motoryzacji

W identyczny sposób postępujemy z pozostałymi zaciskami zwracając uwagę, żeby wypływający płyn był czysty i pozbawiony pęcherzyków powietrza. Stary płyn oddajemy do punktu utylizacji.

Wszelkie naprawy związane z rozłączeniem przewodów hamulcowych wiążą się z koniecznością odpowietrzenia układu. Pomijając ten punkt przyczyniamy się do obniżenia skuteczności hamowania naszego auta. Po wymianie klocków hamulcowych również warto sprawdzić poziom płynu, najprawdopodobniej podniesie się. Nadmiar należy odciągnąć za pomocą strzykawki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA