REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: kontrola układu wydechowego

Robert Kuśpiel
BMW Serii 3. Fot. Newspress
BMW Serii 3. Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola stanu układu wydechowego w BMW E36 jest kluczowa dla wygody użytkowników. W kilkuletnich E36 elementy wydechu mogą być już mocno pordzewiała i podatne na uszkodzenia w najmniej spodziewanym momencie. W poradniku tym pokażemy jak skontrolować i zdiagnozować usterki układu wydechowego w BMW serii 3 E36.

Każdy układ wydechowy ma określoną wytrzymałość. Po pewnym czasie dojdzie do usterki wynikającej z wyeksploatowania lub będzie to uszkodzenie mechaniczne. Warto nadmienić, że to, w jakim stanie będzie układ wydechowy naszego auta zależy głównie od sposobu, w jakim je eksploatujemy, konkretnie czy często jeździmy na krótkich czy długich odcinkach. W przypadku pokonywania krótkich odcinków, żywotność układu wydechowego mocno się obniża.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola automatycznej skrzyni biegów

REKLAMA

Spaliny w początkowym odcinku układu (przednia rura + katalizator) mają zazwyczaj temperaturę ok. 900 stopni. Na wylocie jest już niższa o ponad 600 stopni. Na końcu układu powstaje niebezpieczna mieszanina gazów z wodą co jest idealnym początkiem do korozji układu. Podobny efekt daje również kontakt rozgrzanego tłumika z zimną wodą. Taka sytuacja doprowadza do powstania mikropęknięć.

Wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne (uderzenia kamieni) również przyczyniają się do szybszego zużycia. Okres zimowy jest bardzo trudny dla wydechu. Praktycznie ma non stop kontakt z solą, która jest na drogach. Zaczynamy kontrolować układ w BMW E36.Warto zacząć od gumowych uchwytów. Najczęściej są one naderwane, sparciałe lub rozciągnięte.  

W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek objawów zużycia wymieniamy je na nowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie połączeń rurowych. Nie powinno być żadnych dziur, nieszczelności ani zgnieceń. Jeżeli jest widoczny czarny nalot to możemy być pewni, że mamy przedmuch. Chcąc się upewnić wystarczy zatkać tłumik szmatą i odpalić silnik. Jeśli nie zgaśnie i będziemy słyszeć charakterystyczny świst to znak, że jest nieszczelności. Nie powinno być problemów z lokalizacja.

Taką operację najlepiej wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału. Zachowujemy wówczas pełne bezpieczeństwo i możemy swobodnie obejrzeć każdą część układu wydechowego. Również ewentualne wymiany są łatwiejsze do wykonania. Niejednokrotnie będziemy użyć siły co z pozycji lewarka i podstawek mogłoby się okazać zbyt ryzykowne. Tyczy się to głównie połączeń śrubowych.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola manualnej skrzyni biegów

Nie należy za wszelką cenę starać się odkręcić skorodowanej śruby. Lepiej ją ukręcić i w jej miejsce zamontować nową. Możemy próbować wszelkiego rodzaju opukiwania, podgrzewania. Alternatywą może być WD40, który ułatwi odkręcenie takiego elementu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

REKLAMA

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

REKLAMA

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

REKLAMA