REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: kontrola układu wydechowego

Robert Kuśpiel
BMW Serii 3. Fot. Newspress
BMW Serii 3. Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola stanu układu wydechowego w BMW E36 jest kluczowa dla wygody użytkowników. W kilkuletnich E36 elementy wydechu mogą być już mocno pordzewiała i podatne na uszkodzenia w najmniej spodziewanym momencie. W poradniku tym pokażemy jak skontrolować i zdiagnozować usterki układu wydechowego w BMW serii 3 E36.

Każdy układ wydechowy ma określoną wytrzymałość. Po pewnym czasie dojdzie do usterki wynikającej z wyeksploatowania lub będzie to uszkodzenie mechaniczne. Warto nadmienić, że to, w jakim stanie będzie układ wydechowy naszego auta zależy głównie od sposobu, w jakim je eksploatujemy, konkretnie czy często jeździmy na krótkich czy długich odcinkach. W przypadku pokonywania krótkich odcinków, żywotność układu wydechowego mocno się obniża.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Spaliny w początkowym odcinku układu (przednia rura + katalizator) mają zazwyczaj temperaturę ok. 900 stopni. Na wylocie jest już niższa o ponad 600 stopni. Na końcu układu powstaje niebezpieczna mieszanina gazów z wodą co jest idealnym początkiem do korozji układu. Podobny efekt daje również kontakt rozgrzanego tłumika z zimną wodą. Taka sytuacja doprowadza do powstania mikropęknięć.

Wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne (uderzenia kamieni) również przyczyniają się do szybszego zużycia. Okres zimowy jest bardzo trudny dla wydechu. Praktycznie ma non stop kontakt z solą, która jest na drogach. Zaczynamy kontrolować układ w BMW E36.Warto zacząć od gumowych uchwytów. Najczęściej są one naderwane, sparciałe lub rozciągnięte.  

REKLAMA

W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek objawów zużycia wymieniamy je na nowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie połączeń rurowych. Nie powinno być żadnych dziur, nieszczelności ani zgnieceń. Jeżeli jest widoczny czarny nalot to możemy być pewni, że mamy przedmuch. Chcąc się upewnić wystarczy zatkać tłumik szmatą i odpalić silnik. Jeśli nie zgaśnie i będziemy słyszeć charakterystyczny świst to znak, że jest nieszczelności. Nie powinno być problemów z lokalizacja.

Taką operację najlepiej wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału. Zachowujemy wówczas pełne bezpieczeństwo i możemy swobodnie obejrzeć każdą część układu wydechowego. Również ewentualne wymiany są łatwiejsze do wykonania. Niejednokrotnie będziemy użyć siły co z pozycji lewarka i podstawek mogłoby się okazać zbyt ryzykowne. Tyczy się to głównie połączeń śrubowych.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola manualnej skrzyni biegów

Nie należy za wszelką cenę starać się odkręcić skorodowanej śruby. Lepiej ją ukręcić i w jej miejsce zamontować nową. Możemy próbować wszelkiego rodzaju opukiwania, podgrzewania. Alternatywą może być WD40, który ułatwi odkręcenie takiego elementu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA