REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36 obsługa pasków klinowych

Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E36 obsługa pasków klinowych
BMW seria 3 E36 obsługa pasków klinowych

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana i kontrola stanu paska klinowego w różnych wersjach silnikowych w BMW E36 jest istotna ze względu na prawidłową eksploatację pojazdu. W poradniku tym pokażemy jak samemu sprawdzić, naciągnąć i wymienić pasek klinowy w BMW E36.

Regularna kontrola oraz wymiana pasków klinowych jest bardzo ważna w BMW E36. Niespodziewana usterka może unieruchomić nasze auto. Kontrolę pasków należy przeprowadzić co roku. W zależności od jego stanu podejmujemy decyzję o ewentualnej wymianie. Wał korbowy napędza pompę cieczy chłodzącej oraz alternator. W przypadku kiedy mamy szerszy pasek to w takim przypadku napędzana jest również pompa wspomagania układu kierowniczego.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu wydechowego

REKLAMA

Należy pamiętać, że w modelach produkowanych do sierpnia 1993 roku do napędzania pompy wspomagania był zastosowany dodatkowy pasek. Jeżeli mamy model z klimatyzacją to do napędzania sprężarki również stosowany jest dodatkowy pasek. Montowane są one na sobie dlatego wymiana jednego z nich zmusza nas do demontażu paska zamontowanego wcześniej.

Przechodzimy do wymontowania paska klinowego. Na początku musimy podnieść samochód. Wystarczy nam do tego tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Jeżeli w naszym modelu występuje dolna osłona silnika to również ją musimy wymontować. Zaczniemy od wymiany paska klinowego odpowiedzialnego za napędzanie sprężarki klimatyzacji. Jest to szeroki pasek, którego naciąg jest regulowany automatycznie.

Pierwszy krok to założenie klucza nasadowego na rolkę napinacza. Następnie obracamy ramię klucza zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dociskamy napinacz i zdejmujemy pasek. Zalecamy narysować sobie mały schemat jak dokładnie biegnie pasek, unikniemy problemów z założeniem drugiego. Teraz możemy założyć nowy pasek, dociskamy rolkę napinacza i nakładamy na niego pasek i popuszczamy go powoli zwracając uwagę na odpowiednie ułożenie paska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany i regulacji naciągu paska klinowego od pompy wspomagania układu kierowniczego w modelach 316i, 318i, 318is wyprodukowanych do sierpnia 1993. Pierwszy krok to wykręceniu śruby od mocowania pompy wspomagania. Teraz możemy poluzować śrubę i nakrętkę napinacza. Obracamy ją w prawo czego efektem jest poluzowanie paska odpowiedzialnego na napęd pompy. Zdejmujemy go i instalujemy nowy upewniając się, że jest dobrze ułożony.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Przechodzimy do wymiany i regulacji paska klinowego alternatora, który był w modelach 316i, 318i, 318is, 318ti produkowanych do sierpnia 1993. Na początku luzujemy śruby na górze i na dole alternatora. Następnie odkręcamy śrubę odpowiedzialną za naciąg paska. Obracamy ją w kierunku wskazówek zegara i zdejmujemy pasek. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
15-latek zabrał na przejażdżkę starszych kolegów swoim samochodem. Auto dachowało

15-latek kupił samochód i zabrał dwóch starszych kolegów na przejażdżkę. Chłopak stracił panowanie nad pojazdem i doprowadził do dachowania. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń. 

Jechał tak pijany na skuterze, że gdy się wywrócił to zasnął

O takim zdarzeniu policjanci dawno nie słyszeli. 31-letni kierowca skutera jechał tak pijany, że gdy stracił panowanie nad pojazdem i wywrócił się - zasnął. 

Pijany motocyklista uciekał przed policją, do aresztu trafił... jego pasażer

33-letni motocyklista nie zatrzymał się do policyjnej kontroli. Podczas ucieczki spowodował kolizję. Okazało się, że był pijany, a jego pasażer poszukiwany do odbycia kary. 

Rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Trasa będzie przebiegać przez Bemowo i Bielany

Resort infrastruktury poinformował, że rusza projektowanie S7 na odcinku Kiełpin – Warszawa. Po wybudowaniu tego odcinka od Kiełpina do Warszawy kierowcy będą mieli do dyspozycji 332 km drogi ekspresowej aż do węzła Gdańsk Południe.

REKLAMA

Pijany kierowca bez uprawnień, samochód bez tablicy rejestracyjnej i narkotyki. A to miała być zwykła kontrola

Rutynowa kontrola samochodu przez policjantów zaowocowała złapaniem pijanego kierowcy z sądowym zakazem prowadzenia pojazdów i w posiadaniu narkotyków. 

Polisy OC droższe już prawie o 40 proc. Gdzie najdroższe, a gdzie najtańsze OC?

Ubezpieczyciele muszą podnieść ceny. Polisy OC droższe już prawie o 40 proc. Gdzie najdroższe, a gdzie najtańsze OC? W których województwach kierowcy mogli liczyć na najkorzystniejsze oferty? Gdzie kierowcy płacili najwięcej?

Błyskawiczna akcja policjantów, w kilka godzin odzyskali skradziony samochód

To była szybka akcja policjantów z Jasła. Zaledwie kilka godzin od kradzieży samochodu wartego 170 tys. udało im się go odzyskać. 

Nie tylko produkcja pojazdów. Dlaczego Ford inwestuje w energię odnawialną?

Firmom czasem nie wystarcza po prostu bycie liderem w danej branży. W pewnym momencie zaczyna chodzić o coś więcej, o misję. Taką ma Ford. To ma być coś więcej niż tylko produkowanie pojazdów, to potrzeba budowania lepszego świata - dla człowiek i dla planety, o którą powinniśmy dbać wszyscy dla własnego dobra. 

REKLAMA

Nielegalne wyścigi: 558 skontrolowanych pojazdów, 308 mandatów na łączną kwotę 134 550 zł! Policjanci zatrzymali 55 dowodów rejestracyjnych

Komenda Stołeczna Policji poinformowała, że w miniony weekend policjanci garnizonu stołecznego skontrolowali 558 pojazdów i wystawili 308 mandatów na łączną kwotę 134 550 zł. Działania policjantów skupiały się na terenie Warszawy oraz powiatów ościennych.

KGP: 104 142 interwencji, 475 wypadków drogowych, 36 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 104 142 interwencji.

REKLAMA