REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: sprawdzenie ciśnienia sprężania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
BMW seria 3 (fot. Newspress)
BMW seria 3 (fot. Newspress)

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania pozwoli nam na realną ocenę stopnia zużycia silnika. W poradniku tym pokażemy jak poprawnie wykonać sprawdzenie ciśnienia sprężania w BMW serii 3 E36.

Przeprowadzając test możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory silnika BMW E36. W zależności od tego jaki pomiar uzyskamy możemy podjąć decyzję o naprawie lub wymianie silnika. Jeżeli nie wykryjemy żadnych nieprawidłowości to nie podejmujemy żadnych kroków. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam potrzebne urządzenie do sprawdzania ciśnienia sprężania. Jest do zakupienia w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych. Koszt od około 100 do 400 złotych. Pamiętajmy żeby miał odpowiednio dużą skalę (Diesel).

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

REKLAMA

W wykonywanym pomiarze powinniśmy skupić uwagę na różnicy ciśnienia pomiędzy poszczególnymi cylindrami w modelu E36 powinna być 0.15MPa. Wartość maksymalna może być dodatkową informacją. W przypadku przekroczenia wartości tej różnicy jednym lub kilku cylindrach oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów. W silniku benzynowym do przeprowadzenia pomiaru musimy wykręcić świece zapłonowe. W Dieslu wykręcamy świece żarowe.

W silnikach benzynowych wartość ciśnienia sprężania powinna wynosić minimum 1 MPa, w jednostkach wysokoprężnych wartość ta powinna być dwukrotnie wyższa - 2 MPa. Zanim podejmiemy próbę sprawdzenia musimy się upewnić, że mamy dobrze naładowany akumulator. Silnik benzynowy powinien być rozgrzany do nominalnej temperatury pracy. Zaczynamy od silnika benzynowego.

Wyłączamy zapłon i zdejmujemy pokrywę skrzynki bezpieczników. Znajduje się ona po lewej stronie obok pompy hamulcowej. Teraz wyjmujemy główny przekaźnik oraz przekaźnik pompy paliwa. Znajdują się one w lewym górnym rogu skrzynki. Licząc od góry jest to drugi i trzeci przekaźnik. Kolejnym krokiem jest wymontowanie świec zapłonowych. Stosowany opis znajduje się w innym poradniku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przekręcamy kilka razy rozrusznikiem w celu wydmuchania sadzy i wciskamy miernik w otwór po świecy. Teraz będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Wciska ona pedał gazu i zaczyna kręcić rozrusznikiem. Wykonuje tą czynność do momentu osiągnięcia maksymalnej wartości. Podobnie postępujemy w pozostałych cylindrach.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana oleju silnikowego

W silniku Diesla operacja wygląda podobnie. Jednak tutaj musimy wymontować przekaźnik świec żarowych. W tym celu na początku musimy wymontować osłonę urządzenia sterującego. Umiejscowione jest po lewej stronie pod przednią szybą (stoimy przodem do maski). Odblokowujemy zaczepy i wyjmujemy go. Pamiętajmy, żeby nie łapać za przewody świec tylko za same końcówki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA