REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: wymiana filtra paliwa w silniku benzynowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Celem tego poradnika jest przedstawienie metody na wymianę filtra paliwa w silniku benzynowym. Cała operację pokażemy na przykładzie Opla Astry G i Zafiry A.

Wymiana filtra paliwa w silniku benzynowym Opla Astry G lub Opla Zafiry A nie jest trudna i bez problemu poradzimy sobie z nią we własnym zakresie. Podobnie jak w przypadku silnika Diesla zalecamy wymianę co roku. Pomimo, że silniki benzynowe są nam w stanie więcej „wybaczyć” warto zapewnić odpowiednią filtrację paliwa przez cały czas użytkowania auta. Jeżeli jest zapchany to nie wpływa korzystnie na pracę naszego silnika. Koszt zakupu nowego filtra to wydatek około 30 – 50 złotych.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymontowanie pompy paliwa w silniku benzynowym

REKLAMA

Mamy duży wybór materiałów eksploatacyjnych. Wybór zależy praktycznie od zasobności naszego portfela. Przystępujemy do wymiany. Porównując całą operację z silnikiem wysokoprężnym to właściciele jednostek benzynowych mają znacznie mniej pracy. Na początku należy zlokalizować filtr paliwa. Znajduje się on przy podłodze samochodu, bezpośrednio przy zbiorniku paliwa.

W celu wykonania wymiany będziemy musieli unieść tył auta. Możemy skorzystać z podnośnika warsztatowego, tradycyjnego lewarka z podstawkami lub wybrać kanał najazdowy. Polecamy zwyczajny podnośnik samochodowy z „kobyłkami”. Unosimy auto i podpieramy je na podstawkach. Zachowujemy przy tym wszystkie środki bezpieczeństwa. Nie należy wykonywać tej pracy przy ewentualnych źródłach ognia.

Teraz kiedy mamy uniesiony samochód podstawiamy pod filtr paliwa puste naczynie. Przystępujemy do zdjęcia przewodów paliwa. Warto zapamiętać lub oznaczyć jak były zamocowane, żeby nie pomylić odpowiedniej kolejności. Mocowane są one na specjalne złącza, które odpinamy za pomocą szczypiec. Po ich zdjęciu blokujemy je za pomocą zacisków lub zatykamy, jeżeli mamy odpowiednie dopasowane korki. Zlewamy paliwo z filtru do pustego naczynia i odkładamy go na bok.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu. Zapinamy nowy filtr w obejmie mocującej. Ważne, żeby strzałka znajdująca się na nim pokazywała prawidłowy przepływ od baku do silnika. Mocujemy przewody w odpowiedniej kolejności. Złącza muszą się same zatrzasnąć. Kiedy mamy wszystko zamontowane opuszczamy samochód i uruchamiamy silnik. Jeżeli będą problemy za pierwszym razem to podejmujemy kolejną próbę.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: przegląd skrzyni biegów i półosi napędowych

Na końcu sprawdzamy czy wszystkie połączenia są szczelne. Nie musimy przy tym ponownie podnosić auta. Wystarczy zajrzeć w to miejsce gdzie jest zamontowany filtr. Jeżeli wszystko jest szczelne to udajemy się do punktu utylizacji w celu zdania zlanego paliwa oraz starego filtru.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA