Opel Astra G/Zafira A: wymiana filtra paliwa w silniku benzynowym
REKLAMA
REKLAMA
Wymiana filtra paliwa w silniku benzynowym Opla Astry G lub Opla Zafiry A nie jest trudna i bez problemu poradzimy sobie z nią we własnym zakresie. Podobnie jak w przypadku silnika Diesla zalecamy wymianę co roku. Pomimo, że silniki benzynowe są nam w stanie więcej „wybaczyć” warto zapewnić odpowiednią filtrację paliwa przez cały czas użytkowania auta. Jeżeli jest zapchany to nie wpływa korzystnie na pracę naszego silnika. Koszt zakupu nowego filtra to wydatek około 30 – 50 złotych.
REKLAMA
Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymontowanie pompy paliwa w silniku benzynowym
REKLAMA
Mamy duży wybór materiałów eksploatacyjnych. Wybór zależy praktycznie od zasobności naszego portfela. Przystępujemy do wymiany. Porównując całą operację z silnikiem wysokoprężnym to właściciele jednostek benzynowych mają znacznie mniej pracy. Na początku należy zlokalizować filtr paliwa. Znajduje się on przy podłodze samochodu, bezpośrednio przy zbiorniku paliwa.
W celu wykonania wymiany będziemy musieli unieść tył auta. Możemy skorzystać z podnośnika warsztatowego, tradycyjnego lewarka z podstawkami lub wybrać kanał najazdowy. Polecamy zwyczajny podnośnik samochodowy z „kobyłkami”. Unosimy auto i podpieramy je na podstawkach. Zachowujemy przy tym wszystkie środki bezpieczeństwa. Nie należy wykonywać tej pracy przy ewentualnych źródłach ognia.
Teraz kiedy mamy uniesiony samochód podstawiamy pod filtr paliwa puste naczynie. Przystępujemy do zdjęcia przewodów paliwa. Warto zapamiętać lub oznaczyć jak były zamocowane, żeby nie pomylić odpowiedniej kolejności. Mocowane są one na specjalne złącza, które odpinamy za pomocą szczypiec. Po ich zdjęciu blokujemy je za pomocą zacisków lub zatykamy, jeżeli mamy odpowiednie dopasowane korki. Zlewamy paliwo z filtru do pustego naczynia i odkładamy go na bok.
Przechodzimy do montażu. Zapinamy nowy filtr w obejmie mocującej. Ważne, żeby strzałka znajdująca się na nim pokazywała prawidłowy przepływ od baku do silnika. Mocujemy przewody w odpowiedniej kolejności. Złącza muszą się same zatrzasnąć. Kiedy mamy wszystko zamontowane opuszczamy samochód i uruchamiamy silnik. Jeżeli będą problemy za pierwszym razem to podejmujemy kolejną próbę.
Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: przegląd skrzyni biegów i półosi napędowych
Na końcu sprawdzamy czy wszystkie połączenia są szczelne. Nie musimy przy tym ponownie podnosić auta. Wystarczy zajrzeć w to miejsce gdzie jest zamontowany filtr. Jeżeli wszystko jest szczelne to udajemy się do punktu utylizacji w celu zdania zlanego paliwa oraz starego filtru.
REKLAMA
REKLAMA