REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza. Fot.Newspress
Seat Ibiza. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku opisujemy jak wymienić świece żarowe w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV.

Poprawny stan świec żarowych jest w silniku Diesla bardzo ważny. W okresie letnim praktycznie tego nie odczujemy. Problemy zaczyną się zimą, kiedy trzeba odpalić auto przy temperaturze poniżej zera. Wtedy moduł grzania świec jest odpowiedzialny za ich podgrzewanie. Słabe świece nie zostaną dostatecznie rozgrzane.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

REKLAMA

Zakup świec do silnika wysokoprężnego to wydatek rzędu 100 – 150 złotych. Jedna sztuka to koszt około 30 złotych. Oczywiście są droższe i tańsze modele. My skłanialiśmy się ku tym sprawdzonym. Do wymiany będzie nam potrzebny klucz do świec oraz 4 świece żarowe. Na rynku jest bardzo dozy wybór. Możemy zdecydować się na zakup w sklepie motoryzacyjnym lub serwisach aukcyjnych. Nie zależnie, które miejsce wybierzemy to proponujemy podać sprzedawcy dane auta. Mamy pewność, że będą dobrze dobrane.

Całą pracę należy przeprowadzać przy zimnym silniku. Ewentualnie może być taka temperatura, która pozwoli nam na swobodne dotykanie silnika. Pamiętajmy również, że podczas wykręcenia świecy na gorącym silniku może doprowadzić do uszkodzenia gwintu w głowicy. W silniku Diesla mamy znacznie mniej pracy niż w modelach z jednostką benzynową.

Na początku musimy zdjąć z nich nasadki. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. Pamiętajmy, że nie możemy ciągnąć za przewody. W tym momencie przechodzimy do wykręcania świec żarowych. Na początku proponujemy wyczyścić dokładnie okolice świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Jeżeli nie mamy dostępu do kompresora to możemy skorzystać z odkurzacza. Nie możemy dopuścić do wprowadzenia ewentualnych zanieczyszczeń w otwory po świecach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

REKLAMA

W przypadku świec żarowych mamy utrudnione zadanie. Ulegają one łatwemu uszkodzeniu. Przyłożenie zbyt dużej siły skutkuje tym, że ukręcamy świece. W ten sposób generujemy sobie dodatkowe koszty około 150 – 350 złotych w zależności od warsztatu i miejsca zamieszkania. Uwaga ta tyczy się zarówno montażu i demontażu. Teraz przechodzimy do montażu świec.

Wkręcamy je momentem 15Nm. Jeżeli nie mamy klucza dynamometrycznego to musimy to zrobić na wyczucie. Jednak potrzeba do tego pewnego doświadczenia. Dokręcanie na siłę do oporu jest zabronione. Praca na świecach żarowych jest dosyć precyzyjna i mimo wszystko zalecamy wykonywać za pomocą klucza dynamometrycznego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

REKLAMA

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

REKLAMA

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA