REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza III wymiana żarówek.
Seat Ibiza III wymiana żarówek.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana żarówek może okazać się bardzo problematyczna, zwłaszcza nocą. W poradniku tym dowiemy się jak samemu wymienić żarówki w Seacie Ibiza III.

Na początku warto wspomnieć, że dostęp do żarówek przedniej lampy jest zależny od modelu Ibizy. Bardzo możliwe, że będziemy musieli zdemontować całą lampę w celu wymiany. Stosowny dla takiego przypadku opis znajduje się w dalszej części poradnika. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to wyłączenie zapłonu oraz przełącznika świateł. Unosimy przednią maskę i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Nie jest to wymóg konieczny, jednak zalecamy to zrobić.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana płynu hamulcowego

Światła mijania i drogowe

Zaczynamy od świateł mijania i drogowych. Na początku musimy zdemontować dużą osłonę reflektora. W tym celu dociskamy na zewnątrz klamry mocujące. Odpinamy złącze elektryczne od żarówki świateł mijania i drogowych. Następnie wciskamy spinki mocujące do przodu i do środka w celu zdjęcia blokady. Teraz odchylamy je i wyjmujemy starą żarówkę świateł „długich” lub „krótkich”. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Światła pozycyjne

Przystępujemy do wymiany świateł pozycyjnych. Pierwszy krok to zdjęcie małej obudowy ochronnej. W tym celu dociskamy w bok zaciski mocujące i zdejmujemy ją. Chwytamy za złącze wtykowe i wyjmujemy reflektor światła postojowego. Demontujemy z niego oprawkę i wyciągamy żarówkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Kierunkowskaz przedni

Kolejnym punktem jest wymiana żarówki kierunkowskazu przedniego. Znajduje się ona pod małą obudową, która zamocowana jest za pomocą klamry. Dociskamy ją w bok i zdejmujemy osłonę. Następnie obracamy w lewo oprawkę i wyjmujemy ją razem z żarówką. Teraz wciskamy ją i przekręcamy w lewo. Wyjmujemy ją i instalujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Demontaż przedniego reflektora

Jak już wspominaliśmy na początku artykułu, może zdarzyć się tak, że chcąc wymienić żarówki będziemy musieli zdemontować przedni reflektor. W tym celu będziemy musieli zdemontować przedni zderzak. Na początku otwieramy przednią maskę i lokalizujemy 4 śruby w górnej części zderzaka. Znajdują się tam również dwa gumowe ograniczniki, które należy wyjąć.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

REKLAMA

Teraz odkręcamy 3 śruby w każdym z nadkoli i odpinamy dolny spojler zderzaka. Kolejny krok to wykręcenie śrub w kratkach halogenów. Pamiętajmy o czujniku temperatury zewnętrznej, który znajduje się za kratką po lewej stronie. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w światła przeciwmgielne to również musimy je wymontować. Każde z nich trzyma się na dwóch śrubach. Po odkręceniu ich wypinamy złącze elektryczne i wypychamy reflektor do przodu.

Na końcu odkręcamy śruby, które znajdują się za wykręconą kratką halogenów. W tym momencie możemy zdjąć zderzak. Będzie nam do tego potrzebna pomoc drugiej osoby. Chwytamy go po obu stronach i pociągamy delikatnie do siebie. Teraz możemy wymontować reflektor przedni. Zamocowany jest ona na 4 śrubach. Odkręcamy je wyciągamy go do przodu. Odpinamy złącze i możemy swobodnie wymienić żarówki.

Kierunkowskaz boczny

Przechodzimy do wymiany żarówki kierunkowskazu bocznego. W żadnym wypadku nie należy podważać go śrubokrętem - możemy doprowadzić do uszkodzenia lakieru. Co więcej istnieje duże ryzyko ułamania elementu sprężynującego. W celu wyjęcia wystarczy docisnąć kierunkowskaz i przesunąć go w prawo. Wyjmujemy go z błotnika i demontujemy oprawkę razem z żarówką. Wymieniamy żarówkę na nową.

Wkładamy nową żarówkę do oprawki wciskamy ją do obudowy. Wkładamy najpierw część z zaczepem i na końcu wciskamy drugą część na swoje miejsce. Zajmiemy się teraz wymianą żarówki światła przeciwmgielnego. Zasada postępowania taka sama jak przy demontażu zderzaka. Odkręcamy kratkę halogenu a następnie dwie śruby mocujące lampę przeciwmgielną. Wyjmujemy ją ze zderzaka i odpinamy złącze elektryczne.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola cieczy chłodzącej

Z tyłu znajduje się osłona, którą obracamy w lewo i zdejmujemy. Odpinamy znajdujące się na niej złącza a następnie odchylamy sprężyste mocowanie i wyjmujemy żarówkę. Nową wkładamy tak, żeby pasowała na swoje ustalone miejsce.

Trzecie światło hamowania

Przechodzimy do tyłu pojazdu. Na początku zajmiemy się dodatkowym światłem hamowania. W modelu Ibiza musimy otworzyć klapę bagażnika a następnie wyjąć gumową zatyczkę znajdującą się na środku w górnej części tylnej klapy.

REKLAMA

Teraz odpinamy złącze elektryczne i odkręcamy cztery śruby spojlera i oddzielamy go od klapy bagażnika. W jego tylnej części znajdują się mocowania trzeciego światła stopu. Wyjmujemy żarówkę i instalujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W przypadku wymiany żarówki światła tablicy rejestracyjnej jest znacznie łatwiej. Do przeprowadzenia tej operacji będą nam potrzebne dwa śrubokręty.

Jednym dociskamy sprężynę ustalającą a drugi wsadzamy pod jej zaczep i odpinamy ją. W ten sposób możemy zdjąć klosz lampy. Wymieniamy żarówkę na nowa i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

Tylne światła

Na końcu pozostała nam tylna lampa. W przypadku Ibizy jest ona podzielona na dwie części. Pierwsza znajduje się w bocznej części bagażnika a druga na tylnej klapie. Najpierw zaczniemy od wymontowania lampy znajdującej się w bocznej części bagażnika. W tym celu otwieramy tylną kapę i odkręcamy dwie śruby mocujące. Teraz wypychamy ją delikatnie na zewnątrz i łapiemy w dolnej części.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola paska wieloklinowego

Ruszamy ją na boki i powoli wyjmujemy z otworu montażowego. Odpinamy złącze elektryczne i wyciągamy ją całkowicie na zewnątrz. Następnie wykręcamy śruby i wyjmujemy korpus z lampy. Teraz wciskamy żarówkę i obracamy w lewo. Możemy teraz zamontować nową. Po wymianie montujemy lampę na swoje miejsce. Robimy to w odwrotnej kolejności do demontażu.

Przechodzimy do wymontowania lampy w kapie bagażnika. Na początku unosimy ją i zdejmujemy klapkę ochronną i zsuwamy zabezpieczające korki gumowe (są z boku). Pod nimi znajdują się śruby, które musimy wykręcić. Teraz odkręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy lampę. Pamiętajmy o wypięciu kostki elektrycznej. W przypadku wymiany tylnego światła wystarczy przekręcić w lewo oprawkę lampy i wyjąć razem z nią przepaloną żarówkę.

Światło przeciwmgielne

W przypadku światła przeciwmgielnego dodatkowo należy wykręcić dwie śruby w lampie i wyjąć korpus. Następnie wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo. Montujemy nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.  

Żarówki we wnętrzu

Teraz zajmiemy się wymianą żarówek we wnętrzu pojazdu. W przypadku tych żarówek możemy stosować różne kombinacje. Jeżeli podoba nam się światło diodowe możemy je zamontować. Oczywiście konieczność takich zmian musimy ocenić sami. W tym temacie zdania są podzielone i należy podjąć decyzję według własnego uznania. Zaczynamy od lampy oświetlenia wewnętrznego w przedniej części pojazdu.

Podkładamy śrubokręt do klosza i podważamy go. Wyjmujemy żarówkę i wkładamy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Podobnie postępujemy w przypadku tylnej lampki. Podważamy ją płaski śrubokrętem i wyjmujemy. Następnie przesuwamy w bok panel ochronny i wyjmujemy żarówkę. Tutaj również jest model rurkowy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jak widać nie są to zbyt skomplikowane czynności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA