REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK1: przegląd układu zapłonowego

Robert Kuśpiel
Przegląd układu zapłonowego w Fordzie Focusie MK1.
Przegląd układu zapłonowego w Fordzie Focusie MK1.

REKLAMA

REKLAMA

Przegląd układu zapłonowego jest często pomijany przez wielu użytkowników. Wbrew pozorom jest to bardzo ważny element w każdym aucie. Oto opis jak dokonać takiego przeglądu w Fordzie Focusie Mk1.

W poradniku tym pokażemy, co warto skontrolować podczas corocznego przeglądu. Zaczniemy od powierzchownej kontroli. Na początku warto sprawdzić czy złącza i przewody są prawidłowo zamontowane na cewce zapłonowej i sterowniku. Słabe dociśnięcie może powodować przeskoki iskry oraz przerwy w zapłonie. Na obudowie zapłonowej nie może być pęknięć i śladów przepaleń. Takie właśnie ślady pozostawia po sobie przeskakująca iskra.

REKLAMA

Zaciski nie mogą być zaśniedziałe. Podobne uwagi tyczą się samych przewodów zapłonowych. Izolacja znajdująca się na nich nie może być popękana ani przetarta. Wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy jak bardzo wpływa to na prawidłową pracę układu zapłonowego. Widząc taką usterkę nie należy czekać z wymianą. Pamiętajmy, żeby stosować tylko i wyłącznie dobre przewody zapłonowe. Jeżeli są na nich jakieś zabrudzenia i osad należy je oczyścić.

Zobacz też: Ford Focus MK1: kontrola skrzyni biegów i półosi napędowych   

REKLAMA

Przechodzimy do sprawdzenia kolejnych elementów. Zaczynamy od sprawdzenia prądu zapłonowego. W tym celu zdejmujemy dowolną końcówkę świecy zapłonowej i wykręcamy ją. Następnie zakładamy na nią końcówkę i kładziemy na bloku silnika. Zabezpieczmy ją tak, żeby nie spadła w czasie uruchomienia silnika. Warto zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, wówczas nasza praca staje się łatwiejsza. W czasie uruchamiania silnika powinna przeskakiwać iskra. W innym przypadku należy sprawdzić ponownie układ (opis powyżej).

Kolejny krok to sprawdzenie rezystancji cewki zapłonowej. Będzie nam do tego potrzebny multimetr. Na początku wyłączamy zapłon i odłączamy przewody od modułu zapłonu. Teraz wyjmujemy złącze z cewki. Patrząc przodem do zacisków widzimy 3 sztuki, licząc od lewej strony najpierw skontrolujemy zacisk 1 i 2 a następnie 3 i 2. Wartości wskazywane przez multimetr powinny być z zakresu 0.4 – 0.6Ω. Jeżeli jest inaczej musimy dokonać wymiany modułu zapłonu na nowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana oleju silnikowego  

W silniku Diesla w Fordzie Focusie Mk1 bardzo ważny jest układ wstępnego podgrzewania silnika. W przypadku problemów należy dokonać pewnego testu. Na początku sprawdzamy główny bezpiecznik zasilania instalacji elektrycznej silnika jest to gniazdo numer 1. Kolejny krok to sprawdzenie multimetrem wartości napięcia świec żarowych. Jeżeli wartość jest poniżej 11.5V należy je sprawdzić a najczęściej wymienić.

Kontroli dokonujemy w następujący sposób. Zdejmujemy przewód ze świecy i podłączamy lampkę kontrolną pomiędzy masę i przewód odłączony od świecy. Druga osoba ustawia kluczyk w pozycji zapłonu. Lampka kontrolna powinna się zaświecić na ok. 20 sekund. Jeżeli nie ma żadnego efektu lub jest zbyt krótki należy sprawdzić bezpiecznik układu podgrzewania. Zdarzają się przypadki uszkodzenia układu, wówczas najczęściej pomaga wymiana modułu podgrzewania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA