REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK1: wymiana świec żarowych. Krok po kroku

Robert Kuśpiel
Prosty i bezpieczny sposób na wymianę świec żarowych w Fordzie Focusie MK1
Prosty i bezpieczny sposób na wymianę świec żarowych w Fordzie Focusie MK1

REKLAMA

REKLAMA

Największą wadą świec żarowych w Fordzie Focusie Mk1 jest to, że można łatwo ukręcić gwint przy ich demontażu. Oznacza to duże koszty naprawy. Czytając ten poradnik, dowiesz się jak samemu w prosty i bezpieczny sposób wymienić świece żarowe w Focusie Mk1.

W najgorszym przypadku możemy ukręcić wszystkie świece, wówczas w zależności od tego ile tych świec było i jaki jest do nich dostęp, mechanik ustali cenę usługi. Oczywiście, można wyjąć taką świecę, bez demontażu silnika. Jednak my postaramy się uniknąć ponoszenia dodatkowych opłat i sami w bezpiecznie wykręcimy świece.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Ford Focus Mk1: czynności związane z obsługą wycieraczek i spryskiwaczy

Co będzie nam potrzebne do wymiany świec żarowych w Fordzie Focusie Mk1

Zobacz też: Ford Focus MK1: przegląd układu zapłonowego

• 4 świece
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz nasadowy 7, 8, 10

REKLAMA

Przed podjęciem pracy ze świecami musimy się upewnić, czy mamy odpowiednio długi klucz 10. Jeżeli korzystamy z wymiennych nasadek, musi być ona odpowiednio głęboka. Mimo, że będziemy wymieniać wszystkie świece, sprawdzimy jak zachowują się nowe. Podpinamy kable do akumulatora i szczękami kabla minusowego, chwytamy za bok obudowy. Natomiast szczękami kabla plusowego łapiemy za górną końcówkę świecy. W czasie ok. 10 sekund, nasza świeca powinna rozgrzać się do białości. W ten sposób, możemy sprawdzić kondycje świec.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Kiedy wymieniać świece?

Tak samo możemy zrobić ze starymi świecami po ich wyjęciu. Teraz możemy przystąpić do wymiany świec. Pamiętamy, że świece wymieniamy, tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Najpierw odłączmy akumulator. Następnie, zdejmujemy obudowę silnika i intercoolera. Demontujemy intercooler. W tym celu musimy odkręcić 4 śruby, które go mocują. Musimy poluzować górne opaski zaciskowe na gumowych rurkach i odpiąć kostkę z kablami z prawej strony intercoolera.

Teraz możemy odkręcić 3 świece, zaczynając liczyć od lewej strony. Chcąc zapewnić sobie dostęp do 4 świecy, musimy odłączyć gumową rurę od górnej pokrywy silnika, oraz plastikową rurkę prowadzącą bagnet oleju, a od tej rury kabel zasilający świece. Po rozsunięciu kabli i rurek będziemy mieli dostęp do ostatniej świecy.

Zobacz również: Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?

Podczas wykręcania świec musimy użyć trochę siły. Jeżeli świeca jest zapieczona, istnieje duże ryzyko jej ukręcenia. Jeżeli przypuszczamy taką ewentualność, dzień przed polecamy spryskanie gniazd świec preparatem WD40. Jeżeli posiadamy klucz dynamometryczny, każda świeca musi być dokręcona z odpowiednim momentem (najlepiej robić to kluczem dynamometrycznym) 15 Nm. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, podłączamy akumulator i odpalamy silnik.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA