Ford Focus MK1: wymiana filtru paliwa i powietrza
REKLAMA
REKLAMA
Producent zaleca wymianę filtru powietrza co 2 lata, natomiast co roku wymagane jest wyczyszczenie wkładu. Koszt zakupu wkładki powietrza to wydatek ok. 20-30 zł. Są również droższe zamienniki. Jak widać nie jest to zbyt duży wydatek i możemy z powodzeniem wymieniać filtr co roku. Wymiana nie jest skomplikowana. Pokrywa obudowy przykręcona jest za pomocą śrub. Odkręcamy je i zdejmujemy ją.
REKLAMA
Zanim włożymy nowy wkład zalecamy oczyszczenie wnętrza obudowy. Można to zrobić za pomocą sprężonego powietrza lub szmatki niepozostawiającej włókien. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Dla osób, które zdecydują się na wymianę filtra co dwa lata zalecamy przeczyszczenie wkładu. Sposób demontażu jest identyczny. Do czyszczenia najlepiej użyć sprężone powietrze.
Zobacz też: Ford Focus MK1: przegląd układu zapłonowego
REKLAMA
Oczywiście należy robić to z dużą ostrożnością. Zbyt duże ciśnienie do tego z małej odległości może doprowadzić do uszkodzenia wkładki. Reszta działań (montaż) jest przeprowadzany tak samo jak w przypadku wymiany. Przechodzimy do wymiany filtru paliwa. Tutaj przedstawimy dwa warianty wymiany: dla silników benzynowych jak i wysokoprężnych. Kosz zakupu filtra to wydatek ok. 50 zł wzwyż. Na tym elemencie eksploatacyjnym nie radzimy oszczędzać.
Zaczynamy od silnika benzynowego. Na początku wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwa (rozkład bezpieczników w instrukcji auta). Następnie uruchamiamy silnik i pozostawiamy go tak do momentu aż zgaśnie. W celu sprawdzenia czy ciśnienie zostało obniżone należy obracać rozrusznikiem przez ok. 6 sekund. Odłączamy ujemną klemę akumulatora, montujemy ponownie bezpiecznik i unosimy tył samochodu.
Zobacz też: Ford Focus MK1: kontrola układu chłodzenia
Możemy to zrobić za pomocą normalnego podnośnika z „kobyłkami”. Teraz podkładamy puste naczynie na paliwo. Ustawiamy je w pobliżu prawego kołka. Na początku odpinamy przewody na filtrze paliwa i zdejmujemy go z uchwytu mocującego. Opróżniamy go nad pustym naczyniem. Wkładając nowy filtr należy pamiętać by zachować odpowiedni kierunek. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
W silniku Diesla na początku odpinamy przewód masowy (minus). Następnie odłączamy dwa przewody z jego górnej części. Wyjmujemy filtr z zaczepu mocującego i odłączamy go od uchwytu. Przed montażem wypełniamy cały filtr olejem napędowym. Reszta kroków przebiega w odwrotnej kolejności do demontażu. Na końcu podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik.
Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana wszystkich żarówek
REKLAMA
REKLAMA