REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK1: wymiana filtru paliwa i powietrza

Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa i powietrza w Fordzie Focusie MK1.  Fot. Fotolia
Wymiana filtru paliwa i powietrza w Fordzie Focusie MK1. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów to podstawa w utrzymaniu odpowiedniego stanu technicznego naszego Forda Focusa Mk1. W poradniku tym dowiesz się jak samemu to zrobić.

Producent zaleca wymianę filtru powietrza co 2 lata, natomiast co roku wymagane jest wyczyszczenie wkładu. Koszt zakupu wkładki powietrza to wydatek ok. 20-30 zł. Są również droższe zamienniki. Jak widać nie jest to zbyt duży wydatek i możemy z powodzeniem wymieniać filtr co roku. Wymiana nie jest skomplikowana. Pokrywa obudowy przykręcona jest za pomocą śrub. Odkręcamy je i zdejmujemy ją.

REKLAMA

Zanim włożymy nowy wkład zalecamy oczyszczenie wnętrza obudowy. Można to zrobić za pomocą sprężonego powietrza lub szmatki niepozostawiającej włókien. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Dla osób, które zdecydują się na wymianę filtra co dwa lata zalecamy przeczyszczenie wkładu. Sposób demontażu jest identyczny. Do czyszczenia najlepiej użyć sprężone powietrze.

Zobacz też: Ford Focus MK1: przegląd układu zapłonowego  

REKLAMA

Oczywiście należy robić to z dużą ostrożnością. Zbyt duże ciśnienie do tego z małej odległości może doprowadzić do uszkodzenia wkładki. Reszta działań (montaż) jest przeprowadzany tak samo jak w przypadku wymiany. Przechodzimy do wymiany filtru paliwa. Tutaj przedstawimy dwa warianty wymiany: dla silników benzynowych jak i wysokoprężnych. Kosz zakupu filtra to wydatek ok. 50 zł wzwyż. Na tym elemencie eksploatacyjnym nie radzimy oszczędzać.

Zaczynamy od silnika benzynowego. Na początku wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwa (rozkład bezpieczników w instrukcji auta). Następnie uruchamiamy silnik i pozostawiamy go tak do momentu aż zgaśnie. W celu sprawdzenia czy ciśnienie zostało obniżone należy obracać rozrusznikiem przez ok. 6 sekund. Odłączamy ujemną klemę akumulatora, montujemy ponownie bezpiecznik i unosimy tył samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ford Focus MK1: kontrola układu chłodzenia

Możemy to zrobić za pomocą normalnego podnośnika z „kobyłkami”. Teraz podkładamy puste naczynie na paliwo. Ustawiamy je w pobliżu prawego kołka. Na początku odpinamy przewody na filtrze paliwa i zdejmujemy go z uchwytu mocującego. Opróżniamy go nad pustym naczyniem. Wkładając nowy filtr należy pamiętać by zachować odpowiedni kierunek. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

W silniku Diesla na początku odpinamy przewód masowy (minus). Następnie odłączamy dwa przewody z jego górnej części. Wyjmujemy filtr z zaczepu mocującego i odłączamy go od uchwytu. Przed montażem wypełniamy cały filtr olejem napędowym. Reszta kroków przebiega w odwrotnej kolejności do demontażu. Na końcu podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik.

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana wszystkich żarówek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA