REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK1: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Fordzie Focusie MK1. Fot. Fotolia
Wymiana oleju silnikowego w Fordzie Focusie MK1. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana oleju silnikowego to jedna z czynności, którą musimy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić wymianę oleju silnikowego w modelu Focus MK1.

W Fordzie Focusie MK1, podobnie jak w innych samochodach co roku lub co 20 000km. Producent zaleca wymianę oleju w okresie zimowym co 6 000km. Jednak stosując oleje wielosezonowe możemy bez żadnego problemu jeździć cały rok i dokonać wymiany co 12 miesięcy o tej samej porze. Koszt przeprowadzenia takiej operacji jest podobny jak w przypadku większości aut. Zakup filtru to wydatek ok. 20zł. Jeśli chodzi o olej, wszystko uzależnione jest od producenta, na jakiego się zdecydujemy.

REKLAMA

Zobacz też: Ford Focus MK1: kontrola układu hamulcowego  

REKLAMA

Do przeprowadzenia wymiany będzie nam potrzebny kanał lub platforma warsztatowa. Możemy również zdecydować się na wymianę z wykorzystaniem podnośnika typu „żaba” razem z podstawkami. Ten ostatni sposób jest najmniej komfortowy i stosunkowo niebezpieczny, jednak z odpowiednim zabezpieczeniem auta możliwy do wykonania. Odradzamy korzystanie z przyrządów odsysających. Są one praktycznie bezobsługowe jednak mają dużą wadę. Cały osad olejowy zostaje w misce olejowej. Jeśli pozwolimy olejowi spłynąć samemu, pozbędziemy się też dużej części zanieczyszczeń.

Zanim podejmiemy się wymiany należy odpowiednio rozgrzać silnik. W tym celu wykonujemy jazdę próbną aż silnik nie osiągnie roboczej temperatury. Po powrocie wjeżdżamy na kanał lub ustawiamy samochód na podnośniku. Teraz podkładamy pod miskę olejową puste naczynie w celu zebrania oleju. Najlepiej jakby jego pojemność wynosiła około 6 litrów. Uzależnione jest to od modelu silnika.

Teraz odkręcamy korek spustowy za pomocą klucza oczkowego. Pamiętajmy, że wypływający olej jest gorący i może dojść do poparzenia. Kiedy wypłynie cały olej, czyścimy dokładnie korek spustowy i miejsce jego mocowania. Pamiętajmy o założeniu nowej uszczelki. Śrubę wkręcamy z odpowiednim wyczuciem, może dojść do uszkodzenia gwintu w misce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wykręcenia filtru oleju. Odkręcamy go za pomocą klucza do filtrów lub przebijamy jego ściankę śrubokrętem i wykręcamy. Koszt zakupu takiego specjalnego narzędzia to ok. 20zł. Jeżeli zamierzamy sami wymieniać olej to warto przemyśleć zakup takiego klucza. Zanim zamontujemy nowy filtr musimy nałożyć cienką warstwę oleju na pierścień uszczelniający.

Zobacz też: Ford Focus MK1: kontrola skrzyni biegów i półosi napędowych

Zalewamy silnik olejen przez górny korek wlewowy. Na początku proponujemy zalać 3/4 nominalnej objętości. Uruchamiamy silnik i czekamy kilka minut aż olej zostanie dobrze rozprowadzony. Sprawdzamy poziom i uzupełniamy brakującą ilość. Poniżej znajdują się wytyczne dotyczące zapotrzebowania poszczególnych silników na olej.

Silniki benzynowe:

  • 1.4 – 3.75L
  • 1.6, 1.8, 2.0, 2.0 ST – 4.25L

Silniki Diesla

  • 1.8 – 5.6L
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA