Ford Focus MK1: wymiana płynu chłodzącego
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok to zakup odpowiedniego płynu. Najlepiej udać się do ASO. Oczywiście, możemy kupić gotowy płyn i koncentrat. Wybierając drugi wariant, musimy sami przygotować odpowiedni roztwór.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Pusty pojemnik
• Lejek
• Kombinerki
• Podnośnik
Zobacz również: Jak wymienić płyn chłodniczy?
Zbiornik płynu chłodzącego nie jest trudno zlokalizować. Znajduje się pod maską po stronie pasażera. Teraz musimy otworzyć zawór nagrzewnicy. Robimy to poprzez ustawienie regulacji nawiewu na maksymalnie gorące powietrze. Podczas wymiany płynu nie uruchamiamy silnika, bądź nawiewu.
Podczas całego procesu wymiany, należy uważać, żeby żadna ilość płynu nie dostała się na paski napędowe, chociażby alternatora. Warto je zabezpieczyć przed wymianą.
Zaczynamy od odkręcenia korka zbiorniczka. Jeżeli mamy rozgrzany silnik robimy to bardzo powoli. Teraz przystępujemy do zlania starego płynu. Unosimy samochód na tyle by móc zlokalizować korek spustowy. Jeżeli jest, odkręcamy go i spuszczamy stary płyn. Bardzo często się zdarza, że nie ma korka spustowego. Wówczas musimy odkręcić wąż znajdujący się w dolnej części chłodnicy, po prawej stronie – pasażera.
Zobacz również: Jak wybrać olej silnikowy?
Za pomocą kombinerek luzujemy opaskę i zdejmujemy wąż z chłodnicy. Kiedy spłynie cały płyn zakładamy ją i zabezpieczamy. Nalewamy nowy płyn do poziomu MAX. Odpalamy silnik i jedziemy na jazdę próbną, w celu odpowietrzenia układu. Jazda musi trwać tyle, żeby silnik się rozgrzał. Po powrocie sprawdzamy ilość płynu, różnicę uzupełniamy.
REKLAMA
REKLAMA