REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana filtru paliwa i powietrza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa i powietrza w Peugeocie 206.
Wymiana filtru paliwa i powietrza w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów pozwala nam utrzymać silnik w dobrej kondycji. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr powietrza i paliwa w Peugeocie 206.

Filtr powietrza według zaleceń producenta powinien być wymieniany, co 2 lata lub co 60 000km. My tradycyjnie proponujemy robić to co roku. Koszt zakupu filtra powietrza nie jest duży ok. 20zł. Oczywiście, są również tańsze jak i droższe. Zachęcamy do zakupu zamienników, są one znacznie tańsze i zazwyczaj nie odbiegają jakością od tych sprzedawanych w autoryzowanych serwisach.

REKLAMA

Na początku musimy zdjąć obudowę filtru. Jest ona przykręcona za pomocą śrub znajdujących się na krawędzi obudowy. Po wykręceniu ich możemy wyjąć wkład. Będzie on zabrudzony i najprawdopodobniej częściowo zapchany. Oczywiście możemy zdecydować się na czyszczenie, jednak patrząc na ceny zamienników warto zainstalować nowy. Czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej zrobić to za pomocą odkurzacza lub mokrej szmatki.

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

REKLAMA

Wkładamy nowy wkład zwracając uwagę na to, żeby był prawidłowo osadzony. Jakiekolwiek zanieczyszczenie nie może przedostać się przez uszczelkę. Zakładamy pokrywę i wkręcamy śruby mocujące. Teraz przechodzimy do wymiany filtru paliwa. Tutaj wymiana również przewidziana jest, co 60 000km. Możemy się zdecydować wykonać ją wcześniej lub czekać do okresu przewidzianego przez producenta. Pamiętajmy, żeby kupić odpowiedni do naszego auta.

Zaczynamy od silnika benzynowego. Na początku podnosimy tył samochodu, filtr znajduje się po prawej stronie przed zbiornikiem. Robimy to za pomocą podnośnika typu „żaba” i kobyłek. Ustawiamy pod filtrem puste naczynie do zebrania wypływającego paliwa. Za pomocą szmatek owijamy przewody połączone z filtrem. Zdejmujemy z nich końcówki poprzez ściśnięcie dwóch przycisków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 206: przegląd układu chłodzenia

Wyjmujemy filtr z uchwytu. W tym celu odginamy delikatnie plastikowe zaczepy. Wkładamy nowy zachowując odpowiedni kierunek. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przechodzimy do silnika wysokoprężnego. Tutaj filtr umieszczony jest pod maską, praktycznie na samym środku.. Zdejmujemy osłonę silnika i mamy już swobodny dostęp. Unosimy filtr i odpinamy plastikowe zaczepy.

Podkładamy puste naczynie o odkręcamy śrubę z przodu filtru w celu spuszczenia z niego oleju napędowego. Wyjmujemy go i wkładamy nowy. Tutaj również zwracamy uwagę na kierunek przepływu paliwa. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Nie musimy odpowietrzać układu zasilania, po uruchomieniu silniku zrobi to sam automatycznie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA