Peugeot 206: wymiana filtru paliwa i powietrza
REKLAMA
REKLAMA
Filtr powietrza według zaleceń producenta powinien być wymieniany, co 2 lata lub co 60 000km. My tradycyjnie proponujemy robić to co roku. Koszt zakupu filtra powietrza nie jest duży ok. 20zł. Oczywiście, są również tańsze jak i droższe. Zachęcamy do zakupu zamienników, są one znacznie tańsze i zazwyczaj nie odbiegają jakością od tych sprzedawanych w autoryzowanych serwisach.
REKLAMA
Na początku musimy zdjąć obudowę filtru. Jest ona przykręcona za pomocą śrub znajdujących się na krawędzi obudowy. Po wykręceniu ich możemy wyjąć wkład. Będzie on zabrudzony i najprawdopodobniej częściowo zapchany. Oczywiście możemy zdecydować się na czyszczenie, jednak patrząc na ceny zamienników warto zainstalować nowy. Czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej zrobić to za pomocą odkurzacza lub mokrej szmatki.
Zobacz też: Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania
REKLAMA
Wkładamy nowy wkład zwracając uwagę na to, żeby był prawidłowo osadzony. Jakiekolwiek zanieczyszczenie nie może przedostać się przez uszczelkę. Zakładamy pokrywę i wkręcamy śruby mocujące. Teraz przechodzimy do wymiany filtru paliwa. Tutaj wymiana również przewidziana jest, co 60 000km. Możemy się zdecydować wykonać ją wcześniej lub czekać do okresu przewidzianego przez producenta. Pamiętajmy, żeby kupić odpowiedni do naszego auta.
Zaczynamy od silnika benzynowego. Na początku podnosimy tył samochodu, filtr znajduje się po prawej stronie przed zbiornikiem. Robimy to za pomocą podnośnika typu „żaba” i kobyłek. Ustawiamy pod filtrem puste naczynie do zebrania wypływającego paliwa. Za pomocą szmatek owijamy przewody połączone z filtrem. Zdejmujemy z nich końcówki poprzez ściśnięcie dwóch przycisków.
Zobacz też: Peugeot 206: przegląd układu chłodzenia
Wyjmujemy filtr z uchwytu. W tym celu odginamy delikatnie plastikowe zaczepy. Wkładamy nowy zachowując odpowiedni kierunek. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przechodzimy do silnika wysokoprężnego. Tutaj filtr umieszczony jest pod maską, praktycznie na samym środku.. Zdejmujemy osłonę silnika i mamy już swobodny dostęp. Unosimy filtr i odpinamy plastikowe zaczepy.
Podkładamy puste naczynie o odkręcamy śrubę z przodu filtru w celu spuszczenia z niego oleju napędowego. Wyjmujemy go i wkładamy nowy. Tutaj również zwracamy uwagę na kierunek przepływu paliwa. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Nie musimy odpowietrzać układu zasilania, po uruchomieniu silniku zrobi to sam automatycznie.
REKLAMA
REKLAMA