REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana świec zapłonowych i żarowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana świec zapłonowych i żarowych w Peugeocie 206.
Wymiana świec zapłonowych i żarowych w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić świece zapłonowe i żarowe. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu przeprowadzimy ją we własnym zakresie.

W silniku benzynowym zaleca się przeprowadzić wymianę świec, co 60 000km. Okazuje się, że mogą one wytrzymać znacznie dłuższy dystans, jednak warto je wymienić tak jak zaleca Peugeot. Trudności z odpaleniem auta lub szarpanie po jego uruchomieniu może oznaczać konieczność wymiany świec zapłonowych. Koszt zakupu jednej sztuki to wydatek ok. 20zł. Pamiętajmy żeby dobrać odpowiedni rodzaj do naszego auta. Przystępujemy do wymiany.

REKLAMA

Pierwszy krok to wykręcenie zewnętrznych śrub obudowy cewek zapłonowych. Następnie odpinamy od niej złącza i zdejmujemy ją z silnika. Teraz musimy oczyścić dokładnie gniazda świec zapłonowych. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Wszystko po to, żeby po wykręceniu nie wpadły do otworów zanieczyszczenia. Wbrew pozorom istnieje duże prawdopodobieństwo.

Zobacz też: Peugeot 206: sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych w silniku benzynowym 1.4

REKLAMA

Świece wykręcamy za pomocą specjalnego klucza do świec. Zazwyczaj jest on dostępny wraz z solidnym zestawem kluczy nasadowych. Warto wesprzeć się łamanym kluczem gdyż świece są wkręcone od tyłu w głowicę cylindrów. Przed montażem oglądamy dokładnie nowe czy nie widać na nich żadnych uszkodzeń. Warto się upewnić, w nowych świecach również mogą wystąpić uszkodzenia.

Dokręcamy je ręcznie a dopiero potem kluczem o ¼ obrotu. W przypadku korzystania z klucza dynamometrycznego ustawiamy moment 25Nm. Jeżeli mamy odpowiednie wyczucie, możemy wykonać to bez jego pomocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany świec w silniku wysokoprężnym. Jak wiadomo tutaj nie ma świec zapłonowych. Za odpowiedni rozruch odpowiedzialny jest moduł sterujący i świece żarowe. Tutaj podobnie jak w silniku benzynowym wymiana przewidziana jest, co 60 000km.

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

REKLAMA

Na początku odkręcamy nakrętki mocujące przewody na świecy. Następnie demontujemy przewody z nagwintowanych końcówek świec żarowych. Teraz musimy oczyścić dokładnie gniazda świec zapłonowych. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Wszystko po to, żeby po wykręceniu nie wpadły do otworów zanieczyszczenia. Wykręcamy świece specjalną nasadką do świec.

Należy szczególnie uważać, ponieważ w przypadku świec żarowych można bardzo łatwo ją ukręcić. Jeżeli wyczuwamy, że będzie potrzebna większa siła istnieje ryzyko uszkodzenia. Nowe wkręcamy nie używając nadmiernej siły. Tutaj również istnieje ryzyko uszkodzenia. Na koniec zakładamy przewody i przykręcamy je nakrętkami mocującymi.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA