REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana świec zapłonowych i żarowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana świec zapłonowych i żarowych w Peugeocie 206.
Wymiana świec zapłonowych i żarowych w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić świece zapłonowe i żarowe. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu przeprowadzimy ją we własnym zakresie.

W silniku benzynowym zaleca się przeprowadzić wymianę świec, co 60 000km. Okazuje się, że mogą one wytrzymać znacznie dłuższy dystans, jednak warto je wymienić tak jak zaleca Peugeot. Trudności z odpaleniem auta lub szarpanie po jego uruchomieniu może oznaczać konieczność wymiany świec zapłonowych. Koszt zakupu jednej sztuki to wydatek ok. 20zł. Pamiętajmy żeby dobrać odpowiedni rodzaj do naszego auta. Przystępujemy do wymiany.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy krok to wykręcenie zewnętrznych śrub obudowy cewek zapłonowych. Następnie odpinamy od niej złącza i zdejmujemy ją z silnika. Teraz musimy oczyścić dokładnie gniazda świec zapłonowych. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Wszystko po to, żeby po wykręceniu nie wpadły do otworów zanieczyszczenia. Wbrew pozorom istnieje duże prawdopodobieństwo.

Zobacz też: Peugeot 206: sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych w silniku benzynowym 1.4

Świece wykręcamy za pomocą specjalnego klucza do świec. Zazwyczaj jest on dostępny wraz z solidnym zestawem kluczy nasadowych. Warto wesprzeć się łamanym kluczem gdyż świece są wkręcone od tyłu w głowicę cylindrów. Przed montażem oglądamy dokładnie nowe czy nie widać na nich żadnych uszkodzeń. Warto się upewnić, w nowych świecach również mogą wystąpić uszkodzenia.

REKLAMA

Dokręcamy je ręcznie a dopiero potem kluczem o ¼ obrotu. W przypadku korzystania z klucza dynamometrycznego ustawiamy moment 25Nm. Jeżeli mamy odpowiednie wyczucie, możemy wykonać to bez jego pomocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany świec w silniku wysokoprężnym. Jak wiadomo tutaj nie ma świec zapłonowych. Za odpowiedni rozruch odpowiedzialny jest moduł sterujący i świece żarowe. Tutaj podobnie jak w silniku benzynowym wymiana przewidziana jest, co 60 000km.

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

Na początku odkręcamy nakrętki mocujące przewody na świecy. Następnie demontujemy przewody z nagwintowanych końcówek świec żarowych. Teraz musimy oczyścić dokładnie gniazda świec zapłonowych. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Wszystko po to, żeby po wykręceniu nie wpadły do otworów zanieczyszczenia. Wykręcamy świece specjalną nasadką do świec.

Należy szczególnie uważać, ponieważ w przypadku świec żarowych można bardzo łatwo ją ukręcić. Jeżeli wyczuwamy, że będzie potrzebna większa siła istnieje ryzyko uszkodzenia. Nowe wkręcamy nie używając nadmiernej siły. Tutaj również istnieje ryzyko uszkodzenia. Na koniec zakładamy przewody i przykręcamy je nakrętkami mocującymi.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA