REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 206: wymiana świec zapłonowych i żarowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana świec zapłonowych i żarowych w Peugeocie 206.
Wymiana świec zapłonowych i żarowych w Peugeocie 206.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić świece zapłonowe i żarowe. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu przeprowadzimy ją we własnym zakresie.

W silniku benzynowym zaleca się przeprowadzić wymianę świec, co 60 000km. Okazuje się, że mogą one wytrzymać znacznie dłuższy dystans, jednak warto je wymienić tak jak zaleca Peugeot. Trudności z odpaleniem auta lub szarpanie po jego uruchomieniu może oznaczać konieczność wymiany świec zapłonowych. Koszt zakupu jednej sztuki to wydatek ok. 20zł. Pamiętajmy żeby dobrać odpowiedni rodzaj do naszego auta. Przystępujemy do wymiany.

REKLAMA

Pierwszy krok to wykręcenie zewnętrznych śrub obudowy cewek zapłonowych. Następnie odpinamy od niej złącza i zdejmujemy ją z silnika. Teraz musimy oczyścić dokładnie gniazda świec zapłonowych. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Wszystko po to, żeby po wykręceniu nie wpadły do otworów zanieczyszczenia. Wbrew pozorom istnieje duże prawdopodobieństwo.

Zobacz też: Peugeot 206: sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych w silniku benzynowym 1.4

REKLAMA

Świece wykręcamy za pomocą specjalnego klucza do świec. Zazwyczaj jest on dostępny wraz z solidnym zestawem kluczy nasadowych. Warto wesprzeć się łamanym kluczem gdyż świece są wkręcone od tyłu w głowicę cylindrów. Przed montażem oglądamy dokładnie nowe czy nie widać na nich żadnych uszkodzeń. Warto się upewnić, w nowych świecach również mogą wystąpić uszkodzenia.

Dokręcamy je ręcznie a dopiero potem kluczem o ¼ obrotu. W przypadku korzystania z klucza dynamometrycznego ustawiamy moment 25Nm. Jeżeli mamy odpowiednie wyczucie, możemy wykonać to bez jego pomocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do wymiany świec w silniku wysokoprężnym. Jak wiadomo tutaj nie ma świec zapłonowych. Za odpowiedni rozruch odpowiedzialny jest moduł sterujący i świece żarowe. Tutaj podobnie jak w silniku benzynowym wymiana przewidziana jest, co 60 000km.

Zobacz też: Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

REKLAMA

Na początku odkręcamy nakrętki mocujące przewody na świecy. Następnie demontujemy przewody z nagwintowanych końcówek świec żarowych. Teraz musimy oczyścić dokładnie gniazda świec zapłonowych. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Wszystko po to, żeby po wykręceniu nie wpadły do otworów zanieczyszczenia. Wykręcamy świece specjalną nasadką do świec.

Należy szczególnie uważać, ponieważ w przypadku świec żarowych można bardzo łatwo ją ukręcić. Jeżeli wyczuwamy, że będzie potrzebna większa siła istnieje ryzyko uszkodzenia. Nowe wkręcamy nie używając nadmiernej siły. Tutaj również istnieje ryzyko uszkodzenia. Na koniec zakładamy przewody i przykręcamy je nakrętkami mocującymi.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA