Ford Mondeo MK II: wymiana filtru paliwa i powietrza
REKLAMA
REKLAMA
Wymiana wyżej wymienionych filtrów powinna być przeprowadzana, co roku. W przypadku silnika benzynowego filtr paliwa może być wymieniany, co 2 lata. Jak wiadomo silnik Diesla jest wyczulony na paliwo i nie warto wydłużać nominalnego okresu. Koszt zakupu podobnie jak w przypadku innych marek. Filtr powietrza ok. 30zł wzwyż, natomiast paliwa ok. 40zł wzwyż. Cena uzależniona jest od producenta i miejsca zakupu materiałów eksploatacyjnych.
REKLAMA
Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
Zaczynamy od wymiany filtra powietrza. Tutaj nie są nam potrzebne żadne narzędzia specjalne. Wystarczy kupić odpowiedni wkład. Zaczynamy od demontażu przepływomierza na pokrywie filtru powietrza. Następnie otwieramy zaciski na obudowie. Unosimy pokrywę i wyjmujemy wkład. Zalecamy wyczyścić jej wnętrze. Pod żadnym pozorem nie można myć samego filtru w celu ponownego użycia. Montujemy nowy wkład i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Przechodzimy do wymiany filtra paliwa. Zaczynamy od silnika wysokoprężnego. Na początku pokażemy proces odwadniania. W tym celu będzie na potrzebne puste naczynie. Podstawiamy je pod śrubę odwadniającą i odkręcamy ją. Zlewamy ok. 0.1l cieczy. Po krótkim czasie powinniśmy zobaczyć czysty olej napędowy. Dla pewności można odłączyć przewód doprowadzający paliwo ze zbiornika.
Podłączamy wszystkie przewody i pompujemy pompką do momentu aż poczujemy wyraźny opór. Odpalamy silnik i pozwalamy popracować na luzie. Taki proces zalecamy przeprowadzić raz na 3 miesiące. Wymianę przeprowadzamy podobnie. Zlewamy całe paliwo jak przy odwadnianiu. Przytrzymujemy wkład i wykręcamy śrubę mocującą. Wyjmujemy filtr wraz z pierścieniami uszczelniającymi. Do nowego wkładu wlewamy oleju napędowego i przykręcamy go. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Ford Mondeo MK II: sprawdzenie układu chłodzenia
REKLAMA
Przechodzimy do silnika benzynowego. Odłączamy klemę minusową. Unosimy tył samochodu i podkładamy kliny zabezpieczające pod przód auta. Podkładamy puste naczynie pod filtr (znajduje się obok zbiornika). Zabezpieczamy przewody paliwowe szmatą i odczepiamy je. Luzujemy opaskę zaciskową i wyjmujemy filtr paliwa. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
W obu przypadkach zalecamy sprawdzić, czy nie występują żadne wycieki. Przed rozpoczęciem jazdy zostawiamy auto na luzie na kilka minut. Po skończonej wymianie proponujemy wykonać jazdę próbną.
Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego
REKLAMA
REKLAMA