REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK II: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Fordzie Mondeo MK II.
Wymiana oleju silnikowego w Fordzie Mondeo MK II.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju ma dobry wpływ na stan techniczny naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej w Fordzie Mondeo MK II.

Wymianę oleju w silniku Diesla należy wymieniać, co 10 000km natomiast w benzynowym 15 000km. Dobrym rozwiązaniem będzie wykonywanie tej czynności, co roku o tej samej porze. Do pracy będzie nam potrzebny kanał lub platforma warsztatowa. Oczywiście można się zdecydować na tradycyjny podnośnik wraz z podstawkami. Jednak praca może okazać się nieco utrudniona.

REKLAMA

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Co będzie nam potrzebne?
• Nowy filtr
• Klucz do filtrów
• Olej
• Klucze nasadowe
• Pierścień uszczelniający
• Puste naczynie ok. 6 litrów

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: sprawdzenie paska klinowego i zębatego

Na początku ważna uwaga dla posiadaczy aut z silnikiem benzynowym z automatyczną skrzynią biegów. Tutaj musimy stosować filtr oleju EFL-106. Inny może zostać uszkodzony przez półoś. Zakup filtrów to wydatek ok. 30zł wzwyż. W przypadku problemów z zakupem można poprosić sprzedawcę o odpowiedni zamiennik. Jeśli chodzi o olej poniżej znajduje się rozkład z potrzebną ilością dla każdego z silników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik: 1.6, 1.8, 2.0 – 4.25L
Silnik: 2.5 – 5.5L
Silnik: 1.8TD – 5.0L

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: sprawdzenie układu chłodzenia

REKLAMA

Przed rozpoczęciem wymiany należy dobrze rozgrzać silnik. Rzadki olej znacznie szybciej spływa i jest możliwe zlanie znacznie większej ilości. Unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał i przystępujemy do pracy. Na początku odkręcamy korek wlewu od góry silnika. W silniku wysokoprężnym znajduje się od dołu specjalna osłona, którą również musimy zdemontować.

Podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową i wykręcamy korek spustowy oleju (z boku miski). Robimy to bardzo ostrożnie. Jeżeli olej jest bardzo rozgrzany istnieje ryzyko oparzenia. W przypadku stwierdzenia dużej ilości metalowych opiłków można podejrzewać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Po ewentualnej naprawie należy pamiętać o dokładnym oczyszczeniu kanałów i przewodów olejowych. Zakręcamy korek spustowy i podejmujemy następne kroki.

Teraz odkręcamy filtr oleju od kołnierza. Znajduje się ona z tyłu silnika, nad miską olejową obok paska klinowego. W celu wykręcenia będzie nam potrzebny klucz do filtrów. W ostateczności możemy wbić śrubokręt w boczną ściankę i obrócić go. Decydując się na drugą opcję należy być gotową na ewentualny wyciek oleju.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Zalewamy silnik odpowiednią ilością oleju i zakręcamy korek wlewowy. Odpalamy silnik i czekamy aż zgaśnie kontrolka oleju. Pozostawiamy włączony silnik przez ok. 5 minut. Gasimy go i ponownie sprawdzamy stan na bagnecie. Jeżeli poziom jest za niski, dolewamy brakującą ilość.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA