REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E39: kontrola wyposażenia elektrycznego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola wyposażenia elektrycznego w BMW E39.
Kontrola wyposażenia elektrycznego w BMW E39.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola wyposażenia elektrycznego jest bardzo szybka i łatwa. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić taki przegląd w naszym BMW E39 serii 5

Plan naszego działania mającego na celu sprawdzenie układu elektrycznego w BMW E39 Serii 5 wygląda następująco. Na początku sprawdzimy oświetlenie. Skontrolujemy reflektory, światła tylne i kierunkowskazy. Jeżeli przednie lampy nie świecą równo to musimy się udać na regulację do stacji kontroli pojazdów. Sprawdzamy działanie spryskiwacza szyb i reflektorów oraz na końcu akumulator. Pozostaje nam skontrolowanie pilota centralnego zamka.

REKLAMA

Na początku zaczniemy od sprawdzenia akumulatora, ponieważ jest naszym głównym źródłem prądu. Do przeprowadzenia takiej kontroli będzie nam potrzebny aerometr (pomiar elektrolitu) oraz woda destylowana, jako materiał eksploatacyjny. Akumulator W BMW e39 Serii 5 znajduje się w bagażniku po prawej stronie pod pokryciem bocznym. Odchylamy je i zdejmujemy osłonę nad akumulatorem.

Zobacz też: Jak wyczyścić elektrody i klemy akumulatora?

REKLAMA

Teraz za pomocą aerometru sprawdzamy gęstość i stan naładowania. Poziom elektrolitu powinien znajdować się ok. 5mm nad elementami ogniw. Musi sięgać do dolnej krawędzi zgrubienia na obwodzie. Jeżeli stan jest zbyt niski to wykręcamy korki akumulatora i napełniamy każde ogniwo oddzielnie wykorzystując wodę destylowaną. Przykręcamy osłonę akumulatora i przechodzimy do kontroli oświetlenia.

Tutaj sprawa jest bardzo łatwa. Włączamy wszystkie możliwe światła i wychodzimy z samochodu w celu sprawdzenia ich działania. Światła stopu można sprawdzić dojeżdżając do ściany lub w ciemnym garażu. Przepalone żarówki należy jak najszybciej wymienić, żeby nasze auto było dobrze widoczne na drodze. Przy okazji sprawdzamy działanie spryskiwaczy szyby i lamp przednich.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wymiana żarówek - jakie wybrać i jak zainstalować?

Na koniec sprawdzamy kluczyk zdalnego sterowania centralnym zamkiem. Będziemy wymieniać baterię. W modelach BMW Serii 5 E39 do sierpnia 1999, jeżeli na wyświetlaczu pojawi się komunikat „FunkschlusselBatt” oznacza to konieczność jej wymiany. Wymiana powinna trwać krócej niż jedną minutę. W przeciwnym razie będziemy musieli aktywować zdalne sterowanie. Za pomocą małego śrubokręta podważamy obudowę.

Odkręcamy dwa wkręty i zdejmujemy pokrywę. Wyjmujemy baterię i montujemy nową tego samego typu – CR1220. Przykręcamy pokrywę baterii i montujemy osłonę.
W modelach od września 1999 zamiast baterii znajduje się akumulator, który jest ładowany podczas jazdy. W tym przypadku należy pamiętać o kluczyku zapasowym. Przynajmniej raz do roku należy go naładować podczas dłuższej trasy.

Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że nie potrzebujemy wymieniać baterii ani akumulatora.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA