REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: sprawdzenie układu zapłonowego

Robert Kuśpiel
Sprawdzenie układu zapłonowego w Nissanie Primera. fot. Newspress
Sprawdzenie układu zapłonowego w Nissanie Primera. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Przeprowadzenie przeglądu układu zapłonowego w Nissanie Primera P10 i P11 należy wykonać, co 60 000 km. W poradniku tym pokażemy jak wykonać to we własnym zakresie.

Na samym początku warto wspomnieć o odpowiednim postępowaniu podczas kontroli układu zapłonowego w Nissanie Primera P10/P11. Elektroniczny układ zapłonowy wytwarza znacznie wyższe napięcie niż standardowe układy zapłonowe. Zaleca się zachowanie bardzo dużej ostrożności podczas pracy z włączonym zapłonem. Jest to szczególnie niebezpieczne dla osób z rozrusznikiem serca. Takie osoby nie powinny przebywać blisko elementów obwodów układu zapłonowego.

REKLAMA

Zaczynamy od przewodów wysokiego napięcia (zapłonowych). Należy je sprawdzać przy każdej wymianie świec. Jeżeli będziemy mieli utrudniony dostęp musimy zdjąć pokrywę rozdzielacza. Zanim odepniemy przewody warto się upewnić, czy są odpowiednio ponumerowane. Podczas montażu istnieje ryzyko ich pomylenia. W Nissanie Primera P10/P11 demontujemy je ciągnąc za końcówkę mocującą. Nie chwytamy za przewody, istnieje ryzyko ich uszkodzenia.

Zobacz też: Czy można stosować lampy przeciwmgielne jako światła do jazdy dziennej?

Sprawdzamy czy w środku oprawki końcówki przewodu nie widać śladów korozji. Jak to rozpoznać? Jeżeli zobaczymy biały osad przypominający puder to oznacza konieczność wymiany. W przypadku, kiedy nie ma oznak korozji wciskamy przewód na swoje miejsce. Jeśli stwierdzimy, że nie jest dostatecznie mocno wciśnięty, zdejmujemy go i wyginamy delikatnie metalowe styki w jego końcówce.

Czyścimy przewody układu zapłonowego

Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana filtru paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wycieramy dokładnie wszystkie przewody układu zapłonowego i sprawdzamy ich stan. Nie dopuszczalne są żadne, pęknięcia, przypalenia lub przetarcia. Odłączamy przewód od kopułki rozdzielacza i kontrolujemy końcówki w identyczny sposób jak te wciskane w świece zapłonowe. W przypadku uszkodzenia jednego z przewodów zaleca się wymienić cały komplet. Teraz przechodzimy do sprawdzenia kopułki rozdzielacza.

Luzujemy i wykręcamy śruby, które ją mocują. Wyjmujemy kopułkę i dokładnie ją czyścimy, następnie wyjmujemy uszczelkę. Sprawdzamy czy nie widać na niej żadnych pęknięć, przypaleń na stykach. Polecamy skontrolować węglową szczotkę w kopułce, musi się swobodnie przesuwać pod wpływem siły sprężyny. Podstawa to prawidłowy styk z palcem rozdzielacza.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego akumulatora?

Przyjęto zasadę, że wymienia się kopułkę i palec rozdzielacza wraz z nowymi przewodami. W takiej sytuacji należy odłączać przewody pojedynczo. Demontując wszystkie jest bardzo duże prawdopodobieństwo pomylenia odpowiedniej kolejności.

Cena nowych przewodów zapłonowych to około 100 złotych. Oczywiście jest to uzależnione od producenta, na którego się zdecydujemy. Jeżeli układ zapłonowy jest w bardzo dobrym stanie nie ma potrzeby wymieniany żadnego z elementów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA