REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: sprawdzenie układu zapłonowego

Robert Kuśpiel
Sprawdzenie układu zapłonowego w Nissanie Primera. fot. Newspress
Sprawdzenie układu zapłonowego w Nissanie Primera. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Przeprowadzenie przeglądu układu zapłonowego w Nissanie Primera P10 i P11 należy wykonać, co 60 000 km. W poradniku tym pokażemy jak wykonać to we własnym zakresie.

Na samym początku warto wspomnieć o odpowiednim postępowaniu podczas kontroli układu zapłonowego w Nissanie Primera P10/P11. Elektroniczny układ zapłonowy wytwarza znacznie wyższe napięcie niż standardowe układy zapłonowe. Zaleca się zachowanie bardzo dużej ostrożności podczas pracy z włączonym zapłonem. Jest to szczególnie niebezpieczne dla osób z rozrusznikiem serca. Takie osoby nie powinny przebywać blisko elementów obwodów układu zapłonowego.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od przewodów wysokiego napięcia (zapłonowych). Należy je sprawdzać przy każdej wymianie świec. Jeżeli będziemy mieli utrudniony dostęp musimy zdjąć pokrywę rozdzielacza. Zanim odepniemy przewody warto się upewnić, czy są odpowiednio ponumerowane. Podczas montażu istnieje ryzyko ich pomylenia. W Nissanie Primera P10/P11 demontujemy je ciągnąc za końcówkę mocującą. Nie chwytamy za przewody, istnieje ryzyko ich uszkodzenia.

Zobacz też: Czy można stosować lampy przeciwmgielne jako światła do jazdy dziennej?

Sprawdzamy czy w środku oprawki końcówki przewodu nie widać śladów korozji. Jak to rozpoznać? Jeżeli zobaczymy biały osad przypominający puder to oznacza konieczność wymiany. W przypadku, kiedy nie ma oznak korozji wciskamy przewód na swoje miejsce. Jeśli stwierdzimy, że nie jest dostatecznie mocno wciśnięty, zdejmujemy go i wyginamy delikatnie metalowe styki w jego końcówce.

REKLAMA

Czyścimy przewody układu zapłonowego

Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana filtru paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wycieramy dokładnie wszystkie przewody układu zapłonowego i sprawdzamy ich stan. Nie dopuszczalne są żadne, pęknięcia, przypalenia lub przetarcia. Odłączamy przewód od kopułki rozdzielacza i kontrolujemy końcówki w identyczny sposób jak te wciskane w świece zapłonowe. W przypadku uszkodzenia jednego z przewodów zaleca się wymienić cały komplet. Teraz przechodzimy do sprawdzenia kopułki rozdzielacza.

Luzujemy i wykręcamy śruby, które ją mocują. Wyjmujemy kopułkę i dokładnie ją czyścimy, następnie wyjmujemy uszczelkę. Sprawdzamy czy nie widać na niej żadnych pęknięć, przypaleń na stykach. Polecamy skontrolować węglową szczotkę w kopułce, musi się swobodnie przesuwać pod wpływem siły sprężyny. Podstawa to prawidłowy styk z palcem rozdzielacza.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego akumulatora?

Przyjęto zasadę, że wymienia się kopułkę i palec rozdzielacza wraz z nowymi przewodami. W takiej sytuacji należy odłączać przewody pojedynczo. Demontując wszystkie jest bardzo duże prawdopodobieństwo pomylenia odpowiedniej kolejności.

Cena nowych przewodów zapłonowych to około 100 złotych. Oczywiście jest to uzależnione od producenta, na którego się zdecydujemy. Jeżeli układ zapłonowy jest w bardzo dobrym stanie nie ma potrzeby wymieniany żadnego z elementów.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA