REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana oleju w Nissanie Primerze przewidziana jest co 7 500 km, jednak można przyjąć wartość graniczną 15 000 km. fot. Newspress
Wymiana oleju w Nissanie Primerze przewidziana jest co 7 500 km, jednak można przyjąć wartość graniczną 15 000 km. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Częste wymiany oleju silnikowego są dobrą metodą na zapewnienie silnikowi odpowiedniej kondycji. W poradniku tym dowiesz się jak samemu wymienić olej w Nissanie Primera z silnikiem benzynowym 1,6 i 2,0.

Wymiana oleju w Primerze przewidziana jest co 7 500 km, jednak można przyjąć wartość graniczną 15 000 km. Jeśli chodzi o sam olej mamy duży wybór. Zalecane są oleje o lepkości od 10W30 do 15W50. Całą pracę polecamy wykonywać z pozycji podnośnika warsztatowego lub kanału. Pewne jest, że auto musi być całe w górze. Wymianę prowadzimy na rozgrzanym silniku.

REKLAMA

Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana płynu chłodniczego  

REKLAMA

Podnosimy maskę i odkręcamy korek wlewu oleju. Wystarczy obrócić go przeciwnie do obrotu wskazówek zegara. Za pomocą klucza odkręcamy korek spustowy. Jeśli mamy problem warto użyć przedłużki. Wykręcamy go o jeden obrót i podkładamy puste naczynie. Odkręcamy korek do końca i w ostatniej fazie szybko zabieramy rękę na bok. Czekamy aż cały zużyty olej spłynie do naczynia.

Czyścimy dokładnie korek spustowy i sprawdzamy stan podkładki uszczelniającej. Proponujemy wymienić na nową, unikniemy wszelkich wycieków. Dokręcamy go i przechodzimy do wymiany filtru oleju. Znajduje się on z tyłu po prawej stronie silnika. W przypadku silnika 1.6 łatwiejszy jest dostęp od dołu samochodu. W przypadku 2.0 dostęp jest trochę utrudniony.

Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: sprawdzenie układu zapłonowego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto kupić sobie specjalny klucz do wykręcania filtrów, jego koszt to około 20 złotych. Czyścimy dokładnie miejsce przylegania filtru, pamiętając o zdjęciu pozostałości starej uszczelki. Smarujemy nową olejem silnikowy. Kręcimy do momentu aż pierścień uszczelniający nie zetknie się z powierzchnią. Wtedy musimy dokręcić go o 2/3 obrotu. Opuszczamy samochód i przechodzimy do zalania silnika nowym olejem. Ilość uzależniona jest od wersji silnika.

• Roczniki od czerwca 1990 do października 1996
- silnik 1.6 wymaga 3.1L
- silnik 2.0 wymaga 3.7l
• Roczniki od października 1996 do września 1999
- silnik 1.6 wymaga 2.9l
- silnik 2.0 wymaga 2.8l

Wlewamy nowy olej i sprawdzamy szczelność. Jeżeli nie widać żadnych wycieków uruchamiamy silnik i ponownie prowadzimy oględzin. Sprawdzić stan oleju na bagnecie czy jest w pozycji max. Przed ruszeniem powinniśmy zaczekać aż zgaśnie kontrolka oleju. Ponownie gasimy silnik i czekamy aż olej spłynie na dno miski olejowej. Jeśli nie ma żadnych wycieków możemy ruszać w drogę.

Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana świec zapłonowych

Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne mamy duży wybór filtrów. W cenie do 50zł możemy już kupić dobry filtr. Cena oleju zależy od producenta, którego wybierzemy. Zużyty olej powinniśmy oddać w zakręconym pojemniku do punktu utylizacji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA