Nissan Primera P10/P11: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
REKLAMA
Wymiana oleju w Primerze przewidziana jest co 7 500 km, jednak można przyjąć wartość graniczną 15 000 km. Jeśli chodzi o sam olej mamy duży wybór. Zalecane są oleje o lepkości od 10W30 do 15W50. Całą pracę polecamy wykonywać z pozycji podnośnika warsztatowego lub kanału. Pewne jest, że auto musi być całe w górze. Wymianę prowadzimy na rozgrzanym silniku.
REKLAMA
Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana płynu chłodniczego
REKLAMA
Podnosimy maskę i odkręcamy korek wlewu oleju. Wystarczy obrócić go przeciwnie do obrotu wskazówek zegara. Za pomocą klucza odkręcamy korek spustowy. Jeśli mamy problem warto użyć przedłużki. Wykręcamy go o jeden obrót i podkładamy puste naczynie. Odkręcamy korek do końca i w ostatniej fazie szybko zabieramy rękę na bok. Czekamy aż cały zużyty olej spłynie do naczynia.
Czyścimy dokładnie korek spustowy i sprawdzamy stan podkładki uszczelniającej. Proponujemy wymienić na nową, unikniemy wszelkich wycieków. Dokręcamy go i przechodzimy do wymiany filtru oleju. Znajduje się on z tyłu po prawej stronie silnika. W przypadku silnika 1.6 łatwiejszy jest dostęp od dołu samochodu. W przypadku 2.0 dostęp jest trochę utrudniony.
Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: sprawdzenie układu zapłonowego
Warto kupić sobie specjalny klucz do wykręcania filtrów, jego koszt to około 20 złotych. Czyścimy dokładnie miejsce przylegania filtru, pamiętając o zdjęciu pozostałości starej uszczelki. Smarujemy nową olejem silnikowy. Kręcimy do momentu aż pierścień uszczelniający nie zetknie się z powierzchnią. Wtedy musimy dokręcić go o 2/3 obrotu. Opuszczamy samochód i przechodzimy do zalania silnika nowym olejem. Ilość uzależniona jest od wersji silnika.
• Roczniki od czerwca 1990 do października 1996
- silnik 1.6 wymaga 3.1L
- silnik 2.0 wymaga 3.7l
• Roczniki od października 1996 do września 1999
- silnik 1.6 wymaga 2.9l
- silnik 2.0 wymaga 2.8l
Wlewamy nowy olej i sprawdzamy szczelność. Jeżeli nie widać żadnych wycieków uruchamiamy silnik i ponownie prowadzimy oględzin. Sprawdzić stan oleju na bagnecie czy jest w pozycji max. Przed ruszeniem powinniśmy zaczekać aż zgaśnie kontrolka oleju. Ponownie gasimy silnik i czekamy aż olej spłynie na dno miski olejowej. Jeśli nie ma żadnych wycieków możemy ruszać w drogę.
Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana świec zapłonowych
Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne mamy duży wybór filtrów. W cenie do 50zł możemy już kupić dobry filtr. Cena oleju zależy od producenta, którego wybierzemy. Zużyty olej powinniśmy oddać w zakręconym pojemniku do punktu utylizacji.
REKLAMA
REKLAMA