REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: sprawdzanie przewodów elastycznych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Nissanie Primera P10/P11.
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym opiszemy jak sprawdzić przewody elastyczne w przedziale silnika. Nie wymaga to od nas dużej pracy, dlatego warto przeprowadzić taki przegląd. Oto, jak to zrobić w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

Oględziny w Nissanie Primera P10/P11 zalecamy przeprowadzać, co 15 000 km. Nie ponosimy przy tym żadnych kosztów (w warsztacie za przegląd każą nam zapłacić!) a mamy świadomość, jaka czeka nas wymiana lub co powinniśmy naprawić natychmiast. Na początku proponujemy sprawdzić wszystkie powierzchnie łączące silnika, wszelkie podkładki, uszczelki. Oglądamy je pod kątem wszelkich wycieków wody lub oleju. Dokładnie przeglądamy powierzchnię wokół pokrywy wału rozrządu, głowicy, filtru oleju oraz miski olejowej.

REKLAMA

W przypadku namierzenia wycieku możliwe jest kontynuowanie dalszej jazdy, jednak trzeba pamiętać o wymianie. Musimy również pamiętać o kontroli zabezpieczenia i stanu wszystkich przewodów sztywnych i elastycznych, które są powiązane z silnikiem. Sprawdzamy czy są one na swoim miejscu i czy zatrzaski zabezpieczające nie są uszkodzone. Złamane lub nie do końca sprawne zaciski mogą doprowadzić do przetarcia przewodów, co może okazać się bardzo poważnym problemem.

Zobacz też: Czy nowoczesne silniki trzeba jeszcze docierać?

Przechodzimy do układu chłodzenia. Sprawdzamy przewody chłodnicy i nagrzewnicy. Jeżeli zlokalizujemy pęknięty, przerwany lub spuchnięty przewód musimy natychmiast go wymienić. Najłatwiej będzie nam zlokalizować pęknięcia. Wystarczy tylko ścisnąć przewód. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na zaciski mocujące przewody elastyczne do elementów układu chłodzenia. Mogą one spowodować przebicie przewodu.

Następnie sprawdzamy wszystkie elementy układu chłodzenia łącznie z powierzchniami i uszczelkami. W przypadku znalezienia takiej nieszczelności, dany element musi być natychmiast wymieniony. Jeśli mamy taką możliwość unosimy cały samochód i przeprowadzamy kontrolę zbiornika paliwa i jego wlewu. Szczególną uwagę przywiązujemy do polaczenia pomiędzy bakiem a wlewem. Jest ono najbardziej narażone na uszkodzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy można samodzielnie sprawdzić stan katalizatora?

REKLAMA

Dokładnie kontrolujemy przewody elastyczne i metalowe biegnące ze zbiornika paliwa. W przypadku uszkodzenia danego odcinka kwalifikuje się on do wymiany. Razem z nimi sprawdzamy przewody hamulcowe. W przedziale silnika sprawdzamy czy przewody paliwowe nie są złamane i nie przekazują przesłanek o ich gorszym stanie. Na samym końcu sprawdzamy przewody wspomagania.

Jak widać cały przegląd nie jest trudny. Przeprowadzając go jesteśmy w stanie stwierdzić czy wymiana jest niezbędna czy można trochę poczekać. Warto zrobić to samemu, gdyż większość warsztatów za taki przegląd pobiera opłatę w wysokości od 50 do 150 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA