REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: sprawdzanie przewodów elastycznych

Robert Kuśpiel
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Nissanie Primera P10/P11.
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym opiszemy jak sprawdzić przewody elastyczne w przedziale silnika. Nie wymaga to od nas dużej pracy, dlatego warto przeprowadzić taki przegląd. Oto, jak to zrobić w Nissanie Primera P10/P11.

Oględziny w Nissanie Primera P10/P11 zalecamy przeprowadzać, co 15 000 km. Nie ponosimy przy tym żadnych kosztów (w warsztacie za przegląd każą nam zapłacić!) a mamy świadomość, jaka czeka nas wymiana lub co powinniśmy naprawić natychmiast. Na początku proponujemy sprawdzić wszystkie powierzchnie łączące silnika, wszelkie podkładki, uszczelki. Oglądamy je pod kątem wszelkich wycieków wody lub oleju. Dokładnie przeglądamy powierzchnię wokół pokrywy wału rozrządu, głowicy, filtru oleju oraz miski olejowej.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku namierzenia wycieku możliwe jest kontynuowanie dalszej jazdy, jednak trzeba pamiętać o wymianie. Musimy również pamiętać o kontroli zabezpieczenia i stanu wszystkich przewodów sztywnych i elastycznych, które są powiązane z silnikiem. Sprawdzamy czy są one na swoim miejscu i czy zatrzaski zabezpieczające nie są uszkodzone. Złamane lub nie do końca sprawne zaciski mogą doprowadzić do przetarcia przewodów, co może okazać się bardzo poważnym problemem.

Zobacz też: Czy nowoczesne silniki trzeba jeszcze docierać?

Przechodzimy do układu chłodzenia. Sprawdzamy przewody chłodnicy i nagrzewnicy. Jeżeli zlokalizujemy pęknięty, przerwany lub spuchnięty przewód musimy natychmiast go wymienić. Najłatwiej będzie nam zlokalizować pęknięcia. Wystarczy tylko ścisnąć przewód. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na zaciski mocujące przewody elastyczne do elementów układu chłodzenia. Mogą one spowodować przebicie przewodu.

REKLAMA

Następnie sprawdzamy wszystkie elementy układu chłodzenia łącznie z powierzchniami i uszczelkami. W przypadku znalezienia takiej nieszczelności, dany element musi być natychmiast wymieniony. Jeśli mamy taką możliwość unosimy cały samochód i przeprowadzamy kontrolę zbiornika paliwa i jego wlewu. Szczególną uwagę przywiązujemy do polaczenia pomiędzy bakiem a wlewem. Jest ono najbardziej narażone na uszkodzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy można samodzielnie sprawdzić stan katalizatora?

Dokładnie kontrolujemy przewody elastyczne i metalowe biegnące ze zbiornika paliwa. W przypadku uszkodzenia danego odcinka kwalifikuje się on do wymiany. Razem z nimi sprawdzamy przewody hamulcowe. W przedziale silnika sprawdzamy czy przewody paliwowe nie są złamane i nie przekazują przesłanek o ich gorszym stanie. Na samym końcu sprawdzamy przewody wspomagania.

Jak widać cały przegląd nie jest trudny. Przeprowadzając go jesteśmy w stanie stwierdzić czy wymiana jest niezbędna czy można trochę poczekać. Warto zrobić to samemu, gdyż większość warsztatów za taki przegląd pobiera opłatę w wysokości od 50 do 150 zł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA