Nissan Primera P10/P11: wymiana płynu chłodniczego
REKLAMA
REKLAMA
Wymianę cieczy chłodzącej przeprowadzamy w Nissanie Primera P10/P11 co 60 000 km. Całą operację przeprowadzamy na zimnym silniku. Pierwszy krok to odkręcenia korka od zbiorniczka wyrównawczego. Robimy to bardzo powoli, żeby pozwolić na obniżenie ciśnienia (będzie słychać syczenie). Zbyt gwałtowne odkręcanie może doprowadzić do poparzenia. Dla bezpieczeństwa najlepiej odkręcać korek przez szmatę.
REKLAMA
Wewnątrz naszej Primery, na panelu sterowania nawiewem ustawiamy pokrętło na max w pozycji HOT. Teraz przechodzimy do spuszczenia starego płynu. Zaczynamy od demontażu osłony silnika (jeśli występuje). Następnie sprawdzamy czy posiadamy korek spustowy. Jeżeli jest, podkładamy puste naczynie i luzujemy go. Czekamy aż spłynie cały płyn. W wersjach bez korka umieszczamy naczynie pod dolnym przewodem idącym do chłodnicy.
Zobacz też: Docieranie układu napędowego. Poradnik
REKLAMA
Luzujemy opaskę zaciskową, i ściągamy przewód z chłodnicy. W przypadku, kiedy spuszczaliśmy ciecz chłodzącą z innego powodu niż chęć wymiany, możemy użyć jej ponownie. Warunek jest taki, że musi być czysta i nie starsza niż 2 lata. Przed rozpoczęciem napełniania układu warto go przepłukać.
Wlewamy wodę do zbiorniczka do momentu aż w dolnym otworze (spustowym) pojawi się czysta woda. Przed rozpoczęciem napełniania układu sprawdzamy dokładnie czy wszystkie przewody są odpowiednio zaciśnięte. Wykręcamy odpowietrzniki. W silniku 1,6 znajduje się on w głowicy silnika od strony koła zamachowego, w pobliżu rozdzielacza zapłonu, w głowicy silnika od strony łańcucha rozrządu i w elastycznym przewodzie nagrzewnicy (tył silnika).
W silniku 2,0 odpowietrzniki umieszczone są w głowicy silnika z przodu, od strony rozdzielacza zapłonu (blisko obudowy termostatu) i w elastycznym przewodzie nagrzewnicy. Nalewamy nowy płyn zwracając uwagę na odpowietrzniki. Jeżeli nie będą widoczne pęcherzyki powietrza to je zakręcamy. Uzupełniamy stan płynu do poziomu max. Zakręcamy korek wlewu i odpalamy samochód.
Zobacz też: Radzimy jak często należy wymieniać osuszacz w klimatyzacji
REKLAMA
Czekamy aż silnik osiągnie normalną temperaturę pracę. Najprawdopodobniej będzie potrzebne uzupełnienie poziomu płynu w układzie. Można również wykonać jazdę próbną, spowoduje to szybsze nagrzanie silnika. Po powrocie sprawdzamy stan i ewentualnie uzupełniamy różnicę. Pamiętajmy, żeby powoli odkręcać korek od zbiorniczka.
W silniku 1.6 od roku 1990 do 1996 pojemność układu chłodzenia wynosi 6.4L od rocznika 1996 (październik) do 1999 5.5L. W silniku 2.0 do rocznika 1996 potrzeba 6.5L płynu natomiast po 1996r dla kodu silnika SR20De 6.0L a dla SR20DE 6.4L.
Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
REKLAMA