REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej/manualnej skrzyni biegów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej/manualnej skrzyni biegów w Nissanie Primera P10/P11.
Sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej/manualnej skrzyni biegów w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiedni stan oleju w skrzyni przekładniowej zapewnia jej odpowiednie warunki pracy. Czytając ten poradnik dowiesz się jak sprawdzić poziom oleju w manualnej i automatycznej skrzyni w Nissanie Primera P10/P11.

W poradniku tym opiszemy procedurę wymiany w manualnej i automatycznej skrzyni biegów w Nissanie Primera P10/P11. W przypadku tej pierwszej kontrola przewidziana jest, co 15 000 km. Jeżeli mamy drugi typ przeglądu musimy dokonać, co 30 000 km. Zaczynamy od przekładni manualnej.

REKLAMA

Ustawiamy samochód na równej powierzchni. Najlepiej sprawdzać stan oleju bezpośrednio przed odpaleniem lub po wyłączeniu silnika (odczekać ok. 5 minut). Jeśli wykonamy kontrolę bezpośrednio po zakończeniu, pewna część oleju osiądzie na elementach skrzyni. Efektem tego będzie fałszywy odczyt obecnego stanu. W celu ułatwienia pracy proponujemy ustawić samochód na kanale lub na kobyłkach.

Zobacz też: Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

REKLAMA

Na skrzyni biegów znajduje się korek wlewu i kontroli poziomu oleju. Za pomocą szmatki czyścimy powierzchnię wokół niego. Wykręcamy go i kontrolujemy stan. Poziom powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewu. Może zdarzyć się tak, że nieduża ilość oleju zbierze się za korkiem i wycieknie podczas wykręcania. Nie musi to koniecznie oznaczać nieprawidłowego stanu.

Należy poczekać aż przestanie wypływać, wtedy dolewamy nowego. Prawidłowy stan osiągamy gdy wypływ ustanie. W przypadku silnika 1.6 pojemność przekładni wynosi 2.9l. Jest duża gama olejów, które możemy stosować jednym z nich jest 75W90. Można go kupić za ok. 30zł za litr. Wbrew pozorom uzupełnienie stanu jest dosyć kłopotliwą operacją. Potrzeba dużo czasu, aby ustalił się prawidłowy stan.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku, jeśli wymagana jest większa dolewka proponujemy wkręcić korek wlewu, kontrolny i wykonać krótką jazdę. Umożliwi to prawidłowe rozprowadzenie oleju na wszystkich elementach skrzyni biegów. Po powrocie ponownie czekamy aż spłynie olej i dokonujemy kontroli poziomu.

W automatycznej skrzyni kontrolę przeprowadza się, co 30 000 km. Stosujemy olej ATF, pojemność skrzyni biegów to 7l. Przed rozpoczęciem prac należy przejechać samochodem krótki odcinek, żeby skrzynia osiągnęła temperaturę pracy. Parkujemy samochód na równej powierzchni i zaczynamy sprawdzać stan oleju. Wyjmujemy wskaźnik znajdujący się z przodu pod rozdzielaczem zapłonu, który zamontowany jest na lewym końcu głowicy silnika.

Zobacz też: Dlaczego czuć benzynę wewnątrz auta?

Ustawiamy przekładnie w pozycji „P” i na uruchomionym silniku sprawdzamy poziom oleju. Wyjmujemy wskaźnik, wycieramy i ponownie wkładamy. Należy pamiętać, że są dwa oznaczenia po jednej stronie bagnetu Cold (30 - 50˚C) a po drugiej Hot (50 - 80˚C). Jeżeli skrzynia jest mocno rozgrzana stosujemy oznaczenie Hot. Uzupełniamy stan oleju, aby znajdował się pomiędzy dolnym a górnym znacznikiem. Wlewamy go przez rurkę wskaźnika.

Po uzupełnieniu wykonujemy jazdę kontrolną i ponownie sprawdzamy jego stan. Spadek poziomu oleju poniżej dolnego znacznika może doprowadzić do poważnych uszkodzeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA