REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: kontrola hamulców

Robert Kuśpiel
Kontrola hamulców w Nissanie Primera P10/P11.
Kontrola hamulców w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

Od poprawnego stanu hamulców zależy bezpieczeństwa nasze i innych użytkowników dróg. W poradniku tym pokażemy, jak prawidłowo przeprowadzić kontrolę hamulców w Nissanie Primera P10/P11.

Kontrolę hamulców w Nissanie Primera P10/P11 należy wykonać, co 15 000 kilometrów o ile nie dokonamy w międzyczasie wymiany któregoś z elementów eksploatacyjnych układu hamulcowego. Zaczynamy od sprawdzenia klocków na przedniej osi. Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy przód auta. Podkładamy kobyłki i zdejmujemy koła. Jeżeli stwierdzimy nadmierne zużycie klocków lub ich wysokość będzie bardzo mała należy wymienić z każdej strony.

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc przeprowadzić dokładne sprawdzenie należałoby zdjąć klocki hamulcowe i dokładnie je oczyścić razem z zaciskami. Taka decyzja pozwoli nam na dokładne sprawdzenie działania zacisku oraz sprawdzenie tarcz hamulcowych. Zakładamy ponownie koła i opuszczamy samochód. Możemy teraz przejść do tylnych hamulców. Wkładamy pod przód auta kliny i unosimy tył auta a następnie opieramy na kobyłkach.

Zobacz też: Jak wyeliminować "piszczenie" hamulców?

Kontrolę wykonujemy tak samo jak w przypadku przednich klocków. W przypadku hamulca bębnowego wymagane jest zdjęcie bębna. Na koniec warto sprawdzić i ewentualnie wyregulować hamulec ręczny. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. Tylne hamulce są samo-regulacyjne, jedynie linki wymagają regularnego ustawienia. Ręczny powinien być na tyle sprawny, żeby zatrzymać auto stojące na stromym wzniesieniu.

REKLAMA

Wszelkie nieprawidłowości w działaniu powinny być natychmiast wyeliminowane. Sprawdzenie działania ręcznego najlepiej wykonać po kontroli tylnych klocków – mamy wtedy uniesiony tył auta. Zwalniamy go i staramy się obrócić tylnymi kołami. Delikatny opór jest dopuszczalny, jednak powinny się obracać bez użycia dużej siły.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak oszczędzać hamulce?

W wersji z tylnymi hamulcami tarczowymi warto sprawdzić czy dźwignia ręcznego na zaciskach po powrocie opiera się o śruby oporowe (hamulec ręczny całkowicie spuszczony). Najlepiej sprawdzić to przy zdjętych kołach. Zaciągamy hamulec ręczny i liczymy kliknięcia potrzebne do całkowitego zaciągnięcia ręcznego. Powinny mieścić się w zakresie od 6 do 8 w innym przypadku potrzebna jest regulacja.

Nakrętka regulująca znajduje się pod dźwignią ręcznego, aby się do niej dostać potrzebny jest demontaż tunelu. Obracamy ją stopniowo i sprawdzamy ponownie liczbę kliknięć. Na koniec sprawdzamy czy lampka sygnalizująca zaciągnięcie ręcznego prawidłowo się zaświeca. W przeciwnym wypadku należy podgiąć wspornik przełącznika. Po zakończeniu zakładamy tylne koła i wykonujemy test hamulca ręcznego.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA