REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: kontrola hamulców

Robert Kuśpiel
Kontrola hamulców w Nissanie Primera P10/P11.
Kontrola hamulców w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

Od poprawnego stanu hamulców zależy bezpieczeństwa nasze i innych użytkowników dróg. W poradniku tym pokażemy, jak prawidłowo przeprowadzić kontrolę hamulców w Nissanie Primera P10/P11.

Kontrolę hamulców w Nissanie Primera P10/P11 należy wykonać, co 15 000 kilometrów o ile nie dokonamy w międzyczasie wymiany któregoś z elementów eksploatacyjnych układu hamulcowego. Zaczynamy od sprawdzenia klocków na przedniej osi. Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy przód auta. Podkładamy kobyłki i zdejmujemy koła. Jeżeli stwierdzimy nadmierne zużycie klocków lub ich wysokość będzie bardzo mała należy wymienić z każdej strony.

REKLAMA

Chcąc przeprowadzić dokładne sprawdzenie należałoby zdjąć klocki hamulcowe i dokładnie je oczyścić razem z zaciskami. Taka decyzja pozwoli nam na dokładne sprawdzenie działania zacisku oraz sprawdzenie tarcz hamulcowych. Zakładamy ponownie koła i opuszczamy samochód. Możemy teraz przejść do tylnych hamulców. Wkładamy pod przód auta kliny i unosimy tył auta a następnie opieramy na kobyłkach.

Zobacz też: Jak wyeliminować "piszczenie" hamulców?

REKLAMA

Kontrolę wykonujemy tak samo jak w przypadku przednich klocków. W przypadku hamulca bębnowego wymagane jest zdjęcie bębna. Na koniec warto sprawdzić i ewentualnie wyregulować hamulec ręczny. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. Tylne hamulce są samo-regulacyjne, jedynie linki wymagają regularnego ustawienia. Ręczny powinien być na tyle sprawny, żeby zatrzymać auto stojące na stromym wzniesieniu.

Wszelkie nieprawidłowości w działaniu powinny być natychmiast wyeliminowane. Sprawdzenie działania ręcznego najlepiej wykonać po kontroli tylnych klocków – mamy wtedy uniesiony tył auta. Zwalniamy go i staramy się obrócić tylnymi kołami. Delikatny opór jest dopuszczalny, jednak powinny się obracać bez użycia dużej siły.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak oszczędzać hamulce?

W wersji z tylnymi hamulcami tarczowymi warto sprawdzić czy dźwignia ręcznego na zaciskach po powrocie opiera się o śruby oporowe (hamulec ręczny całkowicie spuszczony). Najlepiej sprawdzić to przy zdjętych kołach. Zaciągamy hamulec ręczny i liczymy kliknięcia potrzebne do całkowitego zaciągnięcia ręcznego. Powinny mieścić się w zakresie od 6 do 8 w innym przypadku potrzebna jest regulacja.

Nakrętka regulująca znajduje się pod dźwignią ręcznego, aby się do niej dostać potrzebny jest demontaż tunelu. Obracamy ją stopniowo i sprawdzamy ponownie liczbę kliknięć. Na koniec sprawdzamy czy lampka sygnalizująca zaciągnięcie ręcznego prawidłowo się zaświeca. W przeciwnym wypadku należy podgiąć wspornik przełącznika. Po zakończeniu zakładamy tylne koła i wykonujemy test hamulca ręcznego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    REKLAMA

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA