REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: wymiana filtra paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa w Nissanie Primera P10/P11.
Wymiana filtru paliwa w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtru paliwa jest bardzo ważna przy eksploatacji każdego auta. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo wymienić filtr paliwa w Nissanie Primera P10/P11 z silnikiem 1.6 i 2.0.

Wymianę filtra paliwa w Nissanie Primera P10/P11 przewiduje się co 30 000 kilometrów. Jednak nie może być to rzadziej, niż co roku. Jeśli chodzi o wybór odpowiedniego filtra to mamy szeroką gamę. Do 50 zł można wybrać dobrą firmę. Od tego, jaki mamy silnik zależy tok postępowania wymiany. Jeśli mamy silnik o wtrysku paliwa musimy zacząć od obniżenia ciśnienie w układzie. W wersjach gaźnikowych ten krok jest pominięty.

REKLAMA

Zaczynamy obniżać ciśnienie w układzie. Obwód zasilania składa się z pompy paliwa, filtru paliwa, wtryskiwacza paliwa, regulatora ciśnienia oraz łączących te wszystkie elementy przewodów. W nich znajduje się paliwo pod ciśnieniem podczas pracy silnika i włączenia zapłonu. Po wyłączeniu jest ono obecne przez pewien czas.

Zobacz też: Docieranie układu napędowego. Poradnik

REKLAMA

Pierwszy krok to odłączenie bezpiecznika elektrycznej pompy paliwa. Nie jest on opisany jednak możemy go zlokalizować na podstawie naklejki znajdującej się na wewnętrznej stronie pokrywy. Teraz włączamy silnik i zostawiamy go na biegu jałowym i czekamy aż sam zgaśnie. Próbujemy uruchomić silnik jeszcze raz w celu sprawdzenia czy ciśnienie zostało obniżone. Na końcu odłączamy klemę minusową akumulatora.

Odpinamy zaciski mocujące i odłączamy elastyczne przewody paliwowe od filtru. Luzujemy śrubę zacisku mocującego i wysuwamy go z niego przed tym zaznaczając kierunek strzałki na obudowie. Wyjmujemy zużyty filtr z samochodu i montujemy nowy w zacisku. Należy się upewnić czy strzałka na obudowie jest skierowana zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa, czyli w kierunku gaźnika zespołu wtryskowego (tyczy się to silników SPI) lub w kierunku kolektora paliwa (silniki MPI).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czym skutkuje zatankowanie złego paliwa?

Podczas montażu strzałka na filtrze paliwa powinna kierować w to samo miejsce, które zaznaczyliśmy przy demontażu Podłączamy elastyczne przewody paliwa i mocujemy je za pomocą specjalnych zacisków. Pozostało nam uruchomić silnik i sprawdzić czy w miejscu połączeń elastycznych z filtrem nie ma wycieków. Po kilku dniach od zamontowania warto jeszcze raz sprawdzić czy nie ma widocznych śladów wynikających z nieszczelności połączeń.

Zalecamy wymieniać filtr co rok, jeżeli wykonujemy mniejszy przebieg niż 30 000 rocznie. Jak widać cała operacja nie jest trudna i można ją przeprowadzić samemu bez skomplikowanych narzędzi. Na koniec pozostaje nam włożyć ponownie bezpiecznik od pompy paliwa i podłączyć klemę akumulatora.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA