Nissan Primera P10/P11: wymiana filtra paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Wymianę filtra paliwa w Nissanie Primera P10/P11 przewiduje się co 30 000 kilometrów. Jednak nie może być to rzadziej, niż co roku. Jeśli chodzi o wybór odpowiedniego filtra to mamy szeroką gamę. Do 50 zł można wybrać dobrą firmę. Od tego, jaki mamy silnik zależy tok postępowania wymiany. Jeśli mamy silnik o wtrysku paliwa musimy zacząć od obniżenia ciśnienie w układzie. W wersjach gaźnikowych ten krok jest pominięty.
REKLAMA
Zaczynamy obniżać ciśnienie w układzie. Obwód zasilania składa się z pompy paliwa, filtru paliwa, wtryskiwacza paliwa, regulatora ciśnienia oraz łączących te wszystkie elementy przewodów. W nich znajduje się paliwo pod ciśnieniem podczas pracy silnika i włączenia zapłonu. Po wyłączeniu jest ono obecne przez pewien czas.
Zobacz też: Docieranie układu napędowego. Poradnik
REKLAMA
Pierwszy krok to odłączenie bezpiecznika elektrycznej pompy paliwa. Nie jest on opisany jednak możemy go zlokalizować na podstawie naklejki znajdującej się na wewnętrznej stronie pokrywy. Teraz włączamy silnik i zostawiamy go na biegu jałowym i czekamy aż sam zgaśnie. Próbujemy uruchomić silnik jeszcze raz w celu sprawdzenia czy ciśnienie zostało obniżone. Na końcu odłączamy klemę minusową akumulatora.
Odpinamy zaciski mocujące i odłączamy elastyczne przewody paliwowe od filtru. Luzujemy śrubę zacisku mocującego i wysuwamy go z niego przed tym zaznaczając kierunek strzałki na obudowie. Wyjmujemy zużyty filtr z samochodu i montujemy nowy w zacisku. Należy się upewnić czy strzałka na obudowie jest skierowana zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa, czyli w kierunku gaźnika zespołu wtryskowego (tyczy się to silników SPI) lub w kierunku kolektora paliwa (silniki MPI).
Zobacz też: Czym skutkuje zatankowanie złego paliwa?
Podczas montażu strzałka na filtrze paliwa powinna kierować w to samo miejsce, które zaznaczyliśmy przy demontażu Podłączamy elastyczne przewody paliwa i mocujemy je za pomocą specjalnych zacisków. Pozostało nam uruchomić silnik i sprawdzić czy w miejscu połączeń elastycznych z filtrem nie ma wycieków. Po kilku dniach od zamontowania warto jeszcze raz sprawdzić czy nie ma widocznych śladów wynikających z nieszczelności połączeń.
Zalecamy wymieniać filtr co rok, jeżeli wykonujemy mniejszy przebieg niż 30 000 rocznie. Jak widać cała operacja nie jest trudna i można ją przeprowadzić samemu bez skomplikowanych narzędzi. Na koniec pozostaje nam włożyć ponownie bezpiecznik od pompy paliwa i podłączyć klemę akumulatora.
REKLAMA
REKLAMA