REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: wymiana filtra paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa w Nissanie Primera P10/P11.
Wymiana filtru paliwa w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtru paliwa jest bardzo ważna przy eksploatacji każdego auta. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo wymienić filtr paliwa w Nissanie Primera P10/P11 z silnikiem 1.6 i 2.0.

Wymianę filtra paliwa w Nissanie Primera P10/P11 przewiduje się co 30 000 kilometrów. Jednak nie może być to rzadziej, niż co roku. Jeśli chodzi o wybór odpowiedniego filtra to mamy szeroką gamę. Do 50 zł można wybrać dobrą firmę. Od tego, jaki mamy silnik zależy tok postępowania wymiany. Jeśli mamy silnik o wtrysku paliwa musimy zacząć od obniżenia ciśnienie w układzie. W wersjach gaźnikowych ten krok jest pominięty.

REKLAMA

Zaczynamy obniżać ciśnienie w układzie. Obwód zasilania składa się z pompy paliwa, filtru paliwa, wtryskiwacza paliwa, regulatora ciśnienia oraz łączących te wszystkie elementy przewodów. W nich znajduje się paliwo pod ciśnieniem podczas pracy silnika i włączenia zapłonu. Po wyłączeniu jest ono obecne przez pewien czas.

Zobacz też: Docieranie układu napędowego. Poradnik

REKLAMA

Pierwszy krok to odłączenie bezpiecznika elektrycznej pompy paliwa. Nie jest on opisany jednak możemy go zlokalizować na podstawie naklejki znajdującej się na wewnętrznej stronie pokrywy. Teraz włączamy silnik i zostawiamy go na biegu jałowym i czekamy aż sam zgaśnie. Próbujemy uruchomić silnik jeszcze raz w celu sprawdzenia czy ciśnienie zostało obniżone. Na końcu odłączamy klemę minusową akumulatora.

Odpinamy zaciski mocujące i odłączamy elastyczne przewody paliwowe od filtru. Luzujemy śrubę zacisku mocującego i wysuwamy go z niego przed tym zaznaczając kierunek strzałki na obudowie. Wyjmujemy zużyty filtr z samochodu i montujemy nowy w zacisku. Należy się upewnić czy strzałka na obudowie jest skierowana zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa, czyli w kierunku gaźnika zespołu wtryskowego (tyczy się to silników SPI) lub w kierunku kolektora paliwa (silniki MPI).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czym skutkuje zatankowanie złego paliwa?

Podczas montażu strzałka na filtrze paliwa powinna kierować w to samo miejsce, które zaznaczyliśmy przy demontażu Podłączamy elastyczne przewody paliwa i mocujemy je za pomocą specjalnych zacisków. Pozostało nam uruchomić silnik i sprawdzić czy w miejscu połączeń elastycznych z filtrem nie ma wycieków. Po kilku dniach od zamontowania warto jeszcze raz sprawdzić czy nie ma widocznych śladów wynikających z nieszczelności połączeń.

Zalecamy wymieniać filtr co rok, jeżeli wykonujemy mniejszy przebieg niż 30 000 rocznie. Jak widać cała operacja nie jest trudna i można ją przeprowadzić samemu bez skomplikowanych narzędzi. Na koniec pozostaje nam włożyć ponownie bezpiecznik od pompy paliwa i podłączyć klemę akumulatora.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA