REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Primera P10/P11: wymiana filtra paliwa

Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa w Nissanie Primera P10/P11.
Wymiana filtru paliwa w Nissanie Primera P10/P11.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtru paliwa jest bardzo ważna przy eksploatacji każdego auta. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo wymienić filtr paliwa w Nissanie Primera P10/P11 z silnikiem 1.6 i 2.0.

Wymianę filtra paliwa w Nissanie Primera P10/P11 przewiduje się co 30 000 kilometrów. Jednak nie może być to rzadziej, niż co roku. Jeśli chodzi o wybór odpowiedniego filtra to mamy szeroką gamę. Do 50 zł można wybrać dobrą firmę. Od tego, jaki mamy silnik zależy tok postępowania wymiany. Jeśli mamy silnik o wtrysku paliwa musimy zacząć od obniżenia ciśnienie w układzie. W wersjach gaźnikowych ten krok jest pominięty.

REKLAMA

Zaczynamy obniżać ciśnienie w układzie. Obwód zasilania składa się z pompy paliwa, filtru paliwa, wtryskiwacza paliwa, regulatora ciśnienia oraz łączących te wszystkie elementy przewodów. W nich znajduje się paliwo pod ciśnieniem podczas pracy silnika i włączenia zapłonu. Po wyłączeniu jest ono obecne przez pewien czas.

Zobacz też: Docieranie układu napędowego. Poradnik

REKLAMA

Pierwszy krok to odłączenie bezpiecznika elektrycznej pompy paliwa. Nie jest on opisany jednak możemy go zlokalizować na podstawie naklejki znajdującej się na wewnętrznej stronie pokrywy. Teraz włączamy silnik i zostawiamy go na biegu jałowym i czekamy aż sam zgaśnie. Próbujemy uruchomić silnik jeszcze raz w celu sprawdzenia czy ciśnienie zostało obniżone. Na końcu odłączamy klemę minusową akumulatora.

Odpinamy zaciski mocujące i odłączamy elastyczne przewody paliwowe od filtru. Luzujemy śrubę zacisku mocującego i wysuwamy go z niego przed tym zaznaczając kierunek strzałki na obudowie. Wyjmujemy zużyty filtr z samochodu i montujemy nowy w zacisku. Należy się upewnić czy strzałka na obudowie jest skierowana zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa, czyli w kierunku gaźnika zespołu wtryskowego (tyczy się to silników SPI) lub w kierunku kolektora paliwa (silniki MPI).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czym skutkuje zatankowanie złego paliwa?

Podczas montażu strzałka na filtrze paliwa powinna kierować w to samo miejsce, które zaznaczyliśmy przy demontażu Podłączamy elastyczne przewody paliwa i mocujemy je za pomocą specjalnych zacisków. Pozostało nam uruchomić silnik i sprawdzić czy w miejscu połączeń elastycznych z filtrem nie ma wycieków. Po kilku dniach od zamontowania warto jeszcze raz sprawdzić czy nie ma widocznych śladów wynikających z nieszczelności połączeń.

Zalecamy wymieniać filtr co rok, jeżeli wykonujemy mniejszy przebieg niż 30 000 rocznie. Jak widać cała operacja nie jest trudna i można ją przeprowadzić samemu bez skomplikowanych narzędzi. Na koniec pozostaje nam włożyć ponownie bezpiecznik od pompy paliwa i podłączyć klemę akumulatora.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA