REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System monitoringu pojazdu - proces odzyskiwania skradzionego auta

System monitoringu pojazdu - proces odzyskiwania skradzionego auta.
System monitoringu pojazdu - proces odzyskiwania skradzionego auta.

REKLAMA

REKLAMA

Jak, od tzw. kuchni wygląda proces odzyskiwania skradzionego pojazdu, w którym został zainstalowany monitoring? Czy to prawda, że służby wyruszają do akcji już kilka sekund po ruszeniu pojazdu z miejsca?

Zwykle procedura odzyskiwania samochodu wyposażonego w system lokalizacji wygląda następująco: właściciel lub użytkownik auta informuje o kradzieży policję i centralę alarmową firmy oferującej rozwiązanie do monitoringu. Po weryfikacji zgłoszenia rozpoczyna się akcja poszukiwawcza, prowadzona w ścisłej współpracy z mundurowymi.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Droższy mandat za leasingowane auto

Czy pracownicy centrum monitoringu wyruszają w pościg za złodziejem?

„W trakcie działań kontaktujemy się z Policją i w chwili, kiedy ustalimy rejon, w którym znajduje się poszukiwany pojazd, wzywamy funkcjonariuszy w celu finalnego zlokalizowania samochodu lub wskazania dokładnego miejsca jego ukrycia. Następnie, na podstawie protokołu, przekazujemy odnalezione mienie Policji do dalszych czynności procesowych” – mówi Mirosław Marianowski, security manager, Gannet Guard Systems.

Podkreśla, że przy okazji zwalczania przestępczości samochodowej zawsze trzeba się liczyć z zagrożeniem ze strony przeciwnej. „Dlatego nie podejmujemy żadnych pościgów, aby nie narażać na niebezpieczeństwo własnych pracowników i osób postronnych. Zdarza się, że w trakcie interwencji policyjnych przy zatrzymywaniu złodziei samochodowych dochodzi do pościgów i kolizji, a nawet do użycia broni palnej” – podkreśla Marianowski.

REKLAMA

Zobacz też: Likwidacja szkody powypadkowej przy nieznanym sprawcy albo braku OC w Niemczech

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak do kwestii monitoringu podchodzą policjanci?

Jak na działania firm oferujących systemy monitoringu reagują mundurowi? Wszystko zależy od konkretnych osób. „Zdarzali się tacy policjanci, którzy po wskazaniu im miejsca ukrycia kilku skradzionych maszyn budowlanych stwierdzali, że przez nas zarwali noc, bo musieli przygotowywać stosowną dokumentację. Inni po przyjeździe na miejsce zlokalizowanego pojazdu witali nas słowami >Wreszcie poznaliśmy ekipę, o której sprzęcie do namierzania krążą legendy<, a następnie pisali podziękowanie za odnalezienie skradzionej koparki” – wspomina Marianowski.

Podkreśla jednocześnie, że odnalezienie pojazdu wymaga z jednej strony nakładów finansowych na sprzęt, a z drugiej odpowiedniego wyszkolenia pracowników. „Aby działania w ramach świadczonych usług były skuteczne, firma Gannet Guard Systems musiała zainwestować duże pieniądze w infrastrukturę, tj. stacje monitorujące nieunijne przejścia graniczne, maszty antenowe itp. Konieczne było także przystosowanie wynajmowanych samolotów do montażu instalacji systemów radionamiarowych (Gannet Guard Systems oferuje systemy bazujące na lokalizacji radiowej, a nie tylko bazującej na rozwiązaniach typu GPS/GSM – przyp. red.), zakupienie odpowiedniej ilości sprzętu i umieszczenie go w samochodach radionamiarowych, a także wyszkolenie personelu obsługującego systemy radionamiarowe” – podkreśla Marianowski.

Autorem tekstu jest Maciej Pobocha, Lokalizacja.info

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA