REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Steruj domem poprzez smartfona

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Connected Life Magazine
Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.
Steruj domem poprzez smartfona. Fot. Fotolia
Steruj domem poprzez smartfona. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Systemy przeznaczone do domów inteligentnych stają się coraz popularniejsze. Dzięki nim z poziomu smartfona możemy sterować m.in. temperaturą we wnętrzach (w tym w garażu), a nawet zamknąć okna, czy bramę wjazdową.

Czy przed nami kolejna wojna standardów? Tym razem do rywalizacji przystąpiły firmy tworzące rozwiązania dla domów inteligentnych. I to nie byle jakie firmy: wielkie koncerny znane na całym świecie. Własne rozwiązania prezentują nie tylko giganci elektroniki tacy jak Apple, LG czy Samsung, ale także firmy znane z działalności w wielu branżach i sektorach przemysłu takie jak Bosch. Niemcy przedstawili nową wizję rozwiązań dla miłośników domów zaawansowanych technologicznie.

REKLAMA

Zobacz też: Jaką lampę warsztatową wybrać?

REKLAMA

Dom inteligentny wg Boscha to budynek wyposażony w kompleksowy system energetyczny. Firma zajęła się tym, czego przynajmniej na razie unikają giganci elektroniki: zapewnieniem odpowiedniej infrastruktury bez której trudno byłoby o energię, ciepło i właściwe chłodzenie. Całość reklamowana jest jako energetyczne rozwiązanie connected dla gospodarstw domowych.

Niemcy stworzyli kompleksowy system złożony z paneli solarnych, modułów grzewczych, pomp ciepła, smart termostatów, a także magazynu energii, by uzyskać jak najlepszą samowystarczalność domu. Intencją projektantów było uzyskanie nie tylko jak najniższego zużycia energii, ale  i przynajmniej częściowego uniezależnienia się od tradycyjnego dostawcy energii. Przy okazji nie zabrakło gadżetów, bez których trudno sobie wyobrazić smart home. Stąd domownicy mają dostęp do zdalnie sterowanego termostatu regulującego temperaturę nie tylko na podstawie bieżącej pogody, lecz również prognozy udostępnianej w trybie on-line. Sprzęt, podobnie jak słynny już termostat Nest, rozpoznaje kiedy mieszkanie lub dom opuścili wszyscy domownicy i na tej podstawie koryguje pracę systemu grzewczego i chłodzącego (przecież nie ma potrzeby utrzymywać takiej samej temperatury, gdy dom stoi pusty).

Zobacz też: Samochody zasilą mieszkania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Z perspektywy użytkownika nowy system Boscha może być zarządzany za pośrednictwem aplikacji w smartfonie czy tablecie. W dowolnej chwili da się nie tylko skonfigurować działanie całego zestawu, ale także sprawdzić jego stan pracy. To oczywiście najmodniejszy gadżet, którym zwykle chwalą się producenci domowej automatyki. Najczęściej jednak pomijają jedno: dobrze skonfigurowany system nie wymaga żadnej ingerencji użytkownika. W przeciwnym wypadku świadczy o słabej pracy integratora.

Nie trudno o wrażenie, że Bosch z istniejących już rozwiązań stworzył gotowy ekosystem. Mając w portfolio rozwiązania z zakresu techniki grzewczej, klimatyzacji, termostatów i techniki solarnej łatwo przygotować gotowy zestaw. Osobną kwestią pozostaje zdolność do integracji z innymi systemami domowej automatyki, by uwolnić domowników od problemu używania kilku aplikacji do zarządzania całym wyposażeniem domu. Ale o tym zwykle wspomina się już dość rzadko.

Tekst: Tomasz Okurowski

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA