Jakie samochody najczęściej trafiają do warsztatu? Mamy listę marek
REKLAMA
REKLAMA
- Naprawy samochodów pod lupą. 18 tys. napraw i 800 warsztatów
- Jakie samochody najczęściej trafiają do warsztatu?
- Jakie samochody najrzadziej trafiają do warsztatu?
Naprawy samochodów pod lupą. 18 tys. napraw i 800 warsztatów
Badanie przeprowadzone przez serwis Dobrymechanik.pl wydaje się mocno miarodajne. Podczas wyliczania wyników, eksperci wzięli pod uwagę ponad 18 tys. wizyt serwisowych w sieci blisko 800 warsztatów. Te zostały zarejestrowane w portalu między 1 maja 2022 roku a 30 kwietnia 2023 roku. W sumie w zestawieniu pojawiło się 30 marek motoryzacyjnych. My do zaprezentowania wybraliśmy pięć najlepszych i pięć najgorszych.
REKLAMA
Jakie samochody najczęściej trafiają do warsztatu?
Liderem wśród marek samochodów najczęściej naprawianych w Polsce, zdecydowanie jest Opel. To bez wątpienia zła informacja. Optymistyczna z kolei jest taka, że w jego przypadku kierowcy mogą liczyć na najniższy koszt średniej naprawy. Niemieckie auta uda się najtaniej naprawić wśród pierwszej piątki zestawienia. Miejsce drugie przypadło Fordowi, trzecie Renault, czwarte Audi, a piąte Skodzie.
Zauważacie w tym punkcie pewną analogię? Otóż pierwsza piątka dość wiernie pokrywa się z zestawieniem najczęściej kupowanych aut na rynku wtórnym w Polsce. Być może zatem popularność wizyt warsztatowych w tym przypadku wynika z popularności tych modeli? To mocno prawdopodobne.
Jakie samochody najrzadziej trafiają do warsztatu?
REKLAMA
Jeżeli chodzi o biegun przeciwny, najrzadziej w warsztacie na naprawach pojawiają się samochody marki Alfa Romeo. I ta informacja może stanowić prawdziwe zaskoczenie! Włoskie auta raczej nigdy w Polsce nie były bowiem kojarzone z trwałością. Mniej optymistyczne jest jednak to, że w tym przypadku kierowca musi przygotować się na spory wydatek. Średnia cena wizyty w serwisie sięgnęła bowiem 810 zł.
Na ostateczny koszt wizyty w warsztacie ma wpływ wiele czynników, ale największe znaczenie ma poziom skomplikowania usterki oraz złożoność budowy pojazdu, co wpływa bezpośrednio na to, ile czasu mechanik musi poświęcić na naprawę. Istotny jest segment i wartość, jaką reprezentuje dany samochód oraz dostępność i popularność części — komentuje Tomasz Małecki, ekspert portalu DobryMechanik.pl.
Na dalszych pozycjach pojawiają się kolejne zaskoczenia. Bo o ile dobry wynik uzyskany przez Suzuki czy Mitsubishi nikogo w Polsce raczej nie zdziwi, o tyle drugie miejsce Dacii i trzecie Mini ponownie wprawia w osłupienie. Ani rumuńskie modele, ani brytyjskie nie były do tej pory chwalone w kwestii bezawaryjności.
REKLAMA
REKLAMA