REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy kupować części nowe, kiedy regenerowane, a kiedy używane?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paulina Samoraj
Kiedy kupować części nowe, kiedy regenerowane, a kiedy używane? Fot. Fotolia
Kiedy kupować części nowe, kiedy regenerowane, a kiedy używane? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Posiadając auto trzeba liczyć się z kosztami. Od nas jednak zależy stan i jakoś podzespołów, które zamontujemy. Kiedy zdecydować się na nowe części, a kiedy można wybrać tańsze rozwiązania?

Kiedy stosować tylko części nowe?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę czy dany element bezpośrednio wpływa na nasze bezpieczeństwo. Głównie dotyczy to podzespołów układu hamulcowego: klocków, tarcz, przewodów i pomp oraz układu kierowniczego – wahaczy, drążków oraz końcówek. Użycie tańszego odpowiednika wiąże się z dużym ryzykiem dla naszego życia i zdrowia.

REKLAMA

Do stanu elementów mających wpływ na nasze bezpieczeństwo zaliczyć należy również układ zawieszenia. Mocno zużyte sprężyny zawieszenia mogą wyrządzić wiele szkód. Znajdują się one w bliskim otoczeniu koła, dlatego też ewentualne ich pęknięcie mogło by doprowadzić do uszkodzenia opony.

Dodatkowo według prawa musimy naprawić lub wymienić uszkodzone części układu wydechowego na nowe. Ma to na celu mniejszej emisji splin i dobro środowiska.

Jednak nie jesteśmy ograniczeni tylko do kupna nowych elementów. Na rynku dostępne są wysokiej klasy, tańsze zamienniki, które również charakteryzują się podobnymi parametrami. Dlatego też nie ma nic złego w wyborze tańszego oleju lub filtru.

Zobacz też: Czyszczenie silnika suchym lodem – koszty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Części regenerowane

REKLAMA

Czasem jednak bywa tak, że wymiana na nowe niektórych podzespołów jest zwyczajnie nieopłacalna lub w skrajnych przypadkach niemożliwa. W takiej sytuacje niezwykle pomocne są części regenerowane. Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku drogich turbosprężarek. Za połowę ceny, po regeneracji, otrzymać można w pełni sprawny produkt, w którym wszystkie części zostały wymienione na nowe. Dotyczy to również przekładni kierowniczych.
Częstym problemem elementów regenerowanych jest brak zamienników. Przykładem tego są zaciski hamulcowe w niektórych pojazdach. W takiej sytuacji należy wybrać podzespoły odnowione przez wyspecjalizowane serwisy.

Stosowanie części używanych ma swoje zalety i wady. Klasyczny problem elementów wcześniej eksploatowanych to brak gwarancji. Zawsze istnieje ryzyko, że dana, naprawiona usterka może w każdej chwili powrócić. Niejednokrotnie zdarza się, że części używane pochodzą z pojazdów, które uległy wypadkowi. Zatem nie znamy ich dokładnego stopnia uszkodzenia.  Jeżeli już z różnych względów zdecydujemy się na używane elementy, pamiętajmy, żeby dotyczyły one wyłącznie części niemających wpływu na nasze bezpieczeństwo. Do tej grupy należą na przykład podnośniki okien, elementy drzwi lub tapicerki czy nawet boczne szyby.

Zobacz też: Nowoczesne warsztaty mechaniczne - jak wybrać najlepszy?

Źródło: materiały prasowe Martom

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA