REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy kupować części nowe, kiedy regenerowane, a kiedy używane?

Paulina Samoraj
Kiedy kupować części nowe, kiedy regenerowane, a kiedy używane? Fot. Fotolia
Kiedy kupować części nowe, kiedy regenerowane, a kiedy używane? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Posiadając auto trzeba liczyć się z kosztami. Od nas jednak zależy stan i jakoś podzespołów, które zamontujemy. Kiedy zdecydować się na nowe części, a kiedy można wybrać tańsze rozwiązania?

Kiedy stosować tylko części nowe?

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę czy dany element bezpośrednio wpływa na nasze bezpieczeństwo. Głównie dotyczy to podzespołów układu hamulcowego: klocków, tarcz, przewodów i pomp oraz układu kierowniczego – wahaczy, drążków oraz końcówek. Użycie tańszego odpowiednika wiąże się z dużym ryzykiem dla naszego życia i zdrowia.

REKLAMA

Do stanu elementów mających wpływ na nasze bezpieczeństwo zaliczyć należy również układ zawieszenia. Mocno zużyte sprężyny zawieszenia mogą wyrządzić wiele szkód. Znajdują się one w bliskim otoczeniu koła, dlatego też ewentualne ich pęknięcie mogło by doprowadzić do uszkodzenia opony.

Dodatkowo według prawa musimy naprawić lub wymienić uszkodzone części układu wydechowego na nowe. Ma to na celu mniejszej emisji splin i dobro środowiska.

Jednak nie jesteśmy ograniczeni tylko do kupna nowych elementów. Na rynku dostępne są wysokiej klasy, tańsze zamienniki, które również charakteryzują się podobnymi parametrami. Dlatego też nie ma nic złego w wyborze tańszego oleju lub filtru.

Zobacz też: Czyszczenie silnika suchym lodem – koszty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Części regenerowane

REKLAMA

Czasem jednak bywa tak, że wymiana na nowe niektórych podzespołów jest zwyczajnie nieopłacalna lub w skrajnych przypadkach niemożliwa. W takiej sytuacje niezwykle pomocne są części regenerowane. Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku drogich turbosprężarek. Za połowę ceny, po regeneracji, otrzymać można w pełni sprawny produkt, w którym wszystkie części zostały wymienione na nowe. Dotyczy to również przekładni kierowniczych.
Częstym problemem elementów regenerowanych jest brak zamienników. Przykładem tego są zaciski hamulcowe w niektórych pojazdach. W takiej sytuacji należy wybrać podzespoły odnowione przez wyspecjalizowane serwisy.

Stosowanie części używanych ma swoje zalety i wady. Klasyczny problem elementów wcześniej eksploatowanych to brak gwarancji. Zawsze istnieje ryzyko, że dana, naprawiona usterka może w każdej chwili powrócić. Niejednokrotnie zdarza się, że części używane pochodzą z pojazdów, które uległy wypadkowi. Zatem nie znamy ich dokładnego stopnia uszkodzenia.  Jeżeli już z różnych względów zdecydujemy się na używane elementy, pamiętajmy, żeby dotyczyły one wyłącznie części niemających wpływu na nasze bezpieczeństwo. Do tej grupy należą na przykład podnośniki okien, elementy drzwi lub tapicerki czy nawet boczne szyby.

Zobacz też: Nowoczesne warsztaty mechaniczne - jak wybrać najlepszy?

Źródło: materiały prasowe Martom

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA