Nowoczesne warsztaty mechaniczne - jak wybrać najlepszy?
REKLAMA
REKLAMA
Nowe rozwiązania, nowe problemy
Samochody i ich podzespoły, co naturalne mają swoją określoną żywotność eksploatacyjną. Niektóre z nich są bardziej lub mniej awaryjne, ale wszystkie i tak wymagają stosownego serwisowania przez wyszkolonych mechaników i przy użyciu nowoczesnego zaplecza technicznego. Nie sposób bowiem jest obecnie naprawiać tak skomplikowane konstrukcje w przydomowych garażach, tym bardziej, że oczekiwania i potrzeby kierowców są wysokie i precyzyjnie określone. Małym, rodzinnym warsztatom coraz trudniej jest dotrzymać kroku nowoczesnym technologiom, a te które chcą się utrzymać na bardzo konkurencyjnym rynku muszą stawać się miejscami z kompleksowo wyposażonymi parkami narzędziowymi, wszechstronnie wyszkolonymi mechanikami i ze strategicznym podejściem do klientów.
REKLAMA
Zobacz też: Przegląd auta przed wakacyjnym wyjazdem – na co zwrócić uwagę?
Warsztaty mechaniki pojazdowej - wczoraj i dziś
Przez wiele lat poziom polskiej motoryzacji pozostawiał wiele do życzenia i zdecydowanie odstawał od tego w krajach Europy zachodniej. Swój wyraz miało to również w jakości świadczonych usług serwisowych. Warsztaty samochodowe jeszcze do niedawna utożsamiane były niejednokrotnie z małymi garażami, w których mało schludni mechanicy, przy zastosowaniu prostych i podstawowych narzędzi, utrzymywali samochody przy życiu. Zaufanie do nich też nie należało do największych, bo panowała dość powszechna opinia, że mechanicy biorą pieniądze za niewykonane usługi
i niewymienione części.
Specjalistyczne narzędzia i wyszkolenie pracownicy
Współczesne serwisy samochodowe wyposażone są w nowoczesne oprzyrządowanie pozwalające na pełna diagnostykę działania wszelkich podzespołów samochodu. Jednak nawet najlepsze urządzenia stają się bezużyteczne bez odpowiednio wyszkolonych i doświadczonych mechaników. Ich wiedza powinna być stale pogłębiana szkoleniami, aby mogli płynnie poruszać się po technologicznych zakamarkach nowoczesnych pojazdów.
Zobacz też: Kupno części przez Internet- kiedy przysługuje nam prawo do jej zwrotu?
”W rywalizacji sportowej bez wątpienia liczą się umiejętności i doświadczenie kierowcy. Do osiągania najwyższych laurów niezbędna jest jednak jeszcze ekipa profesjonalistów w tym także mechaników. Bez odpowiedniego serwisowania nasze samochody daleko nie zajechałyby. Podobnie jest z pojazdami cywilnymi, które dla zachowania optymalnie dobrej kondycji technicznej również muszą być pod stałą opieką, z pewnością nie tak radykalną i intensywną, ale regularną i profesjonalną” – mówi Krzysztof Hołowczyc ambasador Motointegrator.pl
Drobna usterka i wysoki rachunek?
Awaria samochodu sama w sobie jest problemem, którego każdy chce jak najszybciej i „bezboleśnie” się pozbyć. Niejednokrotnie jednak okazuje się, że problemy piętrzą się, gdy samochód trafi do serwisu, bo okazuje się, że usterka jest poważniejsza niż sądziliśmy. Niestety bywa i tak, że podczas odbioru samochodu nieoczekiwanie rachunek za naprawę obejmuje wymianę dodatkowych elementów, o czym nie zostaliśmy poinformowani. Są to złe praktyki ponieważ klient warsztatu powinien być w pełni poinformowany o wszystkich koniecznych naprawach, kosztach oraz o tym co i kiedy musi być jeszcze zrobione w najbliższej przyszłości. Oczywiście w trakcie dokonywania samej naprawy może pojawić się konieczność dodatkowych czynności niezbędnych dla utrzymania jego sprawności jednak mechanicy nie mogą tego robić „na własną rękę”. Dlatego powinni mieć pełen kontakt z klientem, aby na bieżąco ustalać z nim zakres czynności i uzyskać na nie jego zgodę.
Wysoki poziom obsługi klienta
Klienci oczekują profesjonalnej i komfortowej obsługi, dlatego serwisy samochodowe powinny maksymalnie uprzyjemniać w nich pobyt. W oczekiwaniu na serwis pojazdu kierowca powinien móc czas ten spędzić w przyjemnym, najlepiej klimatyzowanym pomieszczeniu z dostępnością do darmowych napojów oraz aktualnej, szeroko tematycznej prasy. Codziennością jest obecnie używanie przenośnych urządzeń takich jak laptopy, smartfony czy tablety dlatego serwisy powinny również zapewnić dostęp do Internetu.
Zobacz też: Przez jakie usterki auto nie przejdzie przeglądu technicznego?
Stały przekaz informacji pomiędzy klientem a mechanikiem
Klient powinien także być informowany o przebiegu napraw i przewidywanym czasie ich ukończenia. Skrócenie czasu prac serwisowych jest możliwe, gdy mechanik na bieżąco potwierdza co wykonuje
i co zamierza zrobić. Jest to ważne wsparcie dla działu sprzedaży, który może natychmiast reagować na plan napraw. W ten sposób jest w stanie szybko zamówić niezbędne elementy, aby nie opóźniać obsługi danego pojazdu. Niemniej istotne jest utrzymywanie kontaktu z klientem, gdy ten już wyjedzie z serwisu. To daje poczucie tego, że troszczymy się o jego bezpieczeństwo i komfort oraz, że nie pozostanie ze swoimi problemami sam i będzie mógł na nas liczyć.
Źródło: materiały prasowe Motointegrator.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.