Wycieraczki szyb – elementy, konserwacja
REKLAMA
REKLAMA
Wycieraczka samochodowa składa się z kilku zaledwie elementów. Oprócz urządzenia, które służy do jej napędu, tworzy ją ramię wycieraczki i połączone z nim piórko. Ramię jest zamocowane do urządzenia napędzającego wahliwie, dzięki czemu wycieraczka może być dociskana do szyby z jednakową siłą w całym obszarze jej pracy. Siłę tę wytwarza sprężyna, ukryta wewnątrz ramienia tuż przy jego nasadzie.
REKLAMA
Zobacz też: Jak działają układy kierownicze oraz ich wspomaganie?
Konserwacja wycieraczek sprowadza się do dbałości o to, aby ramię wycieraczki można było łatwo odchylać od szyby, co wymaga czasem posmarowania „zawiasu” niewielką ilością oleju do zamków. Nadmiar smaru może natłuścić szybę, co jest ze wszech miar niewskazane. Należy dbać także o to, aby piórko wycieraczki mogło się swobodnie wychylać w obie strony. Zwykle wystarczy wypłukanie wodą osadu kurzu i błota z jego ośki.
Zobacz też: Czym jest i do czego służy turbo timer?
Błoto i kurz należy systematycznie usuwać z gumek piórek wycieraczek. Aby to wykonać, należy delikatnie przetrzeć je wzdłuż przy pomocy szmatki, zwilżonej płynem do spryskiwaczy, płynem do mycia szyb lub nawet czystą wodą. Gumki można od czasu do czasu odświeżyć, przecierając je czystą, apteczną gliceryną. Gliceryna jest łatwo zmywalna nawet czystą wodą, więc nie ma ryzyka, że jej nadmiar pozostawi smugi na szybie.
Podczas prac przy piórkach wycieraczek nie wolno dopuścić do wygięcia metalowych taśm, które usztywniają ich gumki.
REKLAMA
REKLAMA