REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać najlepszą pomoc drogową?

Kajetan Puszek
Warto wybierać profesjonalną pomoc drogową fot. Newspress
Warto wybierać profesjonalną pomoc drogową fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wybierając profesjonalną pomoc drogową zwróćmy uwagę na obszar działania firmy, czas reakcji oraz zasób sprzętu jakim dana firma dysponuje.

Jaką procedurę należy spełnić, oczekując na pomoc drogową?

Jeżeli nasz samochód ulegnie awarii na trasie to raczej nie będziemy mieli ani ochoty ani możliwości na wyszukanie najlepszej pomocy drogowej. Zadzwonimy pod pierwszy lepszy numer telefonu, który akurat wpadnie nam w ręce. Musimy to zrobić wcześniej i w razie wypadku, skorzystać z jej pomocy.

REKLAMA

Podczas usterki na drodze pamiętajmy o podstawowych procedurach, które mają za zadanie prawidłowo oznaczyć i oświetlić nasz pojazd.
Na początku uruchom oświetlenie awaryjne. Później pozostaw samochód na światłach postojowych i włącz światło wewnątrz samochodu. Ważne jest, aby oznaczyć pojazd trójkątem ostrzegawczym – dlatego zawsze miej wyposażony pojazd w wymagane elementy wyposażenia, obowiązujące w danym kraju.
Jeśli już wezwałeś pomoc drogową to czekaj w bezpiecznej odległości po drugiej stronie barierki ochronnej na jej przyjazd.

Wybierając pomoc drogową musimy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników.

Dokonując researchu wśród znajomych tudzież w Internecie zwracajmy uwagę na referencje oraz na doświadczenie danej firmy, świadczącej tego typu usługi.
Mogą to być referencje formalne – umiejscowione na stronie internetowej tudzież opinie naszych znajomych. Często obiegowe opinie są bardziej prawdziwe i rzetelne aniżeli „pijarowe” opisy na stronie internetowej.

Zobacz również: Jakie części i akcesoria warto mieć w trasie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podstawową zaletą dobrej pomocy drogowej jest sprzęt, którym dysponuje. Czym większa liczba sprzętu tym lepiej to świadczy o firmie. Ponadto daje to możliwość wykonywania wielu zleceń w różnych miejscach jednocześnie oraz pozwala na przeprowadzenie skomplikowanych akcji ratowniczych.

Bardzo kluczową sprawą jest zakres usług - musi on być dopasowany do naszych potrzeb. Ponadto kwestia kompleksowej obsługi jest bardzo istotna.

Zwróćmy uwagę czy zatrudniona przez nas firma posiada własny parking czy też warsztat samochodowy. Zapewni nam to spokój i gwarancje profesjonalnego wykonania usługi.

REKLAMA

Niesłychanie ważnym elementem jest czas reakcji, który wpływa na szybki przyjazd i naprawę usterki bądź cechuje się wielogodzinnym czekaniem na poboczu drogi na upragniony widok holownika. To zawsze była chyba największa bolączka polskiej pomocy drogowej , lecz współcześnie wiele firm aspiruje już do zachodniego wzorca tego typu usługi i stara się wykonywać je jak najszybciej.

Ważny jest też obszar działania danej firmy świadczącej usługi pomocy drogowej. Dotyczy to bezpośrednio nas – jeśli rozbijemy się w innym województwie niż w którym mieszkamy to przyjazd danej firmy jest uzależniony właśnie od tego czynnika. Lecz czasem zbyt duży zasięg działania pomocy drogowej może skutkować zbyt długim czasem oczekiwania na pomoc.

Zobacz również: Jak sprawdzić kompetencje mechanika?

Ostatnim elementem , który powinniśmy wziąć pod uwagę to dostępność usług przez całą dobę. Profesjonalna firma czynna jest 7 dni w tygodniu przez 24 godziny i do tego bez wyjątku w okresie świąt. Naturalne jest, że dnia kolizji tudzież wypadku się nie wybiera i nikt nie chciałby przecież utknąć na prowincji np. w Wigilię.

Należy nadmienić, że duża część wypadków ma miejsce właśnie w święta, podczas których kierowcy spieszą się do swoich rodzin i jeżdżą nierozważnie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA