REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto tankować do pełna?

Filip Lewandowski
Tankowanie do pełna naprawdę się opłaca. Fot. Fotolia
Tankowanie do pełna naprawdę się opłaca. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przy obecnych cenach paliw zatankowanie samochodu do pełna może być sporym obciążeniem dla portfela, dlatego wielu kierowców woli tankować częściej, za to za mniejsze kwoty. Tankowanie „pod korek” ma jednak kilka cennych zalet – przedstawiamy je poniżej.

Rzadsze wizyty na stacji benzynowej = oszczędność czasu i paliwa

Pierwszą korzyścią płynącą z tankowania do pełna jest zaoszczędzony czas i paliwo, które zużylibyśmy częściej dojeżdżając na stację benzynową. Rzadsze wizyty na „CPNie” to także mniej czasu straconego w kolejce do dystrybutora i do kasy. Przewidując i wcześniej planując tankowanie mamy możliwość wyboru dogodnej dla nas stacji - tankujemy tam, gdzie odpowiada nam np. cena lub jakość paliwa, a nie tam, gdzie akurat musimy. Szukanie stacji „na rezerwie” na pewno nie sprzyja oszczędzaniu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Czym skutkuje zatankowanie złego paliwa?

Dłuższa żywotność układu paliwowego

Nie wszystkim wiadomy jest fakt, iż częsta jazda z niewielką ilością paliwa ma negatywny wpływ na trwałość mechaniczną naszego auta. Otóż jazda na rezerwie przysporzyć może wiele kosztownych problemów. Po pierwsze, regularnie użytkując samochód ze świecącą rezerwą ryzykujemy zatarcie pompy, która przy niskim poziomie paliwa zaciągnąć może osady nagromadzone na dnie baku. Ponadto, przeciążenia podczas hamowania lub skręcania mogą spowodować przemieszczenie się paliwa, którego pompa nie będzie w stanie zassać. Wynikający z tego spadek ciśnienia z jednej strony prowadzić może do jej spalenia (pompa chłodzona jest przepływającym paliwem), a z drugiej powodować chwilowe zubożenie mieszanki dostarczanej do cylindrów. Uboga mieszanka skutkuje wzrostem temperatury spalania, który w starszych samochodach może skończyć się m.in. wypaleniem gniazd zaworowych, a w niemal każdym wpływa negatywnie na żywotność silnika. Po drugie, stałe utrzymywanie niskiego poziomu paliwa (nieprzekraczającego połowy baku) powoduje skraplanie się pary wodnej na odsłoniętych ściankach we wnętrzu zbiornika. Utworzone kropelki wody spływają następnie na dno zbiornika, gdzie mogą zostać zassane przez pompę i dostać się do układu paliwowego powodując korozję przewodów oraz wtryskiwaczy. Aby tego uniknąć i ograniczyć możliwość zawilgocenia paliwa należy regularnie tankować do pełna.

Oszczędność pieniędzy przy regularnym wzroście cen paliw

W sytuacji, z którą mamy do czynienia już od dawna – paliwo zdecydowanie częściej drożeje niż tanieje – jednorazowe tankowanie większej ilości paliwa jest bardziej opłacalne, gdyż dłużej jeździmy na paliwie zakupionym po niższej cenie. Różnica być może nie jest odczuwalna od razu, ale w skali roku możemy w ten sposób zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto tankować wysokooktanowe paliwo?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bonusy i promocje w ramach programów lojalnościowych

Kupując jednorazowo większą ilość paliwa możemy także skorzystać z atrakcyjnych promocji, jakie oferują sieci paliwowe w ramach programów lojalnościowych. Tankowania powyżej 25 litrów są najczęściej premiowane większą ilością punktów lub różnego rodzaju zniżkami, np. na ciepły posiłek lub kawę.

Wyżej wymienione argumenty potwierdzają, iż kupowanie małych ilości paliwa to tylko pozorna oszczędność, gdyż tak naprawdę, w ogólnym rozrachunku wydajemy więcej, nie licząc nawet kosztu możliwych awarii wynikających z jazdy na ciągłej rezerwie. Regularne tankowanie do pełna jest zdecydowanie bardziej korzystne dla naszej kieszeni.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA