REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto tankować do pełna?

Filip Lewandowski
Tankowanie do pełna naprawdę się opłaca. Fot. Fotolia
Tankowanie do pełna naprawdę się opłaca. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przy obecnych cenach paliw zatankowanie samochodu do pełna może być sporym obciążeniem dla portfela, dlatego wielu kierowców woli tankować częściej, za to za mniejsze kwoty. Tankowanie „pod korek” ma jednak kilka cennych zalet – przedstawiamy je poniżej.

Rzadsze wizyty na stacji benzynowej = oszczędność czasu i paliwa

Pierwszą korzyścią płynącą z tankowania do pełna jest zaoszczędzony czas i paliwo, które zużylibyśmy częściej dojeżdżając na stację benzynową. Rzadsze wizyty na „CPNie” to także mniej czasu straconego w kolejce do dystrybutora i do kasy. Przewidując i wcześniej planując tankowanie mamy możliwość wyboru dogodnej dla nas stacji - tankujemy tam, gdzie odpowiada nam np. cena lub jakość paliwa, a nie tam, gdzie akurat musimy. Szukanie stacji „na rezerwie” na pewno nie sprzyja oszczędzaniu.

REKLAMA

Zobacz też: Czym skutkuje zatankowanie złego paliwa?

Dłuższa żywotność układu paliwowego

Nie wszystkim wiadomy jest fakt, iż częsta jazda z niewielką ilością paliwa ma negatywny wpływ na trwałość mechaniczną naszego auta. Otóż jazda na rezerwie przysporzyć może wiele kosztownych problemów. Po pierwsze, regularnie użytkując samochód ze świecącą rezerwą ryzykujemy zatarcie pompy, która przy niskim poziomie paliwa zaciągnąć może osady nagromadzone na dnie baku. Ponadto, przeciążenia podczas hamowania lub skręcania mogą spowodować przemieszczenie się paliwa, którego pompa nie będzie w stanie zassać. Wynikający z tego spadek ciśnienia z jednej strony prowadzić może do jej spalenia (pompa chłodzona jest przepływającym paliwem), a z drugiej powodować chwilowe zubożenie mieszanki dostarczanej do cylindrów. Uboga mieszanka skutkuje wzrostem temperatury spalania, który w starszych samochodach może skończyć się m.in. wypaleniem gniazd zaworowych, a w niemal każdym wpływa negatywnie na żywotność silnika. Po drugie, stałe utrzymywanie niskiego poziomu paliwa (nieprzekraczającego połowy baku) powoduje skraplanie się pary wodnej na odsłoniętych ściankach we wnętrzu zbiornika. Utworzone kropelki wody spływają następnie na dno zbiornika, gdzie mogą zostać zassane przez pompę i dostać się do układu paliwowego powodując korozję przewodów oraz wtryskiwaczy. Aby tego uniknąć i ograniczyć możliwość zawilgocenia paliwa należy regularnie tankować do pełna.

Oszczędność pieniędzy przy regularnym wzroście cen paliw

W sytuacji, z którą mamy do czynienia już od dawna – paliwo zdecydowanie częściej drożeje niż tanieje – jednorazowe tankowanie większej ilości paliwa jest bardziej opłacalne, gdyż dłużej jeździmy na paliwie zakupionym po niższej cenie. Różnica być może nie jest odczuwalna od razu, ale w skali roku możemy w ten sposób zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych.

Zobacz też: Czy warto tankować wysokooktanowe paliwo?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bonusy i promocje w ramach programów lojalnościowych

REKLAMA

Kupując jednorazowo większą ilość paliwa możemy także skorzystać z atrakcyjnych promocji, jakie oferują sieci paliwowe w ramach programów lojalnościowych. Tankowania powyżej 25 litrów są najczęściej premiowane większą ilością punktów lub różnego rodzaju zniżkami, np. na ciepły posiłek lub kawę.

Wyżej wymienione argumenty potwierdzają, iż kupowanie małych ilości paliwa to tylko pozorna oszczędność, gdyż tak naprawdę, w ogólnym rozrachunku wydajemy więcej, nie licząc nawet kosztu możliwych awarii wynikających z jazdy na ciągłej rezerwie. Regularne tankowanie do pełna jest zdecydowanie bardziej korzystne dla naszej kieszeni.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    REKLAMA

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA