REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego warto tankować do pełna?

Filip Lewandowski
Tankowanie do pełna naprawdę się opłaca. Fot. Fotolia
Tankowanie do pełna naprawdę się opłaca. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przy obecnych cenach paliw zatankowanie samochodu do pełna może być sporym obciążeniem dla portfela, dlatego wielu kierowców woli tankować częściej, za to za mniejsze kwoty. Tankowanie „pod korek” ma jednak kilka cennych zalet – przedstawiamy je poniżej.

Rzadsze wizyty na stacji benzynowej = oszczędność czasu i paliwa

Pierwszą korzyścią płynącą z tankowania do pełna jest zaoszczędzony czas i paliwo, które zużylibyśmy częściej dojeżdżając na stację benzynową. Rzadsze wizyty na „CPNie” to także mniej czasu straconego w kolejce do dystrybutora i do kasy. Przewidując i wcześniej planując tankowanie mamy możliwość wyboru dogodnej dla nas stacji - tankujemy tam, gdzie odpowiada nam np. cena lub jakość paliwa, a nie tam, gdzie akurat musimy. Szukanie stacji „na rezerwie” na pewno nie sprzyja oszczędzaniu.

REKLAMA

Zobacz też: Czym skutkuje zatankowanie złego paliwa?

Dłuższa żywotność układu paliwowego

Nie wszystkim wiadomy jest fakt, iż częsta jazda z niewielką ilością paliwa ma negatywny wpływ na trwałość mechaniczną naszego auta. Otóż jazda na rezerwie przysporzyć może wiele kosztownych problemów. Po pierwsze, regularnie użytkując samochód ze świecącą rezerwą ryzykujemy zatarcie pompy, która przy niskim poziomie paliwa zaciągnąć może osady nagromadzone na dnie baku. Ponadto, przeciążenia podczas hamowania lub skręcania mogą spowodować przemieszczenie się paliwa, którego pompa nie będzie w stanie zassać. Wynikający z tego spadek ciśnienia z jednej strony prowadzić może do jej spalenia (pompa chłodzona jest przepływającym paliwem), a z drugiej powodować chwilowe zubożenie mieszanki dostarczanej do cylindrów. Uboga mieszanka skutkuje wzrostem temperatury spalania, który w starszych samochodach może skończyć się m.in. wypaleniem gniazd zaworowych, a w niemal każdym wpływa negatywnie na żywotność silnika. Po drugie, stałe utrzymywanie niskiego poziomu paliwa (nieprzekraczającego połowy baku) powoduje skraplanie się pary wodnej na odsłoniętych ściankach we wnętrzu zbiornika. Utworzone kropelki wody spływają następnie na dno zbiornika, gdzie mogą zostać zassane przez pompę i dostać się do układu paliwowego powodując korozję przewodów oraz wtryskiwaczy. Aby tego uniknąć i ograniczyć możliwość zawilgocenia paliwa należy regularnie tankować do pełna.

Oszczędność pieniędzy przy regularnym wzroście cen paliw

W sytuacji, z którą mamy do czynienia już od dawna – paliwo zdecydowanie częściej drożeje niż tanieje – jednorazowe tankowanie większej ilości paliwa jest bardziej opłacalne, gdyż dłużej jeździmy na paliwie zakupionym po niższej cenie. Różnica być może nie jest odczuwalna od razu, ale w skali roku możemy w ten sposób zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych.

Zobacz też: Czy warto tankować wysokooktanowe paliwo?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bonusy i promocje w ramach programów lojalnościowych

REKLAMA

Kupując jednorazowo większą ilość paliwa możemy także skorzystać z atrakcyjnych promocji, jakie oferują sieci paliwowe w ramach programów lojalnościowych. Tankowania powyżej 25 litrów są najczęściej premiowane większą ilością punktów lub różnego rodzaju zniżkami, np. na ciepły posiłek lub kawę.

Wyżej wymienione argumenty potwierdzają, iż kupowanie małych ilości paliwa to tylko pozorna oszczędność, gdyż tak naprawdę, w ogólnym rozrachunku wydajemy więcej, nie licząc nawet kosztu możliwych awarii wynikających z jazdy na ciągłej rezerwie. Regularne tankowanie do pełna jest zdecydowanie bardziej korzystne dla naszej kieszeni.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA