Jak dbać o felgi aluminiowe – czy trzeba stosować specjalne środki?
REKLAMA
REKLAMA
Chemia nie zawsze jest dobra...
Każdy środek chemiczny ma wpływ na lakier, w przypadku samochodów zarówno na lakier karoserii, jak i na lakier felg. Czy wynikają z tego jakieś konsekwencje, zależy od jakości lakieru, ewentualnych uszkodzeń na nim, stężenia środka chemicznego oraz częstotliwości jego mycia.
REKLAMA
Jak dobrze dbać o felgi?
Felgi aluminiowe należy regularnie myć, najlepiej samą wodą, a w przypadku bardzo mocnych zabrudzeń - wodą z dodatkiem neutralnego szamponu do mycia karoserii samochodowych. Pamiętajmy też o jednej rzeczy: jeśli zaniedbamy nasze felgi, osadzi się na nich pył z klocków hamulcowych - jego usunięcie potem jest niezwykle uciążliwe. Często okazuje się, że łatwiej byłoby felgę na nowo pomalować, niż usuwać zabrudzenia.
Zobacz też: Felga aluminiowa na zimę? Czy to dobry czy zły pomysł?
Raczej należy unikać "specjalnych" środków do mycia felg, ponieważ bardzo często mają one zbyt duże chemiczne stężenie i mogą narobić szkód, chyba, że jest to środek sprawdzony! Unikać należy też szczotek z ostrym włosiem i ścierek ze sztucznego materiału. Po każdym takim myciu - felgi należy szybko i obficie spłukać wodą!
Tylko dla wytrwałych...
Od kilkunastu lat lakiery na felgach aluminiowych są tak wytrzymałe, że wytrzymują praktycznie kilka razy dłużej niż felgi stalowe, które przeważnie po jednej zimie są zardzewiałe. Nie oznacza to jednak, ze nie ma felg aluminiowych, które nie potrzebują specjalnego traktowania.
Zobacz też: Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?
REKLAMA
O podziale na felgi letnie i zimowe można mówić w przypadku, kiedy w ofercie sprzedawca posiada modele lakierowane innymi lakierami (tzw. hyper - błyszczące). Ze względu na specyfikę tych lakierów i bardziej wymierny efekt wizualny na takie felgi stosuje się znacznie słabszy lakier bezbarwny i cieńszą warstwę niż na zwykły lakier, dlatego te felgi są mniej wskazane na sezon zimowy.
Bardziej praco- i czasochłonne przy czyszczeniu i pielęgnacji są również felgi polerowane (ramiona czy ranty). To ze względu nie tylko na słabszy lakier bezbarwny, ale przede wszystkim na to, że pod nim znajduje się "żywe" aluminium, czyli praktycznie po lekkim uszkodzeniu felga zacznie się utleniać!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.