REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Felgi skręcane: co to jest, czym się charakteryzują?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Zakup felg skręcanych to poważny wydatek, jeśli jednak zależy ci na wyróżnieniu swojego auta z tłumu, powinieneś je mieć.

Jeśli mówimy o felgach z najwyższej półki, musimy liczyć się z wydatkiem kilku, nawet kilkunastu tysięcy za komplet. Nie dostaniesz ich w pierwszym lepszym sklepie, prawie na pewno poczekasz na dostawę, ale efekt będzie niesamowity. Nie spiesz się więc, zobacz, co możesz wybrać!

REKLAMA

REKLAMA

Felgi skręcane – robótki ręczne

Koła w najwyższych rozmiarach – duże i szerokie wymagają bardzo wytrzymałych a jednocześnie lekkich felg. Producenci czasem nie są w stanie wykonać ich z jednego kawałka metalu, czy to przez odlewanie, czy kucie. To po prostu ograniczenie produkcyjne. Rozwiązali ten problem składając felgi z kilku elementów. Dzięki temu są one odpowiednio lekkie i wytrzymałe zarazem. I wcale nie oznacza to gorszej jakości – wręcz przeciwnie! Muszą być one skręcane ręcznie, z zachowaniem aptekarsko-jubilerskiej dokładności.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę przy zakupie felg tunerskich?

REKLAMA

Ich rodowód wywodzi się ze sportów wyścigowych, gdzie potrzebne są często felgi bardzo nietypowe. Jak się je wytwarza? Osobno odlewa się bądź kuje obręcz, osobno ramiona. Wymaga to olbrzymiej precyzji i doświadczenia zakładu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jest ona wymagana także podczas skręcania. Po wstępnej przymiarce ramiona są mocowane do obręczy przy pomocy tytanowych śrub. Na cały obwód jednej felgi wchodzi ich aż kilkadziesiąt. Podczas tej „tytanicznej” pracy nieustannie dokonuje się precyzyjnych pomiarów – czy wszystko idzie równo, czy nie zagrozi odpowiedniemu wyważeniu.

Najważniejsze jest scentrowanie felgi. To naprawdę wyjątkowo odpowiedzialne zajęcie. A efekt? Piękna, lekka felga o charakterystycznym łączeniu śrubami. Nie do podrobienia, na pierwszy rzut oka można ją rozpoznać. A jest od czego odróżniać, bo wiele tańszych modeli felg, zwykłych, odwołuje się do stylistyki łączonych. Mają dookoła obręczy rozmieszczony wzór imitujący główki śrub. Ale powiedzmy sobie uczciwie – o ile nawiązywanie do najlepszych rozwiązań jest zrozumiałe, to jedno spojrzenie wystarczy, by odróżnić oryginał od stylizacji. Dzięki temu felgi skręcane są elitą wśród tunerskich felg.

Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?

Wadę mają tylko jedną: łączenie wymaga zwiększenia wewnętrznej średnicy felgi – gdzieś te śrubki trzeba wkręcić, i to dość głęboko. Dlatego felgi skręcane mają średnicę wewnętrzną mniej więcej o rozmiar mniejszą, niż wskazuje na to ich rozmiar. Jeśli na piastę Twojego auta wchodzi powiedzmy osiemnastka, to przy skręcanych wybierz dziewiętnastkę. Ale to tylko szacunkowa ocena – kieruj się zawsze dokładnymi danymi producenta. Za cenę mniej więcej dwóch dobrych felg kupisz jedną skręcaną, więc należy Ci się dokładna i profesjonalna obsługa. I na pewno ją dostaniesz.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA