REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Felgi skręcane: co to jest, czym się charakteryzują?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Zakup felg skręcanych to poważny wydatek, jeśli jednak zależy ci na wyróżnieniu swojego auta z tłumu, powinieneś je mieć.

Jeśli mówimy o felgach z najwyższej półki, musimy liczyć się z wydatkiem kilku, nawet kilkunastu tysięcy za komplet. Nie dostaniesz ich w pierwszym lepszym sklepie, prawie na pewno poczekasz na dostawę, ale efekt będzie niesamowity. Nie spiesz się więc, zobacz, co możesz wybrać!

REKLAMA

REKLAMA

Felgi skręcane – robótki ręczne

Koła w najwyższych rozmiarach – duże i szerokie wymagają bardzo wytrzymałych a jednocześnie lekkich felg. Producenci czasem nie są w stanie wykonać ich z jednego kawałka metalu, czy to przez odlewanie, czy kucie. To po prostu ograniczenie produkcyjne. Rozwiązali ten problem składając felgi z kilku elementów. Dzięki temu są one odpowiednio lekkie i wytrzymałe zarazem. I wcale nie oznacza to gorszej jakości – wręcz przeciwnie! Muszą być one skręcane ręcznie, z zachowaniem aptekarsko-jubilerskiej dokładności.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę przy zakupie felg tunerskich?

REKLAMA

Ich rodowód wywodzi się ze sportów wyścigowych, gdzie potrzebne są często felgi bardzo nietypowe. Jak się je wytwarza? Osobno odlewa się bądź kuje obręcz, osobno ramiona. Wymaga to olbrzymiej precyzji i doświadczenia zakładu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jest ona wymagana także podczas skręcania. Po wstępnej przymiarce ramiona są mocowane do obręczy przy pomocy tytanowych śrub. Na cały obwód jednej felgi wchodzi ich aż kilkadziesiąt. Podczas tej „tytanicznej” pracy nieustannie dokonuje się precyzyjnych pomiarów – czy wszystko idzie równo, czy nie zagrozi odpowiedniemu wyważeniu.

Najważniejsze jest scentrowanie felgi. To naprawdę wyjątkowo odpowiedzialne zajęcie. A efekt? Piękna, lekka felga o charakterystycznym łączeniu śrubami. Nie do podrobienia, na pierwszy rzut oka można ją rozpoznać. A jest od czego odróżniać, bo wiele tańszych modeli felg, zwykłych, odwołuje się do stylistyki łączonych. Mają dookoła obręczy rozmieszczony wzór imitujący główki śrub. Ale powiedzmy sobie uczciwie – o ile nawiązywanie do najlepszych rozwiązań jest zrozumiałe, to jedno spojrzenie wystarczy, by odróżnić oryginał od stylizacji. Dzięki temu felgi skręcane są elitą wśród tunerskich felg.

Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?

Wadę mają tylko jedną: łączenie wymaga zwiększenia wewnętrznej średnicy felgi – gdzieś te śrubki trzeba wkręcić, i to dość głęboko. Dlatego felgi skręcane mają średnicę wewnętrzną mniej więcej o rozmiar mniejszą, niż wskazuje na to ich rozmiar. Jeśli na piastę Twojego auta wchodzi powiedzmy osiemnastka, to przy skręcanych wybierz dziewiętnastkę. Ale to tylko szacunkowa ocena – kieruj się zawsze dokładnymi danymi producenta. Za cenę mniej więcej dwóch dobrych felg kupisz jedną skręcaną, więc należy Ci się dokładna i profesjonalna obsługa. I na pewno ją dostaniesz.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA