REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czemu z opony uchodzi powietrze?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Matejewski
Co zrobić gdy ciśnienie w kole spada jednak bardzo powoli i od czasu do czasu wymaga uzupełniania? fot. Newspress
Co zrobić gdy ciśnienie w kole spada jednak bardzo powoli i od czasu do czasu wymaga uzupełniania? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Uchodzenie powietrza z opony może mieć wiele przyczyn. Nie zawsze jest wynikiem dziury w oponie. Podpowiadamy jak i gdzie szukać przyczyny powolnego uchodzenia powietrza z opony.

Gdy zauważymy, że z opony naszego samochodu zupełnie uszło powietrze zwykle zakładamy koło zapasowe, a uszkodzone zawozimy do naprawy. Co zrobić gdy ciśnienie w kole spada jednak bardzo powoli i od czasu do czasu wymaga uzupełniania?

REKLAMA

Zobacz również: Czy warto pompować koła azotem?

Na pewno nie należy takiej sytuacji przyjmować jako naturalnej, ponieważ oznacza ona drobną nieszczelność koła. Aby zlokalizować miejsce uchodzenia powietrza przede wszystkim powinniśmy dokładnie obejrzeć całą oponę. Często zdarza się, że po najechaniu na gwóźdź wbija się on w oponę tak, że sam stanowi uszczelnienie dla dziury. W takiej sytuacji dopóki gwóźdź będzie siedział w oponie powietrze będzie z niej uchodzić powoli. Czasem zdarza się, że gwóźdź uszczelnia otwór na tyle, że ciśnienie nie spada w ogóle. W obu sytuacjach uszkodzenie należy jak najszybciej naprawić, ponieważ kiedy gwóźdź wysunie się z dziury powietrze zejdzie z opony natychmiast.

REKLAMA

Powodem powolnego spadku ciśnienia w ogumieniu może być nieszczelność zaworu, lub niedokładne przyleganie zaworu do felgi. W takiej sytuacji zawór należy wymienić na nowy. Warto jednak skontrolować stan obręczy w miejscu styku z kołnierzem zaworu, ponieważ czasami winna jest występująca tam korozja. Rdzę w tym miejscu należy oczyścić, w przeciwnym razie nawet wymiana zaworu na nowy nie poprawi sytuacji. Bardzo częstą przyczyną powolnej utraty powietrza jest nieszczelność powierzchni kontaktu opony z felgą.

W takiej sytuacji powinno się zdemontować oponę, a krawędź obręczy dokładnie oczyścić. Podczas montażu opony nie można oczywiście zapominać o nasmarowaniu krawędzi pastą monterską. Najrzadziej spotykanym, możliwym w starych samochodach powodem uchodzenia powietrza może być nieszczelność obręczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Kiedy opona nie nadaje się do użytku?

Zdarza się, że leciwe felgi korodują do tego stopnia, że przez perforację zaczyna uciekać powietrze. Problem powolnego spadku ciśnienia pojawia się też czasem w wykonanych ze stopów metali lekkich felgach skręcanych z dwóch części. Tam winę ponosi uszczelka, która z wiekiem parcieje i nie trzyma szczelności koła. W każdym przypadku aby zlokalizować nieszczelność powinniśmy napompować koło i posmarować je za pomocą pędzla roztworem wody i płynu do mycia naczyń. Taka substancja bardzo dobrze się pieni i pozwala zlokalizować nawet minimalną nieszczelność.

 Powolne uchodzenie powietrza z koła oznacza usterkę, którą należy naprawić.

Zobacz też: Jak dbać o opony w samochodzie?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA