REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI. Co to może oznaczać?

Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI
Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI
Castrol

REKLAMA

REKLAMA

Użytkownicy aut Grupy Volkswagena często zgłaszają pewien problem. Mówią o za dużej ilości oleju w silniku 2.0 TDI. Z czego to wynika?

2.0 TDI DPF - z czego wynika problem?

"Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI" - to problem, o którym pisze na forach wielu użytkowników samochodów Grupy Volkswagena. A jego genezy należy poszukiwać w... filtrze cząstek stałych DPF. Gdy samochód wyposażony w motor diesla jest eksploatowany w mieście, w osadniku szybciej zbiera się sadza. Wynika to z małych obciążeń i częstej jeździe na niedogrzanym motorze. Szybko zbierająca się sadza oznacza częstsze inicjowanie procedury wypalenia filtra, a jej wykonanie w ruchu miejskim jest niemożliwe.

REKLAMA

2.0 TDI: wypalanie DPF na postoju

Wypalanie DPF na postoju jest groźne. Czemu? Do wypalenia filtra silnik 2.0 TDI musi wytworzyć wyższą temperaturę w układzie wydechowym. Dlatego podaje wyższą dawkę paliwa. Ta z uwagi na niskie obciążenie nie zostanie jednak spalona. Skutek? Nadmiar paliwa razem z olejem spływa do miski olejowej. Rozrzedza środek smarujący - osłabiając jego parametry, a do tego powoduje do wzrostu poziomu smarowidła. Gdy oleju będzie zdecydowanie za dużo, może zacząć przelewać się do komory spalania. A to z czasem doprowadzi do efektu rozbiegania silnika - olej będzie spalany do momentu, w którym nie dojdzie do zatarcia diesla.

2.0 TDI: co ile wypalanie DPF?

Bardzo ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Interwał powtarzania procedury zależy od wielu czynników. Komputer bada wypełnienie osadnika. A to zależy od jego pojemności, stopnia zeszklenia poprzednich osadów (zeszklenia w wyniku nieprawidłowo przeprowadzonej procedury wypalania) czy tempa gromadzenia sadzy. Co do zasady, diesel lubi jazdę w trasie. Wtedy najłatwiej o warunki optymalne do prawidłowo przeprowadzonego wypalania filtra cząstek stałych.

2.0 TDI: od kiedy DPF był standardem?

Od kiedy DPF był standardem w silniku 2.0 TDI? W przypadku początkowych wersji wyposażonych w pompowtryskiwacze filtr cząstek stałych nie był standardem. Zastosowanie osadnika lub jego brak często zależał od rynku, na który trafiały auta. Modele produkowane od roku 2007 i zasilane za pomocą listwy common rail w zdecydowanej większości są wyposażone w DPF.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA