REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI. Co to może oznaczać?

Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI
Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI
Castrol

REKLAMA

REKLAMA

Użytkownicy aut Grupy Volkswagena często zgłaszają pewien problem. Mówią o za dużej ilości oleju w silniku 2.0 TDI. Z czego to wynika?

2.0 TDI DPF - z czego wynika problem?

"Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI" - to problem, o którym pisze na forach wielu użytkowników samochodów Grupy Volkswagena. A jego genezy należy poszukiwać w... filtrze cząstek stałych DPF. Gdy samochód wyposażony w motor diesla jest eksploatowany w mieście, w osadniku szybciej zbiera się sadza. Wynika to z małych obciążeń i częstej jeździe na niedogrzanym motorze. Szybko zbierająca się sadza oznacza częstsze inicjowanie procedury wypalenia filtra, a jej wykonanie w ruchu miejskim jest niemożliwe.

REKLAMA

2.0 TDI: wypalanie DPF na postoju

Wypalanie DPF na postoju jest groźne. Czemu? Do wypalenia filtra silnik 2.0 TDI musi wytworzyć wyższą temperaturę w układzie wydechowym. Dlatego podaje wyższą dawkę paliwa. Ta z uwagi na niskie obciążenie nie zostanie jednak spalona. Skutek? Nadmiar paliwa razem z olejem spływa do miski olejowej. Rozrzedza środek smarujący - osłabiając jego parametry, a do tego powoduje do wzrostu poziomu smarowidła. Gdy oleju będzie zdecydowanie za dużo, może zacząć przelewać się do komory spalania. A to z czasem doprowadzi do efektu rozbiegania silnika - olej będzie spalany do momentu, w którym nie dojdzie do zatarcia diesla.

2.0 TDI: co ile wypalanie DPF?

Bardzo ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Interwał powtarzania procedury zależy od wielu czynników. Komputer bada wypełnienie osadnika. A to zależy od jego pojemności, stopnia zeszklenia poprzednich osadów (zeszklenia w wyniku nieprawidłowo przeprowadzonej procedury wypalania) czy tempa gromadzenia sadzy. Co do zasady, diesel lubi jazdę w trasie. Wtedy najłatwiej o warunki optymalne do prawidłowo przeprowadzonego wypalania filtra cząstek stałych.

2.0 TDI: od kiedy DPF był standardem?

Od kiedy DPF był standardem w silniku 2.0 TDI? W przypadku początkowych wersji wyposażonych w pompowtryskiwacze filtr cząstek stałych nie był standardem. Zastosowanie osadnika lub jego brak często zależał od rynku, na który trafiały auta. Modele produkowane od roku 2007 i zasilane za pomocą listwy common rail w zdecydowanej większości są wyposażone w DPF.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • tylytvw
    2023-05-24 22:41:33
    ******** artykuł
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

REKLAMA

Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

REKLAMA

W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

REKLAMA