REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI. Co to może oznaczać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI
Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI
Castrol

REKLAMA

REKLAMA

Użytkownicy aut Grupy Volkswagena często zgłaszają pewien problem. Mówią o za dużej ilości oleju w silniku 2.0 TDI. Z czego to wynika?

2.0 TDI DPF - z czego wynika problem?

"Za dużo oleju w silniku 2.0 TDI" - to problem, o którym pisze na forach wielu użytkowników samochodów Grupy Volkswagena. A jego genezy należy poszukiwać w... filtrze cząstek stałych DPF. Gdy samochód wyposażony w motor diesla jest eksploatowany w mieście, w osadniku szybciej zbiera się sadza. Wynika to z małych obciążeń i częstej jeździe na niedogrzanym motorze. Szybko zbierająca się sadza oznacza częstsze inicjowanie procedury wypalenia filtra, a jej wykonanie w ruchu miejskim jest niemożliwe.

REKLAMA

2.0 TDI: wypalanie DPF na postoju

Wypalanie DPF na postoju jest groźne. Czemu? Do wypalenia filtra silnik 2.0 TDI musi wytworzyć wyższą temperaturę w układzie wydechowym. Dlatego podaje wyższą dawkę paliwa. Ta z uwagi na niskie obciążenie nie zostanie jednak spalona. Skutek? Nadmiar paliwa razem z olejem spływa do miski olejowej. Rozrzedza środek smarujący - osłabiając jego parametry, a do tego powoduje do wzrostu poziomu smarowidła. Gdy oleju będzie zdecydowanie za dużo, może zacząć przelewać się do komory spalania. A to z czasem doprowadzi do efektu rozbiegania silnika - olej będzie spalany do momentu, w którym nie dojdzie do zatarcia diesla.

2.0 TDI: co ile wypalanie DPF?

Bardzo ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Interwał powtarzania procedury zależy od wielu czynników. Komputer bada wypełnienie osadnika. A to zależy od jego pojemności, stopnia zeszklenia poprzednich osadów (zeszklenia w wyniku nieprawidłowo przeprowadzonej procedury wypalania) czy tempa gromadzenia sadzy. Co do zasady, diesel lubi jazdę w trasie. Wtedy najłatwiej o warunki optymalne do prawidłowo przeprowadzonego wypalania filtra cząstek stałych.

2.0 TDI: od kiedy DPF był standardem?

Od kiedy DPF był standardem w silniku 2.0 TDI? W przypadku początkowych wersji wyposażonych w pompowtryskiwacze filtr cząstek stałych nie był standardem. Zastosowanie osadnika lub jego brak często zależał od rynku, na który trafiały auta. Modele produkowane od roku 2007 i zasilane za pomocą listwy common rail w zdecydowanej większości są wyposażone w DPF.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA