Co ile wymiana rozrządu? Fabia 1.4 TDI.
REKLAMA
REKLAMA
Fabia 1.4 TDI - wymiana rozrządu co:
- Fabia 1.4 TDI PD EA188 - wymiana rozrządu co 90 tys. km
- Fabia 1.4 TDI CR EA288 - wymiana rozrządu co 210 tys. km
Skąd takie rozbieżności? Interwały wymiany pasków w tym przypadku dzieli potężna różnica - a ta dotyczy w dużej mierze zastosowanej przez producenta technologii. Bo o ile starsza wersja wyposażona w pompowtryskiwacze korzysta z klasycznego paska, o tyle w nowszej zastosowany jest napęd pracujący w kąpieli olejowej. To zmienia warunki jego pracy i wydłuża jego żywotność.
REKLAMA
Warto pamiętać o tym, że nawet bez pokonania przebiegu, pasek rozrządu warto wymienić co 5 - 6 lat. To wynika z naturalnych procesów starzenia postępujących w gumie, z której został wykonany.
Ile kosztuje wymiana rozrządu? 1.4 TDI: 3 cylindry, ale cena wysoka!
Silnik 1.4 TDI ma tylko 3 cylindry, mimo wszystko wymiana rozrządu nie będzie tania. Komplet części wraz z pompą wody stanowi wydatek na poziomie blisko 600 złotych. A do kwoty doliczyć jeszcze trzeba 250 - 300 złotych za robociznę mechanika. Kwoty dotyczą oczywiście warsztatu poza siecią ASO.
Koszt wymiany rozrządu 1.4 TDI dotyczy też Volkswagena Polo, Seata Ibizy czy Audi A2. W ostatnim modelu może być wyższa - do rozrządu ciężko się dostać.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA