1.4 TDI CR: opinie o niemieckim dieslu
REKLAMA
REKLAMA
1.4 TDI CR vs. 1.4 TDI PD
W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na podstawowy fakt: nie należy mylić diesla 1.4 TDI CR EA288 z dieslem 1.4 TDI PD EA189. Nowsza wersja zaprezentowana w roku 2014 korzysta z wtrysku common rail. Starsza zaprezentowana w roku 1999 posiada pompowtryskiwacze.
REKLAMA
1.4 TDI CR - jak jest zbudowany?
To tak naprawdę silnik 1.6 TDI, który został pozbawiony jednego cylindra. Jednostka posiada 1422 cm3 pojemności, 12 zaworów, turbodoładowanie oraz pasek rozrządu. Co ciekawe, interwał wymiany paska został określony przez producenta na 210 tys. km. Skąd tak duży dystans? Niemcy identycznie jak w pozostałych jednostkach z tego okresu, zanurzyli napęd w tzw. kąpieli olejowej.
1.4 TDI: opinie i usterki:
Silnik 1.4 TDI CR wypada bardzo dobrze na polu usterkowości. To motor, który choć oszczędny i względnie dynamiczny, do przebiegu na poziomie 300 - 350 tys. km nie powinien się stać powodem poważniejszych napraw. Podczas głównie miejskiej eksploatacji uwagi wymagać może koło dwumasowe, a poza tym znane są problemy z zaworem EGR oraz filtrem cząstek stałych.
Polo 1.4 TDI - dane techniczne:
Silnik 1.4 TDI CR był oferowany w trzech wariantach mocy: 75, 90 i 105 KM. Dane techniczne? 90-konne Polo osiąga pierwszą setkę w 10,9 sekundy, a do tego ma prędkość maksymalną oscylującą w granicy 184 km/h. I choć Polo 1.4 TDI CR być może nie jest wyjątkowo dynamicznym autem, ma na szczęście inne zalety, które przekonywały kierowców. Przykład plusów silnika 1.4 TDI? Spalanie! W cyklu mieszanym przy oszczędnej jeździe ropniak potrafi zadowolić się nieco ponad 4 litrami oleju napędowego. A to daje autu zasięg wynoszący przy 45-litrowym zbiorniku około 1000 kilometrów!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.