REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy foteliki dziecięce są bezpieczne?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Miłkowski
Bezpieczny i wygodny fotelik to podstawa podczas każdej podróży dziecka
Bezpieczny i wygodny fotelik to podstawa podczas każdej podróży dziecka

REKLAMA

REKLAMA

By zapewnić bezpieczeństwo naszym najmłodszym pociechą w samochodzie, należy przewozić je w foteliku. Foteliku odpowiednio dobranym do jego wieku jak i wagi.

Przed zakupem fotelika dziecięcego warto zobaczyć wyniki testów. Ostatnie badania przeprowadził Austriacki Automobilklub- ÖAMTC. Przetestował on osiem fotelików. Takich marek jak: Besafe iZi Go, Chicco Autofix Fast+ baza Isofix, Chicco Autofix Fast+ baza, Safety 1st Primeofix, Cybex Pallas Fix, Cybex Solution X-Fix, Maxi Cosi FeroFix, oraz Maxi Cosi Fero.  Kryteria były dość wymagające, dlatego 5 fotelików otrzymało ocenę dobrą, jeden zadowalającą a dwa ostatnie modele niedostateczną. Jak łatwo dostrzec żaden z produktów nie dostał „piątki”.

REKLAMA

Zobacz też: Jak przygotować samochód do podróży z dzieckiem?

Skąd ta ” jedynka”? Modelami z najniższą notą były: Maxi Cosi Fero, oraz Maxi FeroFix. Pomimo tego, że na początku testowania otrzymały ocenę dobrą, jednakże podczas dogłębnych badań okazało się, że są zrobione z materiałów szkodliwych dla zdrowia. Stwierdzono także, że owe materiały mogą należeć do rakotwórczych. Wszystkie foteliki samochodowe natomiast otrzymały ocenę dobrą w kategorii: bezpieczeństwo oraz obsługa i ergonomia.  Bardzo dobrze foteliki sprawdziły się także w kategorii utrzymanie w czystości i wykonanie. Choć tutaj problem sprawił fotelik Safety 1St Primeofix. Montaż jego był skomplikowany, a wykonanie i wykończenie nie było takie jakiego by sobie życzyli testerzy.

Zobacz też: Bezpieczeństwo dzieci w samochodzie

Jak wybrać dobry i bezpieczny fotelik?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszą rzeczą, na którą musimy zwrócić uwagę podczas wyboru fotelika samochodowego, jest kategoria wagowa. Ponieważ właśnie wagą dziecka powinniśmy się kierować przy wyborze odpowiedniego fotelika. Wyróżniamy trzy główne kategorie: 0-13kg, 9-18kg i 15-36kg, oraz trzy kategorie uniwersalne: 0-18kg, 9-25kg i 9-36kg. Najlepiej, gdy nasz nowy nabytek należy do kategorii głównej, ale jeśli taki zakup jest niemożliwy, to wtedy powinno się wybrać fotelik uniwersalny.

Zobacz też: Jak wybrać fotelik dla dziecka?

REKLAMA

Wybierając fotelik poświęćmy także chwilę na zapytanie sprzedawcy o nowinki techniczne, jakie fotelik posiada, czy jakie testy przeszedł. Ważnym elementem jest także łatwość regulacji pasów zabezpieczających gdyż regulujemy je codziennie w zależności, w co nasza pociecha jest ubrana.

Foteliki samochodowe różnią się od siebie nie tylko kategorią wagową, ale także sposobem montażu. To, w jaki sposób będzie on zamontowany, zależy zarówno od modelu auta, jak i od decyzji kupującego. W praktyce wyróżniamy foteliki samochodowe ISOFIX (montowane na zaczepy ISO Fixture), oraz opcja druga przymocowywane za pomocą pasów bezpieczeństwa. Dobrym pomysłem wydaje się także opcja wybrania się z własną pociechą do sklepu. W końcu to ona będzie w tym jeździć. Ceny fotelików samochodowych wahają się od 200 do 1000 zł.

Wysoka cena oraz dobra marka fotelika dziecięcego nie zapewni dziecku, ani rodzicom 100 % bezpieczeństwa.

Zobacz też: Przenośny odtwarzacz DVD – radość dzieci, spokój kierowcy

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA