REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta w ciąży, a prowadzenie auta

Kobieta w ciąży, a prowadzenie auta
Kobieta w ciąży, a prowadzenie auta

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku gdy ciąża rozwija się prawidłowo i przyszłej mamie nic nie dolega, nie ma przeciwwskazań do kierowania autem. Jednak każda kobieta w ciąży, która wsiada za kierownicę musi mieć na uwadze kilka kwestii, jak chociażby odpowiednie zapięcie pasów i przede wszystkim ostrożność.

Dla kobiet w ciąży zapinanie pasów nie jest rzeczą ani łatwą ani wygodną, dlatego polskie prawo zezwala kobietom będącym w widocznej ciąży na jazdę bez pasów (zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym). Tylko czy to na pewno dobre rozwiązanie? Przyszłe mamy nie powinny rezygnować z zapinania pasów, gdyż znacznie zwiększają one szanse przeżycia zarówno matki jak i dziecka. - mówi Agnieszka Kaźmierczak z serwisu Yanosik.pl - Gdy dojdzie do zderzenia pasażer jest wyrzucany do przodu z siłą nawet kilku ton. Dzięki pasom uniknie się więc nie tylko wyrzucenia przez przednią szybę, ale też gwałtownego przygniecenia brzucha do kierownicy. Warunkiem jest jednak prawidłowe ich zapięcie. W przeciwnym razie narobią więcej szkody niż pożytku, przyciskając brzuch i miednicę, a to może okazać się fatalne w skutkach. Może dojść do przedwczesnego porodu, odklejenia się łożyska czy pęknięcia czaszki dziecka.

REKLAMA

Zobacz też: Jak prawidłowo eksploatować oświetlenie w pojazdach?

Jak więc prawidłowo zapiąć pasy?

Przede wszystkim należy pozbyć się zbędnego, wierzchniego okrycia, dzięki temu nie będzie ono krępowało naszych ruchów, ale też pas będzie lepiej przylegał do ciała. Powinien on przechodzić przez miejsca, które nie są aż tak narażone na urazy, czyli pod brzuchem, przez miednicę i biodra. Po zapięciu pas trzeba dobrze dociągnąć. Należy pamiętać, aby nie przeprowadzać pasa za plecami lub pod ramieniem i pilnować, by nie opasał brzucha. Można także zoaptrzyć się w specjalne adaptery na pasy dla ciężarnych. Istotny jest tez sposób ustawienia fotela i odpowiednia postawa. Trzeba oddalić fotel od kierownicy tak, aby nie dotykać do niej brzuchem, ale żeby móc przy tym operować pedałami. Plecy powinny przywierać mocno do siedzenia,
a ramiona być wyprostowane.

W trasie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie polskie drogi są - każdy widzi. Dziur i wertepów na nich niestety nie brakuje. Nie sprzyja to zmotoryzowanej mamie, dlatego powinna starać się omijać wszelkie nierówności na jezdni, nawet kosztem wybrania dłuższej trasy, która za to jest w lepszym stanie technicznym. W zaplanowaniu trasy pomogą programy z opcją nawigacji, jak darmowa aplikacja na smartfony Yanosik. Dzięki niej unikniemy stresu związanego ze staniem w korkach, a maleństwu zaoszczędzimy "wdychania" spalin. - dodaje A. Kaźmierczak. W przypadku, gdy trzeba wybrać się w dłuższą podróż autem należy robić regularnie krótkie postoje. Dzięki temu nie tylko dotlenimy organizm, ale też unikniemy skurczy nóg i opuchnięć. Warto też zabrać ze sobą dokumentację medyczną oraz numer kontaktowy do lekarza prowadzącego ciążę.

Zobacz też: Gaszenie samochodu cz. 1 - rozpoznanie ognia

Kiedy przyszła mama nie powinna wsiadać za kółko?

Ostatnie tygodnie ciąży (maksymalnie koniec drugiego trymestru) to czas kiedy powinna zrezygnować
z prowadzenia auta. Coraz częstsze ruchy dziecka mogą odwracać uwagę od sytuacji na drodze. Szybkość reakcji może być dłuższa niż zwykle. Kobiety będące w ciąży mogą mieć problemy z koncentracją, tym bardziej jeśli muszą zażywać jakieś leki – należy koniecznie dowiedzieć się czy nie wywierają one wpływu na prowadzenie pojazdow. Rosnący brzuszek także nie ułatwia wykonywania manewrów kierownicą. A w razie wypadku zwiększa się ryzyko uszkodzenia płodu przez np. poduszkę powietrzną. Istnieją także pewne dolegliwości, które negatywnie wpływają na prowadzenie auta, jak problemy z ciśnieniem lub cukrzyca ciężarnych. Mogą one skutkować objawami obniżającymi zdolność prowadzenia pojazdów – sennością,  silnymi bólami głowy, zaburzeniami widzenia i świadomości.

Źródło: Creandi.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA